Jump to content

frontdoeken

jopie
 Share

Recommended Posts

Hoe weet jij zo zeker dat iedereen dat doet? confused.gif Misschien alleen even voor op die foto? ;)

Bij veel ontwerpen is rekening gehouden met het gebruik van het frontdoek. Ik denk dat je met het verwijderen van het frontdoek niet het geluid krijgt wat de ontwerper voor ogen had. ;) Bij sommige merken, zoals Avalon, is het frontdoek zelfs een essentieel onderdeel van het totaalontwerp! ;)

Bij mijn speakers is het meer een keuze. Er is niet omgevraagt of ik ze wou gebruiken en ik hou er ook niet van. :)

Het liefst sloop/haal ik ze van alle speakers af, ik moet altijd zien wie er geluid maakt. Dat zal wel tik van mij zijn. :D

Maar als er wel 1 bij hoort te zitten dan zou die wel nut hebben, zowel kwa veiligheid en kwa klank.

Mijn Tempo's hebben standaard geen luidsprekerdoek. Dat heeft me twee woofers gekost.. Oplossing: Middels andere schroeven voor de woofer heb ik nu de frontjes van de A.P. Tempo III erop zitten. Dit gaat net..De Tempo III is iets smaller.

Bij het luisteren verwijder ik ze.

Tip voor mensen met een scan speak relevator: de beschermkapjes van de Master serie van Dynamic Solutions passen hier uitstekend op..geen doek en toch een beschermde tweeter!