Jump to content

Top Installatie

Haudio
 Share

Recommended Posts

Beste Allemaal,

Als ik Chris was wist ik het wel.

Installatie Transrotor Fat Bob S met arm SME arm, ingebouwd Goldring Eroica LX MC.

Array Phonotrap aangesloten op een Krell versterker die dan het signaal naar een paar Sonus Faber Cremona transporteerd.

De Cdspeler Copland CDA 822 klinkt beter :lol:

Om toch een bevredigend signaal te verkrijgen en het uiterste uit de Array te halen is de Eroica te laag gegrepen.

Mijn voorstel was dan ook minimaal een Benz Micro Ace M te monteren , daarboven kan de Array het ook wel aan nl een Transfiguration Aria wat niet wil zeggen dat een Array en de andere componenten geen Lyra Argo waard is.

Zelfs een Jan Allaerts MC 1 Boron behoord tot de mogelijkheden volgens mij , wat denken jullie daarvan ?

MvG,

Haudio

:rolleyes:

De Goldring is idd leuk voor een "beginner", maar in zo'n set is ie niet serieus te nemen. Er zijn wel meer mogelijkheden qua element, maar het ligt een beetje aan je smaak (voor de "meetbende", ja het gaat om smaak). Als je cd-speler gewend bent en de eerste schreden richting plaat maakt, is een Zyx RS100 Fuji of Airy misschien ook niet verkeerd. Of misschien toch een mooie Benz Ebony :rolleyes:

De JA zou super zijn in deze set B)

Ik ken Chris verder niet. Van zijn installatie zijn in ieder geval de Fat Bob en de Cremona topprodukten. Ik heb ze beiden diverse malen gehoord en was er echt kapot van.

Een goed element haal je bij zo'n installatie er altijd uit.

Groet,

Carl

De Goldring is idd leuk voor een "beginner", maar in zo'n set is ie niet serieus te nemen. Er zijn wel meer mogelijkheden qua element, maar het ligt een beetje aan je smaak (voor de "meetbende", ja het gaat om smaak). Als je cd-speler gewend bent en de eerste schreden richting plaat maakt, is een Zyx RS100 Fuji of Airy misschien ook niet verkeerd. Of misschien toch een mooie Benz Ebony :rolleyes:

Was jij ook niet begonnen met een Eroica? :D:P

Ik vind dit element meer dan gemiddeld presteren.

Maar ben wel met jou eens dat in bovenstaande set nog meer winst is te behalen met een nog mooier element.

Ik denk dat je met de Array al op een zeer mooi en hoog niveau zit te spelen.

Maar zoals Carl al aanhaalde, zelfs met een andere phonotrap zijn hier zeer verrassende resultaten te behalen.

Welke CD-speler word er gebruikt?

Frank. :rolleyes:

Guest Kraus vonBentinck

Heeft Chris geen budget? Dan is de helft van het antwoord immers al gegeven!

Er worden nu elementen genoemd tussen de

Was jij ook niet begonnen met een Eroica? :D:P

Ik vind dit element meer dan gemiddeld presteren.

In de Michell Syncro had ik idd een Goldring Eroica zitten. Die beviel in het begin eigenlijk helemaal niet. ik was een Thorens met een Technics EPC100C-MK4 element gewend en dat maakt aanzienlijk meer muziek.

Ik heb wel waardering voor de Goldring. In zijn klasse werkelijk een goed element. Heel erg neutraal en het laat muziek horen, maar in feite is dat element erg saai. Het sprankelt nergens, maar het maakt gelukkig nergens (grote) fouten. In die klasse geef ik de voorkeur aan een Benz Gold. Die is een stuk grover in de oplossing, maar geeft meer pit en drive. Beiden leggen wel duidelijk het af tov de Technics :rolleyes:

Nu speel ik met een Benz L2 en die bevalt buitengewoon super. Natuurlijk is er beter. Helaas kost dat een paar knaken. Misschien dat er dit jaar toch een JA MC1 of een Benz Ebony (of een ander) in zit ;)

Beste Allemaal,

Chris leest het allemaal :lol:;)

Maar hij is nog geen schrijvend lid van deze club, wel een lezend lid.

De aanvullende info is dat het ophoudt bij 1500,00 euro en dat er duidelijk verbetering in moet zitten ten opzichte van de Goldring Eroica LX MC.

Mijn advies is om er dan een Lyra Argo in te zetten.

Als CDspeler wordt een Copland CDA 822 gebruikt.

Iemand anders met een ander voorstel ?

MvG,

Haudio

Guest Kraus vonBentinck

Een Lyra Argo lijkt mij echt wel een verbetering tov de Goldring, mooie keuze ook.

Misschien ook eens te vergelijken met een Grado Statement Master (voordeliger) of desnoods een Benz Ruby (weer wat duurder).

Een Jan Allaerts zal Chris in de winkel al wel eens beluisterd hebben denk ik zo?

Ik kan mij vervelender keuzes voorstellen, overigens.

(hier wel een voordeel van de Array natuurlijk; qua output en aanpassing kan de Array gewoon alles aan en ben je wat keuze betreft niet beperkt)

PS zit er niet een SME 3500 op de Fat Bob?

Een element is natuurlijk altijd wel een beetje een gok omdat je ze niet thuis kan uitproberen. Je zou de Goldring bij Haudio op zijn Fat Bob met twee armen kunnen zetten en op de Array vergelijken met bijvoorbeeld de Benz Glider die op de andere arm zit. Krijg je geen absolute maar wel een relatieve indruk. De Glider is niet het allerbeste wat je kan krijgen (wat wel) maar neutraal en zeer goed voor zijn geld. Als je dan nog meer wil ...

Overigens lijkt me de Array en de Goldring een mismatch voor wat betreft prijs.

Carl

Beste Allemaal,

Ik heb de Jan Allaerts Eco van 1500,00 euro niet genoemd omdat op Jan Allaerts elementen ongeveer 6 maanden levertijd zit als je geluk hebt.

De Jan Allaerts Boron Mk 1 en Jan Allaerts Boron Mk 2 heb ik in nota staan dus daarom zijn die eerder leverbaar.

Jan maakt er ongeveer tussen de 45 - 50 per jaar, dat is dus niet erg veel voor de hele wereld.

En ik ken Chris een beetje volgens mij wil hij geen 1/2 jaar wachten op een element.

Hij is alleen een beetje bang dat hij geen (groot) verschil hoord tussen een Goldring Eroica LX en een ander die daarboven zou zitten.

MvG,

Haudio

Een element is natuurlijk altijd wel een beetje een gok omdat je ze niet thuis kan uitproberen. Je zou de Goldring bij Haudio op zijn Fat Bob met twee armen kunnen zetten en op de Array vergelijken met bijvoorbeeld de Benz Glider die op de andere arm zit. Krijg je geen absolute maar wel een relatieve indruk. De Glider is niet het allerbeste wat je kan krijgen (wat wel) maar neutraal en zeer goed voor zijn geld. Als je dan nog meer wil ...

Overigens lijkt me de Array en de Goldring een mismatch voor wat betreft prijs.

Carl

Misschien is het een idee om ook nog eens bij een aantal andere winkels tegaan luisteren. ;)

Want al die "praatjes" HEAR vullen die nu de gaatjes? :o

Guest Kraus vonBentinck

Noem jij nou eens een andere winkel waar je op jouw draaitafel en met jouw pre drie elementen uit de genoemde prijsklasse op 1 dag met elkaar zou kunnen vergelijken?

Beetje flauw, Scatman.

Chris heeft bij Haudio geinformeerd die zijn Fat Bob zeer goed kent en een ruime keus in elementen heeft. Waarom zou je Chris een andere winkel moeten adviseren?

Carl

Chris heeft bij Haudio geinformeerd die zijn Fat Bob zeer goed kent en een ruime keus in elementen heeft. Waarom zou je Chris een andere winkel moeten adviseren?

Carl

IK vertaal "andere winkel" in "ook andere winkel" en het verbreeden van de "horizon".

Elders luisteren betekent toch niet automatisch elders kopen?

Zie het probleem echt niet want Haudio kan immers ook alles leveren wat er in Nederland te koop is.

Beste Allemaal,

Als ik Chris was wist ik het wel.

Installatie Transrotor Fat Bob S met arm SME arm, ingebouwd Goldring Eroica LX MC.

Array Phonotrap aangesloten op een Krell versterker die dan het signaal naar een paar Sonus Faber Cremona transporteerd.

De Cdspeler Copland  CDA 822 klinkt beter  :lol:

Om toch een bevredigend signaal te verkrijgen en het uiterste uit de Array te halen is de Eroica te laag gegrepen.

Mijn voorstel was dan ook minimaal een Benz Micro Ace M te monteren , daarboven kan de Array het ook wel aan nl een Transfiguration Aria wat niet wil zeggen dat een Array en de andere componenten geen Lyra Argo waard is.

Zelfs een Jan Allaerts MC 1 Boron behoord tot de mogelijkheden volgens mij , wat denken jullie daarvan ?

MvG,

Haudio

Ik ben errug tevreden met m'n Benz Ace M op de Array phono.

Ik zal de instellingen straks "uitlezen" en hier vermelden. Misschien heeft Chris er wat aan.

:)

Dat de Cd-speler beter klinkt dan de platenspeler, kan

ligt op waarschijnlijk aan de Array Phono Pre(klinkt erg mat en zeker niet

dynamisch). Dus mijn antwoord is kijk naar een andere phonotrap

Jempie

Wat een zeldzame onzin.... :huh:

Ha die Hans,

Oke, en nu graag jou bevindingen wat de Array goed aankan en de eventuele verschillen van een Goldring LX naar beter :lol:;)

MvG,

Haudio

PS ik wacht al een tijdje op jou reactie

Ik gebruik dus de Benz New Ace M.

Op de Array phonopre kun je de afsluitweerstand, capaciteit en versterking instellen. Het ding kan dus op elk element aangepast worden.

Voor de Ace gebruik ik 56 dB versterking, 1 kiloOhm afsluitweerstand en 100 pF capaciteit. Hoormatig is dit de beste instelling.

Mijn broer heeft een tijdje met een van den Hul Kolibri (geleend) gedraaid en draait nu met een Frog. Willem van den Brug draait met een Benz Glider.

Ik heb voorheen met een Linn K18 (MM) en Bens MC gold gedraaid.

Zoals ik al zei. Aanpassing is geen enkel probleem. Bij de voorverterkervergelijking in mei vorig jaar waren verschillende andere elementen aangesloten. Die van Kraus (Benz Ebony?) deed het in mijn oren het best. Bij dit vergelijk klonk de Array in mijn oren het meest neutraal. Het sausje wat enkele andere phonopres er overheen goten was voor anderen wel de reden om de andere phonpre's te kiezen.

Hear kun je eea nog 'ns nalezen.

:)