Jump to content

Audio Analogue Paganini 24/192

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Hallo Hubertinus,

Ik heb een Myryad MC100. Als ik de lade sluit zonder CD dan hoor ik niks (er gebeurt niks) en zie 0 op het display. Doe ik de lade dicht met CD dan hoor ik 1 a 2 sec. een ratelend geluid (CD draait rond) en zie totaal aantal tracks en tijd van de CD op het display.

Jan

ELKE speler doet het. De ene hoorbaar, de ander niet of minder hoorbaar, dat ligt aan het (merk en type) loopwerk. Je kunt het ook zien. Draai de kap er maar eens vanaf en open de lade en doe ze dan ook weer dicht zonder een cd in te leggen. Je ziet de kop enkele malen op en neer bewegen. Dan is ie aan het focussen. Kan hij niet focussen, is de conclusie dat er geen cd in de speler zit. Of dat al dan niet op het display aangegeven wordt ligt weer aan de software die in de speler zit.

Hoe snel dit gebeurd ligt aan de snelheid waarmee de sturing van het mechanisme werkt. Bij de ene is dat 2 seconden, bij een ander 5 of nog meer ;)

Lijkt me logisch dat een cd-speler altijd gaat (proberen te) lezen als de lade dicht gaat. Zo'n ding weet immers niet of er wel of niet een cd in zit. En er is maar 1 manier om daar achter te komen: proberen de cd te lezen. Zit er geen cd in, dan gaat dat lezen ook niet lukken, dus concludeert de speler dat er geen cd in zit...

Kan zoiets niet met een sensortje dat kijkt meteen als de lade dichtgaat?

Hubertinus

Ja, dat zou best kunnen denk ik, maar dat is weer meer elektronica die in feite niet nodig is, want je kunt het ook gewoon met het optische gedeelte van de cd-speler doen. Kostenbesparing dus... :)

Bovendien weet je met zo'n sensortje alleen DAT er een cd in de lade ligt. Je weet niet of ie goed ligt (met de goede kant naar de laser). Sterker nog, je weet eigenlijk niet eens OF er wel een cd in de lade ligt. Want het kan net zo goed een DVD zijn, of een kartonnen schijfje...

Kan zoiets niet met een sensortje dat kijkt meteen als de lade dichtgaat?

Hubertinus

Je bedoeld zoals bijvoorbeeld een cassettedeck kan "voelen" welk soort tape er nu in de lade zit :confused: . Dat is zeker wel mogelijk, maar waarom zou je dat gaan doen als je op deze manier geen extra kosten hoeft te maken :huh::rolleyes:

@Henrie en Sodejuu,

ik zal het van me afzetten. Het zal wel psychisch zijn.

Hubertinus

Wat is er precies psychisch? Je hebt toch gewoon een technische vraag waar antwoord op wordt gegeven? Niks psychisch aan lijkt me...

hi,

Mijn audio analogue meastro doet het ook, alleen vrij luidruchting, hij spint iidd 3x op maar zeer luidruchtig. Werdt er erg zenuwachtig van. Mailtje naar AA italie gestuurd en kreeg te horen dat het vrij normaal was. Heb ook al een keer gehad dat de lade niet meer open ging, reageerde totaal niet. Hele loopwerk is toen vervangen. Sindsdien geen problemen meer

Bij de speler heb ik een pinnetje gekregen. Daarmee kun je in een gaatje onder de cd lade een knopje aanklikken als de cd lade niet meer open gaat om de een of andere reden. Heb ik ook nog niet eerder gezien.

Hubertinus

Kijk eens naar de drive in je PC. Die heeft dat ook ;)