JeroenKV Posted 3 januari 2006 Report Share Posted 3 januari 2006 Heeft iemand ervaring met deze modules? Enig idee hoe ze zich verhouden tot modules van Thel, BMM en Hypex? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 3 januari 2006 Report Share Posted 3 januari 2006 hoi ik heb de Amplimo A180 modulles gebruikt en de Hypex HS 200 in het frequentie gebied <200 hertz en mijn ervaring is dat het "speelgoed" is de Amplimo voldoet niet en de Hypex nog minder dat is mijn ervaring Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 3 januari 2006 Author Report Share Posted 3 januari 2006 hoi ik heb de Amplimo A180 modulles gebruikt en de Hypex HS 200 in het frequentie gebied <200 hertz en mijn ervaring is dat het "speelgoed" is de Amplimo voldoet niet en de Hypex nog minder dat is mijn ervaring Wat bedoel je precies met voldoet niet? Klank / power? Mij leken de A60 modules goed voor het mid en hoog? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 januari 2006 Report Share Posted 3 januari 2006 Hallo Jeroen, Heb vroeger de ILP modules gebruikt en volgens mij zijn de Amplimo's dezelfde als de ILP modules. Het zijn gewoon goede huis tuin en keuken versterkers: Goed maar niet bijzonder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 3 januari 2006 Author Report Share Posted 3 januari 2006 Hallo Jeroen, Heb vroeger de ILP modules gebruikt en volgens mij zijn de Amplimo's dezelfde als de ILP modules. Het zijn gewoon goede huis tuin en keuken versterkers: Goed maar niet bijzonder. Zijn die van BMM beter? http://www.bmm-electronics.com/Product.asp?Product_ID=673 Of is Thel de enige goede weg? http://www.thel-audioworld.de/module/acuso/acsnd40.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 3 januari 2006 Report Share Posted 3 januari 2006 hoi Jeroen Die BMM en Thel modulles ken ik niet ik kan er dus niets over zeggen maar de amplimo en de Hypex is goed voor wat Pjotr zegt huis tuin en keuken toepassingen Er komt muziek uit ja, maar het geluid en de beleving die wij hear met z'n alle proberen te bereiken is hier niet mee te behalen. het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je wil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 3 januari 2006 Report Share Posted 3 januari 2006 ik kan uit ervaring vertellen dat Thel een goede versterker is maar ook niet meer dan dat. Ik had de Accusound 100 overigens. De Hypex modules is een heel ander verhaal. Dat zijn bijzonder goede versterkers mits je de AD uitvoering neemt. Tot nu toe heb ik de UCD400 ST, UcD400AD en de UcD700AD gehoord. De ST versie is goed maar niet bijzonder. De AD versie daarintegen is een fantastische versterker. Zelfs zo goed dat ik overweeg om mijn Alephs te verkopen en alles te vervangen door Hpex modules. (Ik heb ook een UcD400AD staan) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 3 januari 2006 Report Share Posted 3 januari 2006 Oh ja... Hypex alleen goed voor huis, tuin en keuken toepassingen? Kom op zeg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 3 januari 2006 Author Report Share Posted 3 januari 2006 Oh ja... Hypex alleen goed voor huis, tuin en keuken toepassingen? Kom op zeg... Zou jij bij twee UcD180ADs een ST of een HG voeding nemen? Wat is het voordeel van die softstart module? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 3 januari 2006 Report Share Posted 3 januari 2006 HG. Is beter door de betere componenten zoals snelle diodes en betere condensatoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 4 januari 2006 Author Report Share Posted 4 januari 2006 HG. Is beter door de betere componenten zoals snelle diodes en betere condensatoren. Heb jij ze eigenlijk alleen voor het laag gebruikt of ook voor het midden en hoog?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 Het was mijn voornemen om ze voor het laag te gebruiken. Momenteel gebruik ik ze full-range. Ik overweeg om nog 4 UcD180AD's aan te schaffen voor mid en hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 4 januari 2006 Author Report Share Posted 4 januari 2006 Het was mijn voornemen om ze voor het laag te gebruiken. Momenteel gebruik ik ze full-range. Ik overweeg om nog 4 UcD180AD's aan te schaffen voor mid en hoog. Dat lijkt mij ook een goede. Wat voor een actief filter gebruik jij? Shopping list is dan? 4 UcD180AD's 2 UcD supply HG's 2 TR100A transformatoren 4 UcD signal cables Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 Ik heb een Marchand XM-9 in aanbouw... Of die trafo voldoende is om 2 UcD's aan te sturen weet ik niet. Aan de andere kant. UcD180's voor aktief mis en hoog is totaal overkill maar wel erg mooi. Dus misschien zijn die trafo's wel voldoende. Shoppinglist zal nog wel wat langer geworden zijn tegen de tijd dat het draait... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 4 januari 2006 Author Report Share Posted 4 januari 2006 Ik heb een Marchand XM-9 in aanbouw... Of die trafo voldoende is om 2 UcD's aan te sturen weet ik niet. Aan de andere kant. UcD180's voor aktief mis en hoog is totaal overkill maar wel erg mooi. Dus misschien zijn die trafo's wel voldoende. Shoppinglist zal nog wel wat langer geworden zijn tegen de tijd dat het draait... Wat kost zo'n Marchand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 www.marchandelec.com Kijk maar even. Ze verkopen ook nog andere modellen. Voordeel van de XM-9 is dat de frequentie veranderen kinderspel is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 Amplimo versterker modules zijn gewoon goed en bovendien heel degelijk. Wanneer je er een goede voeding op aansluit dan zal de klank nog kunnen verbazen. Let wel hetgeen zij aanraden als buffer is bij lange na niet voldoende hetgeen de klank niet ten goede komt. De modules kunnen soms wat hard klinken maar slecht zeker niet. De vraag van mijn kant is wanneer je kan solderen waarom dan niet een discreet ontwerp welke je naar eigen keuze kan samen stellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 De vraag van mijn kant is wanneer je kan solderen waarom dan niet een discreet ontwerp welke je naar eigen keuze kan samen stellen? Heb jij een voorbeeld van een discreet ontwerp wat gemaakt kan worden voor de prijs van een Hypex of Amplimo module? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 5 januari 2006 Author Report Share Posted 5 januari 2006 www.marchandelec.com Kijk maar even. Ze verkopen ook nog andere modellen. Voordeel van de XM-9 is dat de frequentie veranderen kinderspel is. Het is mij alleen niet duidelijk wat nu een kant en klare MX-9 kost? Ik zie allerlei kits etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 599 Dollar voor een twee weg. Zit er gelijk een kastje omheen. En dan moet ie hier nog naar toe... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 Jan, waarom wil je perse een actief 3 weg systeem? Bij een mid/hoog xoverpunt zijn de voordelen niet zo groot, volgens mij. Er zijn zelfs voordelen aan een passief speaker level filter, betere bescherming van je tweeter bv tegen DC. Ook kunje met de meeste actieve xovers geen andere correcties doen (baffle step correctie, notch filters). Als je kunt volstaan met een 1e of 2e orde filter zou ik voor 1 UcD180AD gaan voor mid/hoog (of desnoods een UcD400AD). Wil of moet je steiler filteren dan heeft een actieve xover wel voordelen (minder verlies bij hogere orde). Mijn XM44 kan zelfs op 8e orde, maar dat ga ik niet gebruiken. Mijn uiteindelijke droomplaatje: Crown K2 -> 4e orde LR van XM44 op circa 130 hz -> Lambda SB12 Aleph5 of UcD180AD of Zap 700XE -> 2e orde PLLXO op 130 hz-> Cquenze 18H52 + Morel Supreme met passief 2e orde filter (vermoedelijk). NB De Zap was eerst voor het laag bedoeld, maar wordt waarschijnlijk gepromoveerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 Simpel: Ik heb geen bal verstand van passieve filters. Het makkelijke van actief is dat ik eindeloos kan varieren met een hand vol weerstanden van een paar centen. Als ik zo nu en dan andere luidsprekers maak hoef ik niet steed andere passieve componenten te kopen die uiteindelijk net zo duur zijn als een actief systeem. Om te experimenteren met passieve filters heb je al snel een doos vol componenten nodig heb ik gemerkt. Ik ben mij er overigens ook erg bewust van dat een actief systeem met 2 x UcD 400 en 4 x UcD 180 zwaar overkill is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 Oh ja, baffle step correctie is mogelijk bij de XM-9. Notch filter niet zover ik het begrijp... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 Dan ben je denk ik beter uit met een xover met variabele frequentie oid. Nu moet je steeds insteek kaartjes erbij kopen (zijn natuurlijk niet zo duur). Heb overigens nog een zwikje MOX xover pcbs liggen hier.... http://www.delta-audio.com/Active%20filter%20two.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 Variabel is vaak van mindere kwaliteit als vast. Heb ik ook nog iets te solderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts