Jump to content

Interlinks, hele goede meer druk in laag?

René N.
 Share

Recommended Posts

Vanavond verbond ik twee ervaringen aan elkaar :o

De ervaringen:

[*]Ten tijde van de koop van mijn eindversterker heb ik ook een ( hele dure) interlink van Mit mogen proberen. Deze gaf een ontzettende druk in het laag, v

Ik heb niet de ervaring dat de KS1030 meer druk in het laag zou geven. Hooguit iets meer detaillering in het laag. Nu moet ik er bij zeggen dat mijn Klipsch "boekenkast" luidsprekers niet echt laag gaan. Het zou dus kunnen dat je die extra druk pas in de laagste regionen ervaart.

Daarnaast blinkt deze interlink juist uit door zijn "schijnbare afwezigheid" (geen aangedikt of afgezwakte klanken).

PS. De Bluenote Phono 1 geeft wel meer hoorbaar/tastbaar laag dan wat ik gewend ben van m'n interne phono pre, maar dat heb je zelf ook ervaren.

Toch vind ik over het algemeen de verschillen tussen kabels niet zo "enorm" als ze soms beschreven worden.

Mijn ervaring is inmiddels dat er onder gewone omstandigheden totaal GEEN verschil in interlinks is, op 0.015 dB na dan.

Groet,

Jacco

Toch vind ik over het algemeen de verschillen tussen kabels niet zo "enorm" als ze soms beschreven worden. Mijn ervaring is dat je soms heel aandachtig moet luisteren om (kleine) verschillen waar te nemen.

Ik vond de verschillen met de Silverbullit (heb ik van Sodejuu overgenomen) groot genoeg om de Kimber als belangrijke kandidaat voor de verre toekomst in het achterhoofd te houden.

Ik had het volgende ook al aan Sodejuu gemaild:

De positieve punten van de Kimber t.o.v. de Silverbullit:

[*]Het geluidsbeeld is breder en dieper

[*]Het hoog is veel minder hard

[*]Het laag is veel meer aanwezig, een "zwaardere" basis dus, en v

Audiopaul,

Mijn ervaring met verschillende interlinks en luidsprekerkabels is nog niet zo heel groot.

Ik denk dat ik hooguit 4 a 5 verschillende kabels heb beluisterd in mijn set.'

Wat mij wel is bijgebleven is dat ik het verschil in luidsprekerkabels duidelijker waarneem was dan bij interlinks.

Groet,

Jkr

Ik zit wel zo'n beetje op de lijn van Audiopaul. Het hoeft geen Siltech te zijn om goede resultaten te bereiken. Toch ga ik wel binnekort Kimber Hero uitproberen.

Carl

Die prefer MGK-18 gebruik ik nu ook maar vind de kabel eg plat/weinig diepte geven. Was dat jullie ervaring ook?

Grappig, volgens mij gebruik ik die Prefer MKG-18 ook, maar dan is 'ie met een jack-plug aan weerszijden en ca. 10 meter lang. Die kabel plug ik nl. regelmatig in op m'n bascombo en klinkt lekker vet. :D

Kennelijk is die kabel ook populair in gebruik voor audio-doeleinden? :rolleyes:

Guest Kraus vonBentinck

het is microfoonkabel maar hij wordt aanbevolen op platenspeler.com en Bas gebruikt hem ook vaak als interlink.

Ik vind de kabel als interlink wel goed detail geven en evenwichtig klinken, maar plat is en blijft-ie; opvallend gewoon.

het is microfoonkabel maar hij wordt aanbevolen op platenspeler.com en Bas gebruikt hem ook vaak als interlink.

Ik vind de kabel als interlink wel goed detail geven en evenwichtig klinken, maar plat is en blijft-ie; opvallend gewoon.

Beste Kraus,

Het is geen microfoon kabel hoor. Het is een coaxiale kabel dus met een kern en een mantel. In de pro-audio eigenlijk bedoel voor alles waar een zeer goede ongebalanceerde signaal overdracht nodig is.

Groeten,

Bas