Jump to content

behringer ultracurve

piet van soest
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

De ultracurve is een apparaat dat reageert op de akoestiek van je ruimte; met de bijbehorende meetmicrofoon verricht je een meting en er verschijnt op het display een soort akoestisch plaatje waarop je kunt aflezen welke frequenties in je ruimte teveel of te weinig nadruk krijgen; vervolgens gaat het apparaat aan de slag en corrigeert deze tekortkomingen zodat je uiteindelijk een rechte frequentiecurve krijgt bij weergave. Het is dus een soort equalizer, alleen werkt hij met veel meer frequenties dan vroegere apparaten

Het apparaat is het meest geschikt om in de tapeloop van een versterker te werken maar beschikt over een scala aan ingangen.

Het is geen wondermiddel maar bij niet al te grote gebreken aan de akoestiek in je ruimte is het een lastig te bedienen, vandaar de extra bijeenkomst, maar ook behoorlijk effectief middel om de weergave in een bepaalde ruimte te verbeteren.

zie ook behringer webpage

dank,kraus en sodejuu.

nu weet ik een heleboel meer,en krijg nu helemaal zin om te komen.

gebeuren zulke dagen in het weekend of door de weeks?

ik moet namelijk 2 weken van te voren een snipperdag aanvragen.

je kan mij er wel vast bij zetten ovb,ivm de datum.

ik zal die 2 maten ook vragen.

gr piet

Guest Kraus vonBentinck

Hallo Piet

ik schrijf je er bij als belangstellende; volg verder op het forum het topic "Trek hem recht" in de rubriek Audio.

Er wordt gewacht op een mededeling van Bastiaan de Vries voor locatie en datum. Hopelijk wordt dat binnen niet al te lange tijd.

Een snipperdag zal (meestal) niet nodig zijn, denk ik, want zoiets gebeurt op een avond of een zaterdag.

Je vermelding is helemaal vrijblijvend maar is een datum bekend dan kun je opnieuw aanmelden en dan is het ook de bedoeling dat je komt of eventueel bericht van verhindering stuurt.

Hallo Piet

ik schrijf je er bij als belangstellende; volg verder op het forum het topic "Trek hem recht" in de rubriek Audio.

Er wordt gewacht op een mededeling van Bastiaan de Vries voor locatie en datum. Hopelijk wordt dat binnen niet al te lange tijd.

Een snipperdag zal (meestal) niet nodig zijn, denk ik, want zoiets gebeurt op een avond of een zaterdag.

Je vermelding is helemaal vrijblijvend maar is een datum bekend dan kun je opnieuw aanmelden en dan is het ook de bedoeling dat je komt of eventueel bericht van verhindering stuurt.

:D lijkt me LOGISCH

Het apparaat is het meest geschikt om in de tapeloop van een versterker te werken maar beschikt over een scala aan ingangen.

De beste plek voor de UC is natuurlijk tussen een cd-loopwerk en een DA converter, dat laatste kan de UC ook zelf, helemaal na een mod door Bas.

De UC doet n.l. al zijn werk in het digitale.

De UC is een studio/live concert hulp middel, de UC kan ontzettend veel problemen oplossen, gelukkig flexibel genoeg om ook in de huiskamer erg veel goeds te doen.

Het 'afschieten' van de bassist, lost akoestiek problemen niet op.

Doe mij maar 'full'range.

En vervolgens is er zo'n apparaat nodig om de daarmee binnenshuis gehaalde "problemen" te lijf te gaan <_<

Waar zie jij dit staan? Ik heb dat bericht van Pietje Bell gisteren gelezen en nu weer en volgens mij is er niks veranderd...?

Beste Henrie,

Goed lezen ;)

Sjonge... Zet er dan ff bij dat het z'n 'handtekening' is, i.p.v. dat het z'n bericht is van 2:15 uur...

Haha heerlijk verwarrend was dat, maar Ruud postte wel direct onder Pietje Bell :D

Andr

Het 'afschieten' van de bassist, lost akoestiek problemen niet op.

Doe mij maar 'full'range.

En vervolgens is er zo'n apparaat nodig om de daarmee binnenshuis gehaalde "problemen" te lijf te gaan <_<

Ja, omdat dat de enige manier is (incl. acoustische aanpassingen) om werkelijk sub uit een systeem te horen (dat red je dus ook met hele grote TL's alleen ook niet, dat wil niet zeggen dat het niet lekker kan klinken). :rolleyes:

Er zijn erg weinig mensen die het verschil tussen,laag,laag en laag horen.

Maar ik verdom het om bij laag problemen maar over te stappen op een speaker zonder basspeaker, het zogenaamde monitoretje. :D

Dat is waar Pietje, maar ik heb ook dan nauwelijks akoestische problemen.

En twee octaven :o dat is nogal wat....

Ja minder dan 60 tot 100 Hz komt er echt niet uit een mini speaketje,

Ondank de beweringen van de vele fabrikanten (onverzwakt).

62 Hz is toch echt al 2 oct.

Niet helemaal. Als je de 16Hz van een 32 voets pijp als basis neemt, is de eerste octaaf van 16-32Hz en de 2e van 32-64Hz. Dan zit je toch wel aan je 2 octaven :rolleyes:;)

deze bedoelde ik, hz hier of daar :P (ik zit ook meestal midden in de nacht te tikken dan mis je wel eens een hz-je.