Edwin Snoek Posted 6 januari 2006 Report Share Posted 6 januari 2006 Die heeft die man van die XTC kabels ook. Hoe heettie ook al weer? Iets met Appel ofzo. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 6 januari 2006 Report Share Posted 6 januari 2006 Avalon Ascent MK2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 6 januari 2006 Report Share Posted 6 januari 2006 Nog ff aan Edwin: als je hear je verhaal niet kwijt kan, waar dan wel? En oh ja, de groeten terug aan Sodejuu Ben je je nu aan het verontschuldigen voor je verhaal Kraus? Hoeft helemaal niet: het is een lekker leesbaar geheel en het geeft een goed beeld van hetgeen jou is bijgebleven van het luisteren bij Zee. Sterker, ik kan me voorstellen dat lezers ook eens bij Zee willen luisteren. Terwijl Snoek liever handleidingen leest, so what? Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 januari 2006 Report Share Posted 6 januari 2006 Ik ga er toch nog even aan toevoegen dat het voor mijzelf wel leerzaam is; ten eerste leer je de eigen sound thuis beter kennen door het af zetten tegen wat je elders hoort en wat heel erg aardig is, is dat je wanneer je zoveel later je eigen verhaal nog eens terug leest, de herinnering vrij nauwkeurig weer boven komt. Je ontwikkelt ook een eigen smaak al zullen sommigen hier dat niet nodig hebben, ikke wel. Ik ga bovendien liever eens bij een ander luisteren dan ergens in een winkel of op een show, daar vind ik geen ruk aan. In dat opzicht voel ik me ook niet aangevallen door Edwin; ik hoef met die verhalen niet mijn brood te verdienen (gelukkig maar) en dat vaak de ene gemeenplaats bovenop de ander wordt gestapeld, ja dat is natuurlijk waar. Toch heb je niet zoveel andere mogelijkheden als je geluid wil omschrijven. En omdat ik toch altijd lang van stof ben kan ik er ook nog aan toevoegen dat ik het forum, zonder af en toe een luisterdag, ontmoeting met degenen die op het forum schrijven of een luisterbezoekje niet half zo leuk zou vinden. Ik ben inmiddels ook wel nieuwsgierig geworden naar welke Avalons dat nou waren, niet de signature en niet de eidolon, dat heb ik nog wel onthouden. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 januari 2006 Report Share Posted 6 januari 2006 Sterker, ik kan me voorstellen dat lezers ook eens bij Zee willen luisteren. Dat had ik ook, maar ja, je kunt jezelf ook niet steeds weer bij iedereen uitnodigen, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 6 januari 2006 Report Share Posted 6 januari 2006 uiterloijk waren het inderdaad deze Ascent Mk II; the spitting image; ik riep nog tegen Zee, die speakers had Henno toch ook, maar ik weet niet meer of zijn antwoord nu ja of nee was. Maar had hij ook die losse kasten achter de luidsprekers? dat zijn de losse wisselfilters die in een apparte behuizing zitten. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 6 januari 2006 Report Share Posted 6 januari 2006 Hier zie je ze beter. Wat een zooitje, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 6 januari 2006 Report Share Posted 6 januari 2006 En dan die grote 'Opel Calibra' vlag op de achtergrond. Ha die Edwin, Zie je dat je onbewust ook de sfeer aan het tekenen bent... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 6 januari 2006 Report Share Posted 6 januari 2006 En dan die grote 'Opel Calibra' vlag op de achtergrond. Ha die Edwin, Zie je dat je onbewust ook de sfeer aan het tekenen bent... Ha Ron De sfeer een beetje tekenen, doe ik natuurlijk expres. Daar ben ik me heel bewust van. Groeten Edwin {wist je dat jij trouwens nu ook onbewust een sfeer aan het tekenen bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 januari 2006 Report Share Posted 6 januari 2006 Waarom denk je dat ik de originele foto's nam en niet die met die vlag Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 6 januari 2006 Report Share Posted 6 januari 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 6 januari 2006 Report Share Posted 6 januari 2006 En dan die grote 'Opel Calibra' vlag op de achtergrond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 januari 2006 Report Share Posted 7 januari 2006 P.S. waar ik ben is altijd sfeer... In Appelscha bijvoorbeeld Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 7 januari 2006 Report Share Posted 7 januari 2006 Van een Audioblad verwacht ik dat wel en het liefst in een begrijpelijke (leken)taal en het liefst met plaatjes van binnenzijde en meetrapportjes met uitleg. Zoals Menno van der Veen dat deed in z'n periode toen hij nog schreef voor de Homestudio. Ja, kunst, Van der Veen heeft er voor geleerd en de meeste nieuwe recensenten hebben dat nu juist over geslagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 7 januari 2006 Report Share Posted 7 januari 2006 Van een Audioblad verwacht ik dat wel en het liefst in een begrijpelijke (leken)taal Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 8 januari 2006 Report Share Posted 8 januari 2006 Mooi verslag en genoten met het lezen ervan. Wat mij betreft zou je zo kunnen solliciteren als hifi-resecent. Met groet, Hoi Kraus, Bovenstaande kan ik alleen maar onderschrijven. Zo'n verhaal lees ik met plezier 'in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 8 januari 2006 Report Share Posted 8 januari 2006 Kraus, Erg leuk verslag heb je gemaakt. Dat zouden meer mensen moeten doen i.p.v. eindeloos te oeveren over kabeltjes, vette koelribben etc. Gelukkig hebben wij die avond ons met de muziek beziggehouden en is de set gewoon gebruikt voor het weergeven hiervan. Binnenkort kom ik zeker een keer bij jou luisteren. Aan mooie muziek geen gebrek en het is erg gezellig! Mijn set is als volgt samengesteld: - Cd loopwerk: Sony XA50es (gemod.) - Dac: Benchmark DAC1 - Tuner: Revox B260s - Preamp: Krell KRC-HR - Eindversterkers: Krell FPB250M - Speaker: Avalon Arcus Bekabeling: - Loopwerk - Dac: Belden 88232 - Dac - preamp: vd Hul D102mk3 (gebalanceerd) - Tuner - Preamp: Monster M1000 - Preamp - Endversterkers: Straight Wire Crescendo (gebalanceerd) - Eindversterker - Speakers: vd Hul Revelation Stroomvoorziening: - Aparte stroomgroep met alle font-end componenten aangesloten op een balanstrafo - Netsnoeren van XTC en zelfbouw De muziek die is gedraaid bestond uit de volgende CD's, aangevuld met een aantal die Kraus mee had gebracht maar waarvan ik de details niet meer weet: Camille Saint-Saens, Symfonie nr. 3, 2e deel. Berliner Philharmoniker olv James Levine (DG): George Frederic Handel, Concerto opus 6 No. 2 Orchestra of the age of Enlightment olv Nicholas McGegan (Veritas): Gustav Mahler, Symfonie nr. 4, 4e deel: Concertgebouworkest olv Riccardo Chailly met Barbara Bonney sopraan (Decca): Frankfurt Radio Symphony Orchestra olv Eliahu Inbal (Denon): Berliner Philharmoniker olv Herbert von Karajan (DG): Bij een direct vergelijk van deze uitvoeringen val inderdaad de bijzondere verrichting van Chailly op. Ik ben in het gelukkige bezit van zijn complete Mahler cyclus en die zijn allemaal erg mooi. Enige tijd geleden was deze Decca box voor 25 Euro to koop bij het NRC Handelsblad! Overigens is de complete Denon cyclus van Inbal een jaar of 3 geleden door het Kruitvat opnieuw (en terecht!) onder onze aandacht gebracht. Peter Ilyich Tchaikovsky, Symfonie nr 6, 3e deel: Oslo Philharmonic Orchestra olv Mariss Jansons (Chandos) Ik heb de complete box van Chandos met alle 6 de symfonieeen. Werkelijk allemaal prachtige uitvoeringen. Vorige jaar heb ik Jansons samen met het KCO aan het werk gezien in de doelen met een uitvoering van de 6e. Dit was werkelijk heel indrukwekkend. Het 4e deel werd gevolgd door 2 minuten absolute stilte (in een zaal met 2000 man) alvorens er een overdonderend applaus klonk. Wat was dat een schitterend moment! Antonio Vivaldi, Dixit Dominus voor solisten, 2 koren en 2 orkesten. English Bach festival choir and orchestra olv Jean-Claude Malgoire (Sony) Hier kon ik geen plaatje van vinden. Ludwig van Beethoven, pianosonates. Emil Gilels (DG): Hier kon ik geen plaatje van vinden. JS Bach, Matthaeus Passion, diverse delen. Arnold Schoenberg chor, Wiener sangerknaben en Concentus Musicus Wien olv Nikolaus Harnoncourt (Teldec): Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 8 januari 2006 Report Share Posted 8 januari 2006 Van een Audioblad verwacht ik dat wel en het liefst in een begrijpelijke (leken)taal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 8 januari 2006 Report Share Posted 8 januari 2006 Beste Kraus, Ga vooral zo door , want ook ik lees het in een adem uit en ik heb niet eens veel conditie. Je weet jou indrukken perfect in woorden te vangen en dat kunnen niet veel mensen ik in ieder geval niet . Bovendien dragen jou bevindingen bij om te begrijpen wat er bedoeld wordt met de audiofiele bewoordingen die jij in normale begrijpbare taal schrijft. Graag vaker . MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 januari 2006 Report Share Posted 8 januari 2006 Ik ben onlangs bij SOTA Jerry op luisterbezoek geweest en hij is vorige week ook bij mij komen luisteren. Toch hebben we allebei geen recentie/review/ervaring geplaatst. Misschien omdat we daar beiden geen behoefte aan hebben, of om een dergelijke onnozele discussie zoals hierboven staat uit de weg te gaan. Wie het weet mag het zeggen Toch jammer... Ik heb helemaal geen moeite met discussies, mits ze een beetje ontopic blijven. In dit geval kan Snoek beter een topic "recentie schrijven" openen. Zijn geneuzel draagt n.l. helemaal niks bij aan het prachtige verslag van Kraus. De opmerking van ome Henk dat dit geen recentie is ben ik niet met hem eens. Waarom moet een verslag met uitgebreide bronvermelding e.d. meestal ken ik die muziek toch niet en wordt het alleen onleesbaarder door. Het verslag van Kraus is voor mij een van de krenten uit de Hear pap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 8 januari 2006 Report Share Posted 8 januari 2006 Ik vond ook dat het z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 8 januari 2006 Report Share Posted 8 januari 2006 Waarom moet een verslag met uitgebreide bronvermelding e.d. meestal ken ik die muziek toch niet en wordt het alleen onleesbaarder door. Ken je de muziek echter wel dan geeft het de inhoud van het verhaal veel meer zegkracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 8 januari 2006 Report Share Posted 8 januari 2006 Van een Audioblad verwacht ik dat wel en het liefst in een begrijpelijke (leken)taal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 8 januari 2006 Report Share Posted 8 januari 2006 Van een Audioblad verwacht ik dat wel en het liefst in een begrijpelijke (leken)taal Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 8 januari 2006 Report Share Posted 8 januari 2006 Nog ff aan Edwin: als je hear je verhaal niet kwijt kan, waar dan wel? Hoi Kraus Nergens waarschijnlijk Schrijf ook gerust verder en laat je niet tegenhouden door wie dan ook. Het verhaal is ook prachtig geschreven. Het zegt ook meer over mij, die zich ergert aan de manier van recenseren. Het komt gewoon puur omdat ik niet meer tegen verhalen kan als 'plafondplakkend geluid' en geluid wat ver buiten de luidsprekers rijkt. Dat heb ik een beetje teveel gelezen. Je hebt het echt mooi beschreven en het is ook geen aanval op jou. Ik had er eigenlijk een appart topic over moeten openen. Nu loop ik hear de boel te vergallen met mijn persoonlijke onvrede. En dat had ik niet moeten doen. Maarja, is een beetje het aard van het beestje, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts