jopie Posted 27 augustus 2002 Report Share Posted 27 augustus 2002 vraag mij af waarom haalt bijna iedereen toch de frontdoeken van de speakers af. vind je dat ze erop moeten of eraf??? ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 augustus 2002 Report Share Posted 27 augustus 2002 Zeker geen katten he? Mijn speakers zijn beveiligd met aluminium gaatjes plaat (onder 100 V) (Voor serieus luisterwerk kan het eraf, natuurlijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 27 augustus 2002 Report Share Posted 27 augustus 2002 Hoe weet jij zo zeker dat iedereen dat doet? Misschien alleen even voor op die foto? Bij veel ontwerpen is rekening gehouden met het gebruik van het frontdoek. Ik denk dat je met het verwijderen van het frontdoek niet het geluid krijgt wat de ontwerper voor ogen had. Bij sommige merken, zoals Avalon, is het frontdoek zelfs een essentieel onderdeel van het totaalontwerp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 27 augustus 2002 Author Report Share Posted 27 augustus 2002 voor de duidelijk PAUL WAAR je ook komt bijna elke speaker staat zonder frontdoek als je gaat luisteren haalt 90 procent van de winkeliers hem er van af. ik vind MET uitgebalanceerder klinken, maar soms is eraf weer mooier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 27 augustus 2002 Report Share Posted 27 augustus 2002 Bij mijn speakers is het meer een keuze. Er is niet omgevraagt of ik ze wou gebruiken en ik hou er ook niet van. Het liefst sloop/haal ik ze van alle speakers af, ik moet altijd zien wie er geluid maakt. Dat zal wel tik van mij zijn. Maar als er wel 1 bij hoort te zitten dan zou die wel nut hebben, zowel kwa veiligheid en kwa klank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 27 augustus 2002 Author Report Share Posted 27 augustus 2002 wie er geluid maakt?????????????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 27 augustus 2002 Report Share Posted 27 augustus 2002 Geplaatst door joopie:wie er geluid maakt?????????????????? Beetje simpel gezegd ja, maar ik bedoelde dus dat ik wil zien wat voor soort units de klanken voortbrengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 27 augustus 2002 Author Report Share Posted 27 augustus 2002 ben ik helemaal mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franks Posted 27 augustus 2002 Report Share Posted 27 augustus 2002 Die van mij zijn trouwens standaard zonder, Met doek heb je toch meer het idee waar komt dat geluid nou vandaan denk ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 28 augustus 2002 Report Share Posted 28 augustus 2002 Mijn Tempo's hebben standaard geen luidsprekerdoek. Dat heeft me twee woofers gekost.. Oplossing: Middels andere schroeven voor de woofer heb ik nu de frontjes van de A.P. Tempo III erop zitten. Dit gaat net..De Tempo III is iets smaller. Bij het luisteren verwijder ik ze. Tip voor mensen met een scan speak relevator: de beschermkapjes van de Master serie van Dynamic Solutions passen hier uitstekend op..geen doek en toch een beschermde tweeter! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts