Jump to content

Welk MC element in een Thorens TD160?

cvanharen
 Share

Recommended Posts

Ik ben vandaag naar Audio Selektief geweest met mijn Thorens TD 160. Mijn oude element (Stanton EEE) bleek in belabberde staat en kon ik volgens Henk beter vervangen door een kwalitatief betere. Na veel heen en weer gepraat bleven er 4 mogelijke kandidaten over, nl

* Grado Statement Platium

* Goldring Eroica

* Benz Micro Ace

* Denon DL 103

Er zitten echter nogal wat prijsverschillen in. De goedkoopste en de duurste verschllen

Hoi Cor,

Dit is zo smaakgevoelig. Ik zou zeggen ga naar AS met je Stax en beluister ze allen ;) Haudio weet je als beste te adviseren denk ik. Maar een hoogcompliant element vind ik minder op een TD160 als daar de aluminium MK1 arm op zit.

;)

Persoonlijk schat ik die Stax- arm hoger in dan de taartschep van Thorens. Als het een Mk II is, dan is de arm niet zwaar genoeg voor een doorsnee- MC. Wel weer prima voor zo'n Grado, lijkt me.

In verband met het matchen: als je weergevers helder zijn, lijkt het me niet slim om een element toe te voegen dat zelf ook al erg pittig klinkt en zich naar de voorgrond dringt.

Gelukking klinken thorens- loopwerken wat aan de terughoudende kant, dus dat zit wel snor. Maar je kunt misschien ook overwegen om je geld zowel aan een arm als aan een element te besteden.

Persoonlijk schat ik die Stax- arm hoger in dan de taartschep van Thorens. Als het een Mk II is, dan is de arm niet zwaar genoeg voor een doorsnee- MC. Wel weer prima voor zo'n Grado, lijkt me.

In verband met het matchen: als je weergevers helder zijn, lijkt het me niet slim om een element toe te voegen dat zelf ook al erg pittig klinkt en zich naar de voorgrond dringt.

Gelukking klinken thorens- loopwerken wat aan de terughoudende kant, dus dat zit wel snor. Maar je kunt misschien ook overwegen om je geld zowel aan een arm als aan een element te besteden.

staxla24cp104cj.jpg

staxla24f18hj.jpg

Oei,oei, joei in welke van de twee moet dat nieuwe element? :o

* Grado Statement Platium

* Goldring Eroica

* Benz Micro Ace

* Denon DL 103

Grappig dat Henk net deze vier opsomt.

Toevallig heb ik pas uitgebreid zitten luisteren naar drie elementen in

een arm van 12 g:

-Benz MC Scheu (een soort super-Glider van 1999, waarschijnlijk is veel

van zijn technologie doorgerimpeld naar de huidige tweede-generatie

Gliders en ACEs)

-Denon DL-103

-Grado Statement Platinum

Allen via gepaste versterking en impedantie door een wat gemodificeerde

Trichord Dino+, ..., ESL-63. De Denon had een extra gewichtje van 3 g op zijn

dak, zoals hier te zien is.

In absolute (dus zonder op prijs te letten) zin was de Benz heel erg goed, de Denon gewoon goed, en de Grado niet aanvaardbaar. Maar zoals gezegd,

12 g is al aan de hoge kant van medium-zwaar.

Persoonlijk schat ik die Stax- arm hoger in.

Hij is zooo moooi ;)

Maar je kunt misschien ook overwegen om je geld zowel aan een arm als aan een element te besteden.

Dat was ook mijn idee, maar de Stax bleek goed hersteld. Gelukkig heb ik voor het hele budget nu een Benz kunnen kopen. ;)

Mooie site en een goed verhaal, leest ook lekker weg. :) Maar wat voor camera heeft hij gebruikt, wat een close ups! B)

Dank je. "Hij" ;) gebruikt voor de close de Nikon Coolpix 3100 (geloof ik) en normaal een Olympus Camedia 4000. Allemaal heel eenvoudige camera's, maar de clou is om niet alles maar dood te flitsen. En een beetje opletten met kaderen. De Nikon (is van het werk ;) ) heb ik voor het werk uitgezocht omdat die juist heel erg goed is (bij de compact-camera's dan) in het macro-gebied.

Maar dit alles even off-topic :)

Hoi Cor,

Dit is zo smaakgevoelig. Ik zou zeggen ga naar AS met je Stax en beluister ze allen ;) Haudio weet je als beste te adviseren denk ik. Maar een hoogcompliant element vind ik minder op een TD160 als daar de aluminium MK1 arm op zit.

;)

Beste Pjotr,

Dat klopt helemaal, maar Cor denkt erover om over niet al te lange tijd een andere draaitafel aan te schaffen , waar het nieuwe element dan ook weer in moet passen.

MvG,

Haudio

Beste Sodejuu,

Ik denk dat Henk gewoon een aantal elementen in de verschillende prijsklassen heeft genoemd die er in hun klasse bovenuit steken

Klopt helemaal..

MvG,

Haudio

PS Ik Heb mijn eigen Kimber 1030 van 0,75 cm al voor je klaar liggen om 10/11 febr 2006 mee te nemen.