Jump to content

Transportkosten

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Wat is de beste methode om iets (een versterker) uit de US (westkust) te transporteren (laten versturen). Hierbij zijn de prijs en betrouwbaarheid (schadevrijheid) van belang. Transportduur niet of nauwelijks.

Het gaat om een amp van circa 30 kilo verpakt (75 lbs) en navenante doos (zal wel 55*30*50 cm zijn oid). Ik kom (via UPS) op prijzen van rond $500 !! :(

Vraag me dus af of het ook goedkoper kan.

Overigens gaat het om een overjarig model, hier niet meer leverbaar.

Wat is de beste methode om iets (een versterker) uit de US (westkust) te transporteren (laten versturen). Hierbij zijn de prijs en betrouwbaarheid (schadevrijheid) van belang. Transportduur niet of nauwelijks.

Het gaat om een amp van circa 30 kilo verpakt (75 lbs) en navenante doos (zal wel 55*30*50 cm zijn oid). Ik kom (via UPS) op prijzen van rond $500 !! :(

Vraag me dus af of het ook goedkoper kan.

Overigens gaat het om een overjarig model, hier niet meer leverbaar.

Pas in iedergeval op met de btw-shit,

de douane rekenen ook de transportkosten bij de totaal waarde.

Is degene die het product verkoopt een particulier of een bedrijf?

BAX Global kan niets voor particulieren betekenen en behandelt alleen zendingen door bedrijven. (Heb ik goede ervaringen mee.)

tel.: Tel:  020 5000500

Ik heb al eerder een zending van 20 kilo (twee woofers) met BAX global uit de US ontvangen. Inderdaad is de afhandeling goed. De kosten waren $150, echter dat was "airport to airport" en er kwam in Schiphol nog rond 160 euro kosten bij. En daarmee hadden ze me nog gemazzeld (een aantal standaard kostenposten niet berekend).

Tja, voor circa 350 euro heb ik een retourtje LA. Ook een optie....

is nog een leukere optie ook ;-)

ff heen en weer vliegen....

wellciht krijg je hem dan ook nog wel meegesmokkeld zonder dat je invoerrechten hoeft te betalen....

btw.. hoe ga je dat doen met de netspanning?

Beste Bas,

Ik heb geen actieve sub (nu ja, wel 1 voor mijn aparte HT setje) maar een actief 3-weg systeem. Hij is juist bedoeld als laag amp. (op het hoog zit Plinius, nog te vervangen door Pass diy)

Maar ik twijfel nog, er wordt toch wel erg veel voor gevraagd voor zo'n RS1. Vrijdag werd er op ebay nog 2699 betaald voor een 4 jaar oud Duits exemplaar en hear in de tweedehands rubriek vraagt iemand 1500 euro voor een bijna 10 jaar oud exemplaar (eigenlijk een Macro).

Misschien toch een K2 (tis eigenlijk maar voor het laag tot 150 hz).

Degene die ik op het oog heb is 2 jaar oud en kost $2300

Beste Bas,

Ik heb geen actieve sub (nu ja, wel 1 voor mijn aparte HT setje) maar een actief 3-weg systeem. Hij is juist bedoeld als laag amp. (op het hoog zit Plinius, nog te vervangen door Pass diy)

Maar ik twijfel nog, er wordt toch wel erg veel voor gevraagd voor zo'n RS1. Vrijdag werd er op ebay nog 2699 betaald voor een 4 jaar oud Duits exemplaar en hear in de tweedehands rubriek vraagt iemand 1500 euro voor een bijna 10 jaar oud exemplaar (eigenlijk een Macro).

Misschien toch een K2 (tis eigenlijk maar voor het laag tot 150 hz).

Degene die ik op het oog heb is 2 jaar oud en kost $2300

Beste Duck,

Dan zou ik absoluut voor een K2 gaan. Rond de 1300 dollar nieuw te krijgen in de states en heel eenvoudig naar 230 volt te switchen.

Groeten,

Bas

Instructies zijn van Crown themselves

In zie wel een nieuwe K2 voor $1500 euro (excl $120 transport)

tempting indeed (hoewel een RS1 toch wel meer kikken is)

Beste Duck,

Ik ken de RS1 niet, maar wel de K2. En het is gewoon een van de beste laagamps ongeacht welk bedrag je ervoor wilt uitgeven. Hij heeft in de praktijk (op het laag) een Krell KSA300S een FPB600 etc. ruimschoots verslagen. Je moet wel van die mate van slamm, impact en strakheid houden. Kick je daarop dan is dit "the amp".

Ik kan even navragen maar een vriend van me heeft ze nieuw al gevonden voor 1300 dollar.

Groeten,

Bas

Instructies zijn van Crown themselves

In zie wel een nieuwe K2 voor $1500 euro (excl $120 transport)

tempting indeed (hoewel een RS1 toch wel meer kikken is)

Beste Duck,

Ik ken de RS1 niet, maar wel de K2. En het is gewoon een van de beste laagamps ongeacht welk bedrag je ervoor wilt uitgeven. Hij heeft in de praktijk (op het laag) een Krell KSA300S een FPB600 etc. ruimschoots verslagen. Je moet wel van die mate van slamm, impact en strakheid houden. Kick je daarop dan is dit "the amp".

Ik kan even navragen maar een vriend van me heeft ze nieuw al gevonden voor 1300 dollar.

Groeten,

Bas

Okay, maar ebay protectie is ook wel wat waard. En het moet wel een officiele Crown dealer zijn.

Overigens heeft de SR1 eigenlijk maar een vrij kleine voeding (voor zijn 800 watt).

Beste Duck,

Volgens mij heeft de RS1 best wel enorme voeding hoor. Maar in de pro-audio is het wel allemaal wat nuchterder.

Groeten,

Bas

In de service manual zie ik maar een cap van 10000uF. Geloof wel dat de voedingspanning vrij hoog is.

Goh, meerdere kleurtjes

CROWN-K2.JPG

Nu wordt de keuze weer moeilijk

:D

Zoon rooie heeft wel wat

Amprack.jpg

Beste Duck,

Helaas is dat nu niet meer zo. Zijn alleen nog maar in zwart leverbaar. In het begin kon je ze wel in andere kleuren krijgen.

Any way. Een K2 kun je nooit spijt van krijgen. Bij mij kriebelt het soms ook nog wel of ik er niet 2 gebrugd op het laag wil :D

Groeten,

Bas

Had toch wel zwart gekozen (ben nu eenmaal ouderwets). Denk dat ik morgen een order plaats (of zo). Toch wel prettiger, zonder fan.

Btw, als je ze brugt, dan kunnen ze niet meer zo goed tegen lage imperdanties??? (ik zie dan tenminste alleen vermogens bij 4 ohm genoemd, een bescheiden 2500 watt ;) )

Had toch wel zwart gekozen (ben nu eenmaal ouderwets). Denk dat ik morgen een order plaats (of zo). Toch wel prettiger, zonder fan.

Btw, als je ze brugt, dan kunnen ze niet meer zo goed tegen lage imperdanties??? (ik zie dan tenminste alleen vermogens bij 4 ohm genoemd, een bescheiden 2500 watt ;) )

Beste Duck,

Nee hoor ze blijven super stabiel. Ik heb meegemaakt dat gebrugde K2's in live situatie's W bin's van 2 Ohm aansturen met geluidsdrukken waarmee je in de huiskamer direct je toilet pot door je ramen blaast :D

Leuk stukje van het audioasylum forum over een gast met Magnepan 3.6's. Hij is op gebrugde Crown k2's gekomen voor zijn laagpanelen :D

"i'm going to have to disagree with you on the woofer dynamics. when i first listened to my 3.5's i probably would have agreed. those panels just seem to need loads of power. i went with a pair of 2500 watt crown k2's on the woofer panels. don't know if it's the sheer power or the Damping Factor >3,000 that does the trick, but there is a definite difference between the k2's and the 500 watt bryston 7b's they replaced. they now have just as much slam or dynamics as any box speaker i've heard (and still have the nice "tubed" highend). "

http://www.audioasylum.com/scripts/t.pl?f=mug&m=62000

Ja kan hem makkelijk op zijn zijkant zetten.

Groeten,

Bas

Ik heb meegemaakt dat gebrugde K2's in live situatie's W bin's van 2 Ohm aansturen met geluidsdrukken waarmee je in de huiskamer direct je toilet pot door je ramen blaast :D

Zeg, waar staat bij jou de toiletpot? :P

But seriously, bedankt voor de tips. Ben wel een benieuwd hoe dat gaat klinken op mijn woofers (die kunnen wel een beetje vermogen en controle gebruiken)