Jump to content

Kwaliteit amplimo versterkermodules

JeroenKV
 Share

Recommended Posts

De vraag van mijn kant is wanneer je kan solderen waarom dan niet een discreet ontwerp welke je naar eigen keuze kan samen stellen?

Heb jij een voorbeeld van een discreet ontwerp wat gemaakt kan worden voor de prijs van een Hypex of Amplimo module?

Al een hele tijd houdt ik me niet meer met zelfbouw bezig maar ik denk aan electuur waarvan complete bouwpakketten verkrijgbaar zijn.

Beste Jeroen,

Ik weet niet of je de modules voor hetzelfde doel wilt gaan gebruiken als ik heb gedaan, maar ik heb een stereo eindversterker gebouwd van de BMM-modules.

Ik heb deze volledig mono opgebouwd met voor het linker als het rechter kanaal een eigen Amplimo ringkerntrafo 2x35V 7,14A 500VA, een BMM-M2010R1 High-End low ripple voeding voor eindversterkers 2 x 56V max. en de BMM-4009 High-End mono eindversterker 200 Watt in 8 Ohm.

Ik ben uiterst tevreden met het resultaat, het is een extreem stabiele versterker geworden die alle impulsen in de muziek zonder problemen weergeeft en over veel reserve beschikt mede dankzij de geweldige voeding.

Ik merk dat er nog maar weinig mensen hear op het forum zijn die ervaring hebben met dit soort BMM modules, jammer want ze zijn hun geld zeker waard.

Ik zal niet tegenspreken dat mijn gebouwde configuratie geen goedkope is, maar daar krijg je wel iets heel moois voor terug

Dus je hoort het, v.w.b. de BMM modules zit hier een tevreden muziekliefhebber.

Groeten,

Marcel

De vraag van mijn kant is wanneer je kan solderen waarom dan niet een discreet ontwerp welke je naar eigen keuze kan samen stellen?

Heb jij een voorbeeld van een discreet ontwerp wat gemaakt kan worden voor de prijs van een Hypex of Amplimo module?

Al een hele tijd houdt ik me niet meer met zelfbouw bezig maar ik denk aan electuur waarvan complete bouwpakketten verkrijgbaar zijn.

Even bijspijkeren dan maar... :D

Beste Jeroen,

Ik weet niet of je de modules voor hetzelfde doel wilt gaan gebruiken als ik heb gedaan, maar ik heb een stereo eindversterker gebouwd van de BMM-modules.

Ik heb deze volledig mono opgebouwd met voor het linker als het rechter kanaal een eigen Amplimo ringkerntrafo 2x35V 7,14A 500VA, een BMM-M2010R1 High-End low ripple voeding voor eindversterkers 2 x 56V max. en de BMM-4009 High-End mono eindversterker 200 Watt in 8 Ohm.

Ik ben uiterst tevreden met het resultaat, het is een extreem stabiele versterker geworden die alle impulsen in de muziek zonder problemen weergeeft en over veel reserve beschikt mede dankzij de geweldige voeding.

Ik merk dat er nog maar weinig mensen hear op het forum zijn die ervaring hebben met dit soort BMM modules, jammer want ze zijn hun geld zeker waard.

Ik zal niet tegenspreken dat mijn gebouwde configuratie geen goedkope is, maar daar krijg je wel iets heel moois voor terug

Dus je hoort het, v.w.b. de BMM modules zit hier een tevreden muziekliefhebber.

Groeten,

Marcel

Leuk, op zelfbouwaudio heeft iemand ook een BMM gemaakt. maar heb je ook vergelijkingsmateriaal?

Marcel

Leuk, op zelfbouwaudio heeft iemand ook een BMM gemaakt. maar heb je ook vergelijkingsmateriaal?

Vergelijken was niet aan de orde voor mij, deze producten waren op het moment nog zo nieuw dat ze met niets te vergelijken zijn/waren. Zo nieuw zelfs dat op het moment dat ik de voedingen bestelde, deze nog in de produktie fase waren en nog aan een grondige test moesten worden onderworpen.

Daarnaast heeft niet iedereen zoveel geld ervoor over om iets dergelijks zelf te bouwen dus is een vergelijking ver te zoeken.

Ik heb misschien best een gok genomen indeze, maar voor mijn gevoel/gehoor heb ik goed gegokt.

Dit project was goed te doen en het resultaat is meer dan bevredigend en dan zijn de hoge kosten snel vergeten.

En volgens mij is "die iemand" op zelfbouwaudio dezelfde als deze, alleen ben ik daar nu niet meer actief.

Groeten,

Marcel

Klinkt goed Marcel.

Heb jij ze gebruikt om je speakers actief te maken? Enig idee hoe de BMM modules zich verhouden tot Hypex en Thel?

Beste Jeroen,

Nee, ik heb ze niet beruikt om mijn speakers actief te maken, maar ik heb een flinke eindversterker gebouwd met twee grote Amplimo ringkerntrafo's, twee BMM-voedingen en twee BMM-eindversterkers.

Dus

Marcel

Vergelijken was niet aan de orde voor mij, deze producten waren op het moment nog zo nieuw dat ze met niets te vergelijken zijn/waren. Zo nieuw zelfs dat op het moment dat ik de voedingen bestelde, deze nog in de produktie fase waren en nog aan een grondige test moesten worden onderworpen.

Daarnaast heeft niet iedereen zoveel geld ervoor over om iets dergelijks zelf te bouwen dus is een vergelijking ver te zoeken.

Ik heb misschien best een gok genomen indeze, maar voor mijn gevoel/gehoor heb ik goed gegokt.

Dit project was goed te doen en het resultaat is meer dan bevredigend en dan zijn de hoge kosten snel vergeten.

En volgens mij is "die iemand" op zelfbouwaudio dezelfde als deze, alleen ben ik daar nu niet meer actief.

Groeten,

Marcel

Ik geef toe dat vergelijken meestal erg lastig is. En wat aankoop betreft kan je je kruit maar 1 keer verschieten (helaas). Ik bouw dus ook meestal op goed geluk. Tot nu toe altijd tevreden geweest met het resultaat en ook altijd een verbetering gerealiseerd ten opzichte van de vorige versterker...

En nogmaals: een Thel haalt het niet bij een Hypex UcD. Not even close...

Marcel

Groeten,

Marcel

Ik geef toe dat vergelijken meestal erg lastig is. En wat aankoop betreft kan je je kruit maar 1 keer verschieten (helaas). Ik bouw dus ook meestal op goed geluk. Tot nu toe altijd tevreden geweest met het resultaat en ook altijd een verbetering gerealiseerd ten opzichte van de vorige versterker...

En nogmaals: een Thel haalt het niet bij een Hypex UcD. Not even close...

Hypex lijkt dus wel de beste keus, maar alleen dat klasse D verhaal vind ik nog wat moeilijk...... Hoe moet ik dat zien in verhouding tot mijn Array S-1 eindversterker?

• 4 weeks later...

Mogelijk iets aan de late kant maar zowel voor het filter als voor de eindversterkers is er nog een heel goed ander alternatief.

De site van Rod Elliot http://www.sound.au.com.

Tot nu toe heb ik zijn 24 db/octaaf filter gebouwd Project 9 http://sound.westhost.com/project09.htm en mijn ervaringen zijn zeer goed.

Met opzet heb ik gekozen voor budget onderdelen zoals wima condensatoren.

Het enige wat ik nog wil doen zijn de opamps omwisselen voor betere types. Dit zijn nu TL072's.

Hij heeft ook (eind)versterkers ontworpen zoals zijn project 3A.

80Watt klasse A/B. Deze bestaat ook in een 25 Watt vol klasse A versie.

Met deze versterkers heb ik echter (nog) geen ervaring.

Denk je dat je aan 80Watt te kort komt? Prima, Project 101,

http://sound.westhost.com/project101.htm

Op zijn zijn site is ook zeer, zeer veel intressante informatie te vinden over zelfbouw audio.

Oh ja, voor bovengenoemde en andere projecten zijn printen beschikbaar die zeer betaalbaar zijn en heel mooi gemaakt.

Zijn projecten zijn zeer goed beschreven en als je de printen besteld krijg je toegang tot een beveiligd gedeelte met nog meer informatie.

Ehh Project 9 is inclusief voeding (project 5) met alles er op en er aan te bouwen voor nog geen Eur 100,-. Mijn filter heb ik verkocht aan een vriend en ik ga voor mijzelf weer een nieuwe bouwen. Dan ga ik ook meteen zijn versterkers bouwen.