turtlespeed Posted 1 januari 2006 Report Share Posted 1 januari 2006 Hallo, Ik ben in het bezit van de 390s en stuur deze rechtstreeks aan op mijn krell fbp 300. Nu kan ik wellicht aan een wadia 861b komen. Wat is jullie mening over deze speler ? Zal ik er op vooruit gaan of juist niet ? Ik weet dat luisteren de enige juiste manier is, maar een beetje speculeren blijft altijd leuk ! By the way; een gelukkig nieuw jaar ! Groet, Turtle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 1 januari 2006 Report Share Posted 1 januari 2006 Tja, beide spelers behoren tot het beste wat er is. Ik heb ze beide wel eens gehoord maar nooit de luxe gehad om ze rechtstreeks met elkaar te vergelijken. Omdat ik ze in totaal verschillende sets heb beluisterd, kan ik dus niks zinnigs melden over de verschillen. Visueel vind ik de Wadia iets mooier om te zien, gehoormatig zullen de verschillen waarschijnlijk klein zijn. Er zit waarschijnlijk niks anders op dan de Wadia er naast te zetten en uitgebreid te gaan luisteren. Ik ben wel benieuwd naar de uitslag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 januari 2006 Report Share Posted 1 januari 2006 Beste, Beste wat er is ben ik niet helemaal mee eens (maar het is en blijft natuurlijk persoonlijke smaak). In deze prijsklasse ben ik zelf veel meeer gecharmeerd van de klank en techniek achter de digitale wizzards als dCS, Weiss en Apogee (de oudere dan). Beetje offtopic, maar het nadeel van digitale volume regeling zoals ML en Wadia die gebruikt blijft dat je resolutie weggooit. Om je amplitude te verlagen worden er simpelweg bitjes weggegooid. Dit komt er op neer dat de speler zijn volue resoltuei laat horen op vol volume. Een doodsimpele passieve kwaliteits analoge volume pot achter de analoge uitgangen zal betere resultaten geven. Terug ontopic. De Wadia heeft een veel mooier loopwerk dan de 390s. Ik denk als je enigzinds de kans hebt moet je deze zeker thuis proberen. Mijn conclusie blijft toch, als je in deze prijsklasse shopt zou ik het ook eens in een hele andere hoek zoeken. Van de grote merken wordt maar blindelings aangenomen dat ze de absolute top zijn, en dat hoeft niet altijd zo te zijn Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 2 januari 2006 Report Share Posted 2 januari 2006 De Wadia heeft absoluut een mooier loopwerk ja, maar toch vond ikzelf de 390S beter klinken. Ik heb beide spelers beleuisterd op een set Krell FPB-250M's en de match was beter met de ML dan de Wadia. De Wadia klinkt wat gepolijster, tikkeltje warmer, de ML was dynamischer en detailrijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 21 januari 2008 Report Share Posted 21 januari 2008 Nou geef mij maar de390 s , als je van kunstmatig en steriel houd zou ik voor de wadias gaan gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 24 januari 2008 Report Share Posted 24 januari 2008 Nou geef mij maar de390 s , als je van kunstmatig en steriel houd zou ik voor de wadias gaan gr hj Uiteindelijk zou ik voor geen van beiden gaan, tenminste niet als je ze rechtstreeks op je eindversterker koppelt, exact om te reden die Bas (2 jaar geleden nu al) aangaf. Spaar door voor een goede voorversterker, daar heb je aanzienlijk meer plezier van dan een upgrade naar een van deze cd-spelers met variabele volume regeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 24 januari 2008 Report Share Posted 24 januari 2008 Ik hoef niet te sparen hoor Ik heb die 581 ingeruild voor een VPI scoutmastersignature /ZYX R 100 FS , Graaf GM 200 ,ik wou altijd al een buizeneindtrap erbij voor vergelijken met die ML . Ik wil nog wel een keer die 390 s(2e hands) erbij kopen , dan kan ik en vinyl en CD draaien op een hoog niveau. Nog een keer die oude sp6 inruilen voor een top voortrap , Cat , Nagra of ML of zoiets met bijbetaling uiteraard en ik ben compleet Trouwens Arjen als je echt het beste / natuurgetrouwste wil , zou ik overgaan op plaat. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 24 januari 2008 Report Share Posted 24 januari 2008 Trouwens Arjen als je echt het beste / natuurgetrouwste wil , zou ik overgaan op plaat. Nou, het klinkt wellicht het prettigste / lekkerste, maar beste / natuurgetrouwste is het voor mij toch niet. Verder krijg ik al de rillingen van het complete gebrek aan gebruiksvriendelijkheid en ik vind de prijzen voor nieuw vinyl echt belachelijk en voel er weinig voor mijn beste muziek opnieuw te moeten aanschaffen. Maar helemaal heb ik het ook nog niet uitgesloten hoor, ik voel nog wel ergens verborgen, onderdrukte drang om er een goede, niet al te dure platenspeler bij te zetten, just for the fun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 24 januari 2008 Report Share Posted 24 januari 2008 Alsje het doet moet je het goed doen , anders is een vergelijk met een top cd speler zoals bijv die ML geen eerlijk vergelijk. Ik koop overigens ook genoeg oud vinyl voor een prikkie , goed de plaat bekijken schoonmaken , en je bent nog goedkoper klaar dan met cd en beter absoluut gezien gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Umberto Posted 1 april 2008 Report Share Posted 1 april 2008 Helaas las ik weer dat Wadia het volume digitaal verlaagd door bitjes weg te gooien. Wat Wadia doet is het 16 bit woord van pcm links in een 24 bits woord plaatsen, om het volume te verlagen wordt er steeds een binair getal met de waarde 1 van af getrokken (er worden geen significante bits verwijderd). Dat laat de resolutie dus ongemoeid totdat er 2 tot de macht 8 bits (decimaal 256) zijn afgetrokken. Ik heb enige tijd een KRC3 voorversterker tussen de Wadia en de Krell gehad en ook met de duurdere voorversterkers van Krell getest, maar de geluidskwaliteit zonder voorversterker is superieur. Bij de nieuwere Wadia's kan je de uitgangspanning ook nog instellen, waardoor het probleem als je naar hele lage volumes wilt luisteren helemaal weg is, maar wie koopt er nu een installatie van vele duizenden euro's om naar fluistermuziek te luisteren. Naar mijn idee is Wadia zijn tijd ver vooruit geweest met dit concept, ik heb nu mijn home theatre pc en de set top box van de tv digitaal aangesloten op de Wadia (toslink switch). Kijk en luister dus ook met veel plezier naar de uitzendingen van BRAVA hd tv, full hd opera's en super geluid. Signaal komt onvervormd digitaal de Wadia binnen en wordt omgezet naar een superieur analoog geluid. Wil heel graag bij iemand komen luisteren met een Wadia die met een voorversterker er tussen een beter resultaat haalt. Umberto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts