Jump to content

opmerkelijke ervaring

robx
 Share

Recommended Posts

"Active-Shield-Matrix

A total of seven shields, each one optimized for the diameter it is used for and separated by insulation build the Active-Shield-Matrix to protect the signal against any noise pollution such as EMI, ESI and RFI.

The Ultra Silence Speaker Link is terminated with heavy non-magnetic rhodium-over-silver plated copper connectors: 7mm Spades, 9mm Spades or Banana plugs. Careful soldering techniques at a low temperature prevent any change of the conductor's structure when terminated to the plugs.

The Ultra Silence Series is an entirely new product for Heavens Gate Audio. After several years of intensive research in our lab and countless hours of listening, we have developed completely new approaches to conductor design, insulation materials, damping and shielding technology. Heavens Gate Audio's Ultra Silence Series is intended for use with the finest professional and home music installations"

bovenstaande van een willekeurige kabel-site geplukt

na mijn test met Transparant Audio speakerkabels (met een netwerk alla MIT) in vergelijk met gewone en litze kabels, was het duidelijk dat er veel "vervuiling" binnensijpelt uit de "hogere regionen" (EMI, ESI en RFI). Ik denk dat het goed is om ook ver boven 20khz nog te meten, en wat tre denken van de probe-kabeltjes van de testapparatuur, zal deze de equatie niet be

"Active-Shield-Matrix

A total of seven shields, each one optimized for the diameter it is used for and separated by insulation build the Active-Shield-Matrix to protect the signal against any noise pollution such as EMI, ESI and RFI.

The Ultra Silence Speaker Link is terminated with heavy non-magnetic rhodium-over-silver plated copper connectors: 7mm Spades, 9mm Spades or Banana plugs. Careful soldering techniques at a low temperature prevent any change of the conductor's structure when terminated to the plugs.

The Ultra Silence Series is an entirely new product for Heavens Gate Audio. After several years of intensive research in our lab and countless hours of listening, we have developed completely new approaches to conductor design, insulation materials, damping and shielding technology. Heavens Gate Audio's Ultra Silence Series is intended for use with the finest professional and home music installations"

bovenstaande van een willekeurige kabel-site geplukt

na mijn test met Transparant Audio speakerkabels (met een netwerk alla MIT) in vergelijk met gewone en litze kabels, was het duidelijk dat er veel "vervuiling" binnensijpelt uit de "hogere regionen" (EMI, ESI en RFI). Ik denk dat het goed is om ook ver boven 20khz nog te meten, en wat tre denken van de probe-kabeltjes van de testapparatuur, zal deze de equatie niet be

Denk dat je dan Jacco en anderen die wel eens een meter (of "duimstok") gebruiken om wat op te meten, voor geen meter begrijpt.

Goed gedacht, ik begrijp van het gedram van jou en je kornuiten helemaal niets.

Dat zegt denk ik meer iets over jou, Two cents. Het enige dat ik gedaan heb, is de vorm van een lineaal afgebeeld en geconstateert dat ie recht is. Is dat zo drammerig dan? En omdat ie recht is, is het zo dat het kardinale verschil niet in de kabel zelf zit, althans niet voor normale omstandigheden (bronimpedantie <<10 kOhm, frequentiebereik < 20 kHz, dynamisch bereik < 90 dB etc). Daarmee heb ik een veel groter probleem voor mezelf gecreerd, want nu moet ik verder op zoek.

Drammen komt om de hoek kijken als je koste wat kost en zonder argumenten gelijk wil krijgen. Dat kun je niet zeggen van mijn discussie met wie dan ook.

Groet,

Jacco

ok ok ... was ook beetje humoristisch bedoeld hoor mijn opmerking. ik vind deze discussies wel boeiend, maar dat is omdat ik grote verschillen in beleving zie. ik vraag me dan of hoe dat nou kan.

Ik schrik wel van Erik Klijnsmit zijn opmerking. echt. Want als hij erkent dat interlinks verschil opleveren is het hek van de dam. Maar zijn reactie vertelt niet of HIJ het ook hoorde. Ik raak wel meteen nieuwsgierig naar die Sharkwire. Zou die echt iets bijzonders hebben of is het ook matchen.

Overigens: wat jij dus let waarnemen met interlinks hoorde ik dus met netsnoeren. misschien zit daar ook verschil in B)

Want als hij erkent dat interlinks verschil opleveren is het hek van de dam.

Waarom? Ik heb niet gezegd dat dat niet kan. Ik heb alleen aangetoond dat het niet aan de spannings- cq stroomoverdracht van mijn twee kabels ligt. Het moet iets anders zijn, dus.

Groet,

Jacco

Jacco, ik bedoelde Erik Klijnsmit. Die principieel aangeeft geen verschillen te horen op veel gebieden.

groet

Oh, zo. Op die fiets. Maar Erik, is er een correlatie tussen de uitslag en de capaciteit van de interlink?

Groet,

Jacco

inderdaad hulde.

nou ben ik verdraaid benieuwd of Erik zou kunnen missen al luisterend dat die Siltech bij mij niet zo plezierig is (in mijn combinatie zeg ik voorzichtigheidshalve).

dit zijn geen nuances, dit is draaglijk versus ondraaglijk.

groet

Guest Kraus vonBentinck

volgens mij hoorde Erik die verschillen net zo goed en heeft hij daar ook al vele malen melding van gemaakt. In ieder geval staat er ergens op het forum een uitgebreid verslag van de test, compleet met opzet, foto's en dergelijke.

Je schiet het doel voorbij. De vraag was of er een verschil zichtbaar is tussen twee schilderijen.

ik bracht enkel en alleen wat nuances aan.

Waarom denk je dat ik die vraag stelde zoals ik hem stelde?

Sorry Ravon dat begrijp ik eigenlijk niet goed! Maar, ja ik zie verschil tussen een wit en een rood schilderij.

Je schiet het doel voorbij. De vraag was of er een verschil zichtbaar is tussen twee schilderijen.

Sorry Ravon dat begrijp ik eigenlijk niet goed! Maar, ja ik zie verschil tussen een wit en een rood schilderij.

Wel als je dat al kan is het nu tijd om het verschil te leren zien tussen een rood en een rood schilderij.

(er zijn zoveel gradaties rood) ;)

Zie je het verschil tussen Craplak, Venetiaans rood en een RAL kleur?

Da's zoals het verschil in kabels :lol:

mvg RastaPhil

PS; En een kenner kan zelfs het verschil leren tussen Craplak van Talens en Craplak van Windsor & Newton! (samenstelling en maling en dosering pigmenten). Dat kan je gissen uit ervaring (reuk, tekstuur, kleurdiepte,...), maar om het zeker te weten moet je naar een labo!!! Waar heb ik dat nog al gehoord...

Wel als je dat al kan is het nu tijd om het verschil te leren zien tussen een rood en een rood schilderij.

(er zijn zoveel gradaties rood) ;)

Zie je het verschil tussen Craplak, Venetiaans rood en een RAL kleur?

Da's zoals het verschil in kabels :lol:

mvg RastaPhil

PS; En een kenner kan zelfs het verschil leren tussen Craplak van Talens en Craplak van Windsor & Newton! (samenstelling en maling en dosering pigmenten). Dat kan je gissen uit ervaring (reuk, tekstuur, kleurdiepte,...), maar om het zeker te weten moet je naar een labo!!! Waar heb ik dat nog al gehoord...

hoi Rastaphill,

Iets dergelijks met die RAL kleuren en een vrije vertaling naar geluid, haalde ik ook aan, blijkbaar schoot ik het doel daarmee voorbij?

Hoi JurgenV! Ik ben nog eens even terug wezen kijken maar zo niet direct jouw posting (er zijn een aantal berichten weggehaald las ik hear).

Ik heb er nogal vlug overgelezen maar ik dacht dat jij voorstelde om het verschil in klank uit te drukken in kleurnuances. Waarbij je op een zeer complexe theorie uitkwam (waar ik overgelezen heb, excuus daarvoor)

Maar ik gebruik de analogie ;) naar kleuranalyse omdat: ik probeer eigenlijk al heel de tijd duidelijk te maken dat er volgens mij iets mis is met de gehanteerde meettechniek. Er wordt hier blijkbaar gemeten of een schilderij wit, zowel rood is, ipv "dit is een rood schilderij, welk rood is het?"

Daarom had ik ook die stukjes tekst van elkele kabel manufacteurs gepost om te laten zien dat kabelmakers veel verder (en nauwkeuriger :confused: ) meten dan 20 tot 20Khz...

mvg RastaPhil

Het inzicht schrijdt voort...

Ik heb twee vlakken met ieder een kleur rood.

Zie je verschil? Ja of nee.

Zo ja, omschrijf het verschil (hier mogen de kenners hun nuancedriften botvieren en dan komt conditionering handig van pas).

Meer is er niet, ook niet met kabels. Het gaat erom het bestaan van een verschil te meten/waar te nemen. Dat is iets anders dan de nuance precies weer te geven.

Hoi Rastaphil,

Ik vergeleek eigenlijk de verschillen in kleur met verschillenin klank en deelde ze daarbij op macro, mezo en mirco nivo in. Het was niet zozeer als theorie bedoeld meer als uitdiepeing van de vergelijking een eerder geposte vergelijking, waarvan ik de strekking niet door heb.

Wanneer het donker is niet.... :rolleyes:

M.a.w. om kleuren te bepalen heb je licht nodig. helaas is er licht ook in een oneindig aantal kleuren. Ook kunnen luchtbewegingen en luchtvochtigheid (mist) de kleur veranderen.

Teruggekoppeld op onze hobby betekent dat m.i. :

Elke waarheid heeft meerdere varianten.... :)

Wanneer het donker is niet.... :rolleyes:

M.a.w. om kleuren te bepalen heb je licht nodig. helaas is er licht ook in een oneindig aantal kleuren. Ook kunnen luchtbewegingen en luchtvochtigheid (mist) de kleur veranderen.

Teruggekoppeld op onze hobby betekent dat m.i. :

Elke waarheid heeft meerdere varianten.... :)

Met andere woorden:Elk een ieder kletst maar rechtdoor zijn eigen straatje in? ;)

Sorry jongens ik moet er effe uit, er moet hier ook nog een beetje gewerkt worden :P

Helaas ken ik niks van meten en toestanden, ik heb verleden week voor de eerste keer van mijn leven, het voltage van enkele rondslingerende batterijtjes gemeten met een multimeter! :lol: En het leek wel te kloppen! Ondanks dat, vind ik de uitleg van Transparant Audio wel logisch: als er geen verschil te meten is, maar wel te horen, meet dan eens anders, dan is het mss hoogfrequente vervuiling en andere insijpelende troep en harmonische afgeleiden daarvan, bvb, die het verschil maken.

Er zijn ook mensen (oa enkele beroemde componisten - Stravinski? -) die bij het beluisteren van muziek spontaan "kleuren zien" (gevaarlijk hoor, in de wagen met de autoradio op! :lol: )

In het begin van de opkomst van CD, en de digitalisering van opnames, werd er gediscussieerd (in een Engels HiFi blad) over de grensfrequentie van 20.000 Hz. Er kwam ter sprake dat op een bepaald moment een platenfirma, Decca of Mercury of zo... haar analoge opnames uit de gouden jaren 50 en 60 wilde laten digitaliseren en de tapes liet uitmeten. Daarop vond men harmonischen van oa triangel die meetbaar doorliepen tot fluks voorbij 40.000 Hz. Vervolgens werd het origineel vergeleken met de gedigitaliseerde copy (tot 20.000 Hz), en alhoewel wetenschappelijk vaststaat dat de mens niet boven de 20K waarneemt, waren er wel een aantal luisteraars/testers die "voelden" dat het geluid minder volledig was. Waarbij ik op dat moment dacht dat het mogelijk is dat de mens verder "voelt" dan ie hoort.

Ik ben zelf enorm bijziend, maar h

Zo ja, omschrijf het verschil (hier mogen de kenners hun nuancedriften botvieren en dan komt conditionering handig van pas).

Meer is er niet, ook niet met kabels. Het gaat erom het bestaan van een verschil te meten/waar te nemen. Dat is iets anders dan de nuance precies weer te geven.

hoi Ravon,

Je hebt rood en je hebt rood of ik verschil zie, misschien wel, misschien niet :unsure:

Wat betreft kabels en nuancedriften. Verschillen die kabels kunnen maken zijn in mijn beleving niet meer of minder dan nuanceverschillen.

Ik heb alleen getracht nuanceverschillen aan te brengen in de vergelijking die werd gemaakt tussen kijken en luisteren en enige mate van objectiviteit bij het waarnemen door een x-aantal mensen.

kleur: blauw of geel vs muziek: bas of treble (macro nivo)

kleur: ral 6000 of ral 6001 vs 2 gestandariseerde audiofile termen voor laagweergave welke dicht bij elkaar in de buurt zitten (mezo nivo)

De lichtkleurenmeter vs electrotechnische metingen (mirco nivo)

Op marconivo is het goed mogelijk voor mensen objectief vast te stellen waar het om gaat, op mezo en micro nivo wordt dat steeds moeilijker.

Je vraag of ik verschil zie tussen de 2 vlakken rood in het schilderij, bevindt zich tussen het macro en mezo nivo, afhanklijk van hoe verschillend het rood van elkaar is.

Bedoel je met conditioneren de aangeleerde koppeling tussen het zien en het naam geven aan een kleur?