lammert Posted 12 juni 2002 Report Share Posted 12 juni 2002 Ik heb een probleem met mijn Denon versterker. Het omschakelen van de ingangsbronnen met de drukschakelaars werkt niet meer (1 kanaal valt steeds weg). Nieuwe schakelaars zijn volgens de dealer niet meer verkrijgbaar, inspuiten met contactspray werkt maar tijdelijk. Wie weet er een oplossing? Groet, Lammert Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 12 juni 2002 Report Share Posted 12 juni 2002 Valt alleen 1 ingang weg?? Heb je er nog een ingang over?? Of allemaal?? Heb je de print goed bekeken?? Is niet 1 van de ingangs bussen los gekomen?? Kontact spay is een wonder middel!! Maar als je 't laat zitten plakt er meteen alles aan vast. Dus als je gaat spayen; Schoon blazen met perslucht. Eigenlijk moet je het afvegen met een stofvaste doek. Maar je kunt er natuurlijk niet bij. Als de spay er in/tussen zit moet je de kontakten veel bewegen. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
lammert Posted 12 juni 2002 Author Report Share Posted 12 juni 2002 Alle ingangen hebben deze kwaal. De soldeerverbindingen op de pront zijn opnieuw doorgesoldeerd. De behandeling met contactspray en perslucht is al uitgevoerd (2x!). Helaas, heeft niet geholpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 juni 2002 Report Share Posted 12 juni 2002 Wanneer valt het weg, na enige tijd? Lijkt op een haarscheurtje op een printbaan/slechte soldering. Print/soldering wordt warm, zet uit, open contact(geen geluid) koelt weer af, maakt weer contact wordt weer warm en de cirkel is rond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lammert Posted 12 juni 2002 Author Report Share Posted 12 juni 2002 Het ene kanaal valt direct al weg, als je de drukknop echter weer indrukt komt het kanaal er soms weer even bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 juni 2002 Report Share Posted 12 juni 2002 Adres Penhold B.V. Poppenbouwing 56-58 4191 NZ Geldermalsen Telefoonnummer 0345 - 588080 Faxnummer 0345 - 588085 Informeer hier eens, de importeur kan je misschien aan nieuwe schakelaars helpen. Misschien heb je geluk, het apparaat is voor audio begrippen aardig "op leeftijd" Niet onaardig bedoeld; speel tenslotte met nog oudere apparatuur, maar ik geloof dat een importeur verplicht is 7 jaar service te kunnen verlenen, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 juni 2002 Report Share Posted 12 juni 2002 Hoe wordt het zaakje geschakeld? Zorgen de schakelaars voor de schakelmode of gebeurd het met een relais? Het kan misschien ook aan het uitgangsrelais liggen. Dit vernieuwen wil wel eens helpen. Als je bij Penhold niet slaagt, kun je misschien eens proberen bij Nedis (www.nedis.com (helaas werkt hun site niet, bestaan ze nog wel???)) of anders bij ASWO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 juni 2002 Report Share Posted 12 juni 2002 Volgens mij geen relais. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert Kamphuis Posted 22 juni 2002 Report Share Posted 22 juni 2002 Gooi de versterker niet weg! Ik heb die schakelaar ook al ooit vernieuwd, omdat 1 van de druktoetsen af en toe wat gekras veroorzaakte. Dat was niet echt erg. Ik ga eens goed zoeken of ik de oude schakelaar nog kan vinden (als hij nog niet weg is...). Als ik hem vind, dan stuur ik hem wel gratis op. Even geduld. Je hoort van me. Groeten, Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 22 juni 2002 Report Share Posted 22 juni 2002 Geplaatst door Ruud:Adres Penhold B.V. Poppenbouwing 56-58 4191 NZ Geldermalsen Telefoonnummer 0345 - 588080 Faxnummer 0345 - 588085 Informeer hier eens, de importeur kan je misschien aan nieuwe schakelaars helpen. Misschien heb je geluk, het apparaat is voor audio begrippen aardig "op leeftijd" Niet onaardig bedoeld; speel tenslotte met nog oudere apparatuur, maar ik geloof dat een importeur verplicht is 7 jaar service te kunnen verlenen, Haudio Beste Ruud, Wat betreft de 7 service jaren is er wettelijk "niets" geregeld. De consumentenbond heeft in het verleden eens aangegeven dat dat 7 jaar zou moeten zijn. Div. Importeurs en Fabrikanten houden zich hier stilzwijgend aan. Verder was ik van plan om de Importeur te vragen voor de schakelaars en of deze voorraad waren ,maar toen er werd gezegt dat het apparaat het had begeven heb ik hier niet verder naar geinformeerd. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
lammert Posted 28 juni 2002 Author Report Share Posted 28 juni 2002 Ik wacht af of het nog gelukt is om de oude schakelaars te vinden. Lammert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts