Jump to content

tweedehandse luidsprekers

LINNman
 Share

Recommended Posts

Hoi audio's.

Heb nogmaals een vraagje.

Speel nu met een zwaar gemodificeerde Korsun V8i versterker.

En met mijn inmiddels 19 jaar (maar met nieuwste tweeter voorziene) LINK B31 luidsprekers. Zie op www.link-audio.be .Omdat een mens al eens wat anders wil dacht ik deze te vervangen door een ander stel tweedehandse luidsprekers. Ik moet er wel bijzeggen dat ik tot nu echt wel zeer tevreden ben over mijn Linken en ze niet snel overtroffen zullen worden. Bij een luistersessie was bijvoorbeeld de grootste ProAC w

LINNman,

In welke prijsklasse denk je je te gaan begeven?

Wil je vloerstaanders of monitors?

Ik heb zelf onlangs een paar 2e hands Dynaudio Contour 1.3 SE aangeschaft waarvan ik zeer onder de indruk ben. Ze zijn wel lastig aanstuurbaar gezien impedantieverloop en gevoeligheid en hebben dus een goede stroomleverancier nodig welke ik heb gevonden in de NAD S300 (zie foto).

337436S300top.jpg

Monitorspeakers geven ten opzichte van vloerstaanders een ruim stereobeeld en een hele moiige soundstage. Deze Dyn's gaan voor een monitor ook nog redelijk laag.

Daarbij komt dat mijn luisterruimte niet geschikt is voor vloerstaanders.

Groet,

Harteman

Hallo,

Jouw NAD lijkt vanbinnen wel veel op mijn Korsun hoor.

Dus daar zitten we ongeveer gelijk.

Ik wil graag vloerstaanders, misschien elektrostaten.

Mij zijn Magnepans zowel aan- als afgeraden. Staat ergens een paar 2.5 R te koop voor 1125 euro. Lijkt goedkoop. Maar is het wel iets ?

Ik heb nl niet de kans om ze te beluisteren.

Of ik moet proberen ergens anders een stel te kunnen horen.

Anderen zeggen dan weer dat je er van op aan kan dat voor die prijs de membranen wel versleten zullen zijn.

Wat is jullie mening ?

Die 2.5's zijn toch minimaal 10 jaar oud? Dan lijkt 1125 Euro me helemaal geen onredelijk bedrag, als ze tenminste in goede staat verkeren. En dat kan best zijn; als Magnepans niet mishandeld worden kunnen ze een eeuwigheid mee. Tenminste, mijn ruim 20 jaar oude sMGA's staan nog steeds tot volle tevredenheid bij een kennis te spelen. Maar als ze w

Mijn V8i is onder handen genomen door Philip van Hifi-Corner hier in Deurne bij Antwerpen. De bruggetjes achteraan zijn uitgeschakeld en binnenin rechtstreeks verbonden met zilver. Ook de bedrading naar de aansluitpluggen is vervangen door zuiver zilver. De interne luidsprekerkabel is origineel Van Den Hul en is aangesloten met gewone aluminium ringen. Deze is vervangen door ProAc kabel en met zilver vastgesoldeerd. Verder heeft de goede man ook nog iets gedaan aan de volumeregeling, ik denk aan het staafje wat er opzit, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Het resultaat is dat de klank veel warmer en gecontroleerd word. Iets meer analoog laat ik maar zeggen. Over de prijs kan ik niets zeggen omdat het een vriendendienst was, en dan word er anders gerekend natuurlijk. In ieder geval raad ik je het