Sodejuu Posted 31 december 2005 Report Share Posted 31 december 2005 het is microfoonkabel maar hij wordt aanbevolen op platenspeler.com en Bas gebruikt hem ook vaak als interlink.Ik vind de kabel als interlink wel goed detail geven en evenwichtig klinken, maar plat is en blijft-ie; opvallend gewoon. Beste Kraus, Het is geen microfoon kabel hoor. Het is een coaxiale kabel dus met een kern en een mantel. In de pro-audio eigenlijk bedoel voor alles waar een zeer goede ongebalanceerde signaal overdracht nodig is. Groeten, Bas De Prefer MGK-18 is (net als de MGK-6) een instrumentkabel. Hij wordt idd vaak als (bas)gitaarkabel gebruikt en is als microfoonkabel onbruikbaar. Het goeie aan deze kabel is dat ie erg neutraal klinkt. De MGK-6 klinkt iets dunner (minder body). Als je echter Monster, MIT of Cardas (en in sommige gevallen vdH) gewend bent, zal de Prefer idd "wat plat" klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 31 december 2005 Report Share Posted 31 december 2005 Beste Sodejuu, Inderdaad, mijn monster sigma laat meer resolutie, diepte etc horen. Beide zeer neutraal, alleen de Monster Sigma gaat gewoon verder. Qua laag denk ik wel dat de MGK-18 iets strakker is. Van onderaf gezien speelt de MGK-18 vele interlinks weg in termen van absolute neutraliteit. Het is zeker een van de beste nuchtere en gewoon goed ontworpen kabels. Voor gebalanceerde kabels moet men absoluut de Prefer D-2300 proberen!. Van oorsprong een AES/EBU kabel maar subliem voor analoog gebruik. Deze heb ik tussen pre-amp en monoblokken. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 31 december 2005 Report Share Posted 31 december 2005 Ik heb veel liever Edwin Snoek kabels. Ik kom binnenkort ook met een nieuwe lijn. Dat is een kabel met een gouden kern en ingegoten verzilverde diamantjes. Natuurlijk zijn ook deze afgewerkt met verzilverde WBT pluggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 31 december 2005 Report Share Posted 31 december 2005 Ik heb veel liever Edwin Snoek kabels. Ik kom binnenkort ook met een nieuwe lijn. Dat is een kabel met een gouden kern en ingegoten verzilverde diamantjes. Natuurlijk zijn ook deze afgewerkt met verzilverde WBT pluggen. Beste Edwin, Als je nou alleen die naam nog even aanpast, kun je mij voor een order noteren! Oh ja, gelukkig nieuwjaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 31 december 2005 Report Share Posted 31 december 2005 Ik heb veel liever Edwin Snoek kabels. Ik kom binnenkort ook met een nieuwe lijn. Dat is een kabel met een gouden kern en ingegoten verzilverde diamantjes. Natuurlijk zijn ook deze afgewerkt met verzilverde WBT pluggen. Beste Edwin, Als je nou alleen die naam nog even aanpast, kun je mij voor een order noteren! Oh ja, gelukkig nieuwjaar. Ook een gelukkig nieuwjaar, Paul. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 1 januari 2006 Report Share Posted 1 januari 2006 Beste Sodejuu, Inderdaad, mijn monster sigma laat meer resolutie, diepte etc horen. Beide zeer neutraal, alleen de Monster Sigma gaat gewoon verder. Qua laag denk ik wel dat de MGK-18 iets strakker is. Van onderaf gezien speelt de MGK-18 vele interlinks weg in termen van absolute neutraliteit. Het is zeker een van de beste nuchtere en gewoon goed ontworpen kabels. Voor gebalanceerde kabels moet men absoluut de Prefer D-2300 proberen!. Van oorsprong een AES/EBU kabel maar subliem voor analoog gebruik. Deze heb ik tussen pre-amp en monoblokken. Groeten, Bas dan gooi ik de monster 1400 mkII in de strijd. in tegenstelling tot mijn ensemble minder fijn, en diep, maar o zo puur en muzikaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 1 januari 2006 Report Share Posted 1 januari 2006 en de monster m1000i Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 1 januari 2006 Report Share Posted 1 januari 2006 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 Toch vind ik over het algemeen de verschillen tussen kabels niet zo "enorm" als ze soms beschreven worden. Mijn ervaring is inmiddels dat er onder gewone omstandigheden totaal GEEN verschil in interlinks is, op 0.015 dB na dan. Groet, Jacco Luister je ook wel eens echt naar muziek, of zit je alleen maar te meten? -Is ook een hobby Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 Toch vind ik over het algemeen de verschillen tussen kabels niet zo "enorm" als ze soms beschreven worden. Mijn ervaring is inmiddels dat er onder gewone omstandigheden totaal GEEN verschil in interlinks is, op 0.015 dB na dan. Groet, Jacco Luister je ook wel eens echt naar muziek, of zit je alleen maar te meten? -Is ook een hobby Wat bedoel je met "echt" naar muziek luisteren? Maar naar muziek luisteren doe ik graag, oude opnamen of nieuwe. Laatste tijd die Quadro opnamen (stammend uit de jaren 70) ontdekt van Pentatone, op sacd. Wat ze vroeger al konden, wauw! Maar niet meer stereo, althans dat heeft geen voorkeur. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts