Jump to content

Transportkosten

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Ik heb meegemaakt dat gebrugde K2's in live situatie's W bin's van 2 Ohm aansturen met geluidsdrukken waarmee je in de huiskamer direct je toilet pot door je ramen blaast :D

Zeg, waar staat bij jou de toiletpot :P

But seriously, bedankt voor de tips. Ben wel een benieuwd hoe dat gaat klinken op mijn woofers (die kunnen wel een beetje vermogen en controle gebruiken)

Beste Duck,

Maakt niet uit waar mijn toiletpot staat, ik heb geen K2's :D

Groeten,

Bas

Als ik er 1 koop mag je hem wel een weekendje lenen ;)

Beste Duck,

Dat vind ik heel aardig aangeboden en bedankt daarvoor. Maar momenteel heb ik een totaal tot eht bot toe afgekraste knalgele K2 staan van een vriend die een drive in heeft. Ik heb er dus uitgebreid mee kunnen experimenteren weer. Ik ben er nog steeds niet uit of ik het mooier vind dan mijn Bryston laag. Zeker niet slechter ook trouwens. Het is beide heel goed.

Groeten,

Bas

Heren,

Wat zou er gebeuren als je de Crown als full range versterker gebruikt. Is dit nog genieten of ga je jezelf dan heel veel te kort doen.

Ik vraag dit omdat ik net op mijn Infinity Omega's gemerkt heb dat ik powerrr nodig heb. Krell KSA 250 did the job. Deze werd full range gebruikt en klonk erg aangenaam op mijn speakers maar ja een KSA 250 is niet goedkoop te noemen.

ik hoor het wel

groet

Paul

Stel dat ik de K2 vergelijk om te nemen als full range ipv bijvoorbeeld een krell KSA100S of een Krell KSA 250. Zou de Crown de match winnen of glorieus ten onder gaan. :o:o

of moet ik dan echt naar de RS 1 gaan om de andere merken glorieus ten onder te laten gaan :P:P

groet

paul

Stel dat ik de K2 vergelijk om te nemen als full range ipv bijvoorbeeld een krell KSA100S of een Krell KSA 250. Zou de Crown de match winnen of glorieus ten onder gaan. :o:o

of moet ik dan echt naar de RS 1 gaan om de andere merken glorieus ten onder te laten gaan :P:P

groet

paul

Beste Paulie,

Ik heb de K2 ook fullrange geprobeerd. Hoewel ie echt niet verkeerd is, en fullrange beter dan menig ander PWM versterker, zijn er voor het mid-hoog mooiere resultaten mogelijk met andere amps. Een Krell KSA zal mooier klinken in het midden-hoog. Een K2 moet je echt als laag-amp gebruiken in een bi-amp setup.

Als je beide in een amp wilt (en extreem strak laag, en glorieus midden-hoog) moet je misschien eens uitkijken naar Bryston SST.

Groeten,

Bas

Stel dat ik de K2 vergelijk om te nemen als full range ipv bijvoorbeeld een krell KSA100S of een Krell KSA 250. Zou de Crown de match winnen of glorieus ten onder gaan.  :o  :o

of moet ik dan echt naar de RS 1 gaan om de andere merken glorieus ten onder te laten gaan  :P  :P

groet

paul

Beste Paulie,

Ik heb de K2 ook fullrange geprobeerd. Hoewel ie echt niet verkeerd is, en fullrange beter dan menig ander PWM versterker, zijn er voor het mid-hoog mooiere resultaten mogelijk met andere amps. Een Krell KSA zal mooier klinken in het midden-hoog. Een K2 moet je echt als laag-amp gebruiken in een bi-amp setup.

Als je beide in een amp wilt (en extreem strak laag, en glorieus midden-hoog) moet je misschien eens uitkijken naar Bryston SST.

Groeten,

Bas

Het probleem wat ik nu heb is dat ik dus overga van een Jungson AV 1000 (die geen pre outs heeft) . Naar een pre en losse decoder en amps voor de 5 kanalen.

Dit betekend dat ik dus helemaal opnieuw moet beginnen. Dit is helaas voor mij een enorm kostbare aangelegenheid.

Vandaar dat de K2 een interessante optie is omdat die heel betaalbaar geprijsd is.

Voor mij ligt het zwaartepunt op stereo (80%).

Dus wat is dan het beste.

Groet

Paul

PS is het moeilijk om op de Jungson een pre out te maken waarmee ik de K2 op het laag kan zetten en de interne versterking op het hoog.

groet

Paul

• 3 weeks later...

Ach, er moeten nog wel meer dingen gebeuren. 230V/50hz aanpassing maken, XLR uitgangen op xover maken. Speakerkabel aanpassen (mag niet shielded zijn staat in de manual).

...

Plekje zoeken om de amp neer te zetten.

Ach, er moeten nog wel meer dingen gebeuren. 230V/50hz aanpassing maken, XLR uitgangen op xover maken. Speakerkabel aanpassen (mag niet shiedled zijn staat in de manual).

...

De aanpassing van de 230 volt is dat een schakelaar of moet je daar echt een converter voor gebruiken.

Wat is de reden dat je geen shielded kabel mag gebruiken weet je dat.

groet

Paul

Ach, er moeten nog wel meer dingen gebeuren. 230V/50hz aanpassing maken, XLR uitgangen op xover maken. Speakerkabel aanpassen (mag niet shiedled zijn staat in de manual).

...

De aanpassing van de 230 volt is dat een schakelaar of moet je daar echt een converter voor gebruiken.

Wat is de reden dat je geen shielded kabel mag gebruiken weet je dat.

groet

Paul

Van het Crownforum

The K series uses a linear power supply but is probably the easiest amp to change voltages on, as all that need to be done is change a Molex plug inside the amplifier, the fuse and the power cable end.

Plugs and fuses are available for 220v, 230v and 240v operation from our Parts Department. Since you gave a range of 220-240v I would recommend using the 230v plug. If you know for sure what the voltage is, you should order the voltage plug needed.

The Moles plug and fuse part numbers for the K2 are:

................Plug...................Fuse

220v......101232-1..........A10285-26

230v......101233-1..........A10285-26

240v......101234-1..........A10285-26

http://www.crownaudio.com/forums/index.php...pic=472&hl=230v

De vraag over shielded cable heb ik nog geen antwoord op (maar er is nog geen werkdag voorbij in de States).

http://www.crownaudio.com/forums/index.php?showtopic=815