Jump to content

Denon PMA-S1

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Beetje genante vraag, maar wie kent deze versterker Denon PMA-S1, heeft hem wel eens gehoord? De oorsponkelijke prijs in NL is vrij hoog (euro 3650), voor een 50 watt versterker best veel (hij is gediscontinueerd, geloof ik). In DL (sry heren hifi handel) kun je hem nog vinden voor minder dan 2000 euro.

Wat is er zo speciaal aan?

Hier wat links http://denon.jp/asia/PRODUCTS/sseries/PMAS1.html http://www.lookenlisten.nl/artikel.asp?artid=31 http://www.denon.de/seitenhifi/seitens10/pmas1.html

en een picje voor de luie liefhebber.

pmas1.jpg

PS. ik hoop dat Hear nu geen "last" krijgt, als dat zo is haal het dan maar weg (of zeg het ff, dan haal ik t weer weg)

Ik ken deze versterker niet, maar wel de HT topper de AVC-A1SE. Als deze versterker op dezelfde hoogwaardige manier is vervaardigd als de AVC-A1SE en daar ga ik voor 100% vanuit is het dus een zeer hoogwaardige geintegreerde versterker.

Het vermogen is totaal niet relevant. Het mag dan aan 8Ohm maar 50Watt. zijn, aan 4 Ohm is het 100 en aan 2Ohm zelfs 200. Dat betekent dus een grote vermogens reserve.

Het volume waarmee gespeeld kan worden is afhankelijk van meerdere zaken waarbij het rendement van de speakers vrij belangrijk is. Hoe hoger het rendement, hoe minder vermogen erin gestopt hoeft te worden om veel resultaat te behalen.

Ik heb de specificaties ff een beetje doorlopen en die zien er goed uit. Een lage vervorming en een goede signaal/ruis verhouding. Puur op de specificaties afgaand zou ik zeggen dat het een goede versterker is, het is alleen de vraag in welke set deze wordt opgenomen, met welke cd speler en luidsprekers en welke kabels? De klank van Denon moet je aanspreken en de combinatie met de rest van de set moet kloppen. Ik zou zeggen hang er een goede Denon CD speler op bijv. de DCD-S10mkII en een paar B&W CMD7NT's of CMD9NT's of zelfs een paar B&W Nautilus 804's en het geheel van goede interlinks, powercables en speakercables voorzien en je hebt naar mijn mening een topset met een neutrale misschien iets naar warm neigende set welke je veel luisterplezier zal geven, maar ja wie ben ik.

Hallo Duck-Twacy,

In HVT van oktober 1995 staat een test van de Denon PMA-S1 beschreven. Als ik het mij goed herinner werd het samen

met 3 andere versterkers vergeleken. Volgens mij hadden ze deze versterker na de test als referentie gemaakt. Deze versterker kostte toen f 7500,-, de bijpassende CD-speler was de DCD-S1

die toen f 10000,- kostte.

Groetjes,

Zo, is dat model al zo oud (hoeft geen slecht teken te zijn, liever een model wat een tijdje meegaat, dan iedere jaar een nieuwe "range").

Maar ik vraag me af of die UHC-MOS dingen nu precies inhouden?

The UHC-MOS is the ideal element that boasts both the sound quality merits of conventional MOS-FETs and the high power of bipolar transistors. It successfully meets the challenge to reproduce high sound quality even from low-level signals while providing ample current to drive the speakers.

The positive merits of the UHC-MOS are reinforced with Cascode Bootstrap technology to produce a dramatically improved linearity. This added refinement ensures that the sound from the speakers is full of lively details amply supported by a solid foundation that is capable of handling all possible musical events, including sudden shifts from delicate lows to grandiose highs.

Wat betekent dit in normaal Nederlands voor de geluid/muziek kwaliteit? En hoe verhoudt het zich met bv een MF A300 of een Electrocompaniet ECI3 (om maar wat te noemen)?

Gewichtig is ie in ieder geval wel met 25 kg.

Wat hier gewoon simpel weg staat is dat Denon geen standaard MOS-FET's of bipolaire transistoren gebruikt in de eindtrappen, maar UHC-MOS. Het komt hier op neer dat de ene fabrikant een volgens hun unieke MOS-FET schakeling heeft gebruikt, de andere claimt met 180 tranisistoren het uiterste der techniek te hebben bereikt en Denon heeft daat met deze techniek het vertrouwen in.

Uiteindelijk is maar