Sodejuu Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Beste Chris,Ik heb hem gevonden, hij ziet er zo uit .......... http://www.michell-engineering.co.uk/pic/a...ll_unicover.jpg MvG, Haudio Die heb ik ook en Audiopaul heeft 'm ook in gebruik. Past perfect op een Fatbob en ziet er ook nog een fraai uit. Nadeel: de prijs ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Dit is niet zo'n slecht idee... Je kunt die lastige lijmnaden dus vermijden door buigen,ok. Wat ook vertoond is in de vaart der volkeren, zelfs door rechtgesnaarde topfabrikanten: een tussenstuk uit plexiglas inderdaad, met dus twee buignaden en dan de kanten haaks erop sluiten met 2 mooie hardhouten platen. Net als bij elektronica- componenten: 2 mooie houten zijpanelen. De afval - bak van uw locale parkethandel is er goed voor.... Ik bedoel dus het organiseren- , niet het deponeren-facet van zo'n bak .... Snapt iemand dit trouwens?..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Plexiglas buigen kan inderdaad door het te verwarmen. Dit doet men vaak door dit plaatselijk te verwarmen met een electrisch heetgestookte weerstanddraad. Hier heb je meer informatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Een nieuwe die nog te koop is is de HiFINews Test LP; die kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Zou dat Mitchell ding wel goed zijn voor een draaitafel met subchasis? Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmikid Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Zou dat Mitchell ding wel goed zijn voor een draaitafel met subchasis? Groet, Carl Ehh, dat is/heeft de Michell toch zelf ook? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 11 januari 2006 Report Share Posted 11 januari 2006 Een nieuwe die nog te koop is is de HiFINews Test LP; die kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 11 januari 2006 Author Report Share Posted 11 januari 2006 Een nieuwe die nog te koop is is de HiFINews Test LP; die kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 11 januari 2006 Report Share Posted 11 januari 2006 Ja, om de naaldkracht beperkt te houden. Naar verluidt zou bij 2 g VTF bij menig soort vinyl al plastische vervorming optreden. Dan zou je bij heel wat bekende elementen dat vinyl te snel opgebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 11 januari 2006 Author Report Share Posted 11 januari 2006 Ja, om de naaldkracht beperkt te houden. Naar verluidt zou bij 2 g VTF bij menig soort vinyl al plastische vervorming optreden. Dan zou je bij heel wat bekende elementen dat vinyl te snel opgebruiken. Beste Headshell, Gelukkkig zijn er tegenwoordig naaldvormen die veel meer aanrakingsoppervlakte hebben en daardoor de naaldkracht verdelen over veel meer vinyl lengte, daardoor een relatief kleine kracht uitoefenen per eenheid oppervlakte. Daardoor kan de naaldkracht omhoog wat de sporing ten goede komt en toch minder plaatslijtage geeft, mits het een en ander perfect is ingesteld. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 12 januari 2006 Author Report Share Posted 12 januari 2006 http://www.bouwplastics.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 12 januari 2006 Report Share Posted 12 januari 2006 Kijk, dat is een handige site, altijd al een nieuwe schuifpui willen hebben in ABS kunststof Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Dat de Cd-speler beter klinkt dan de platenspeler, kanligt op waarschijnlijk aan de Array Phono Pre(klinkt erg mat en zeker niet dynamisch). Dus mijn antwoord is kijk naar een andere phonotrap Jempie Wat een zeldzame onzin.... I.d.d. onzin, array is erg dynamisch, zeer neutraal, open en bovenal muzikaal..hij versloeg (bijna) mijn sonneteer sedley Ik zeg bijna, want de sonneteer kost 1000,- en de array 2000,- en hij was niet een keer zo goed... Maar ik was zeker onder de indruk van de array...evenals de prima luna prologue 2 waarop hij aangesloten was, maar dat is erg off topic Grt Frans Tja... het blijft natuurlijk altijd baas boven baas. Of zou het gewoon smaak of misaanpassing zijn... Ik weet het niet.... Beste Hans, Je wijst hear op iets heel belangrijks, denk ik. De aanpassing van het element op de phonoversterker, en de aanpassing van de phonoversterker op de voorversterker, zijn ongetwijfeld van doorslaggevend belang. Laatst was ik er in de coulissen getuige van hoe een bekende Westfriese vinylfreak te A. (Frsl.) een paar spekstenen luidsprekertjes kwam beluisteren. Als geluidsbron fungeerde de Thorens TD 126 Mk III draaitafel met SME 3009 MkII arm met Ortofon MC200 element van de gastheer, aangesloten op de Sonneteer Sedley phonoversterker die de bezoeker had meegebracht. Nou, dat was echt n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Ja, om de naaldkracht beperkt te houden. Naar verluidt zou bij 2 g VTF bij menig soort vinyl al plastische vervorming optreden. Dan zou je bij heel wat bekende elementen dat vinyl te snel opgebruiken. Beste Headshell, Gelukkkig zijn er tegenwoordig naaldvormen die veel meer aanrakingsoppervlakte hebben en daardoor de naaldkracht verdelen over veel meer vinyl lengte, daardoor een relatief kleine kracht uitoefenen per eenheid oppervlakte. Daardoor kan de naaldkracht omhoog wat de sporing ten goede komt en toch minder plaatslijtage geeft, mits het een en ander perfect is ingesteld. MvG, Haudio Ja, ik denk dat daar best wel wat in zit. Kan uiteraard flink schelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 19 januari 2006 Author Report Share Posted 19 januari 2006 Beste Allemaal, Chris bedankt iedereen op deze wijze die hebben meegeholpen om tot een zeer goede keuze te komen mbt het element passend bij zijn installatie. De eerste keus is, na vergelijken met anderen de Lyra Argo geworden, na alles op een rijtje gezet te hebben, is de conclusie voor Chris toch een Jan Allaerts Boron Mk 1 . Wat volgens mij en hem voor zijn installatie toch een behoorlijke stap beter dan de Lyra Argo die toch erg goed is , maar zijn meerdere moet erkennen in de JA dit element gaat dus zijn Array aansturen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Wil dat zeggen dat er een Lyra Argo "over" is?? Porcino en Porcino orienteren zich op een nieuw element... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Dat de Cd-speler beter klinkt dan de platenspeler, kanligt op waarschijnlijk aan de Array Phono Pre(klinkt erg mat en zeker niet dynamisch). Dus mijn antwoord is kijk naar een andere phonotrap Jempie Wat een zeldzame onzin.... I.d.d. onzin, array is erg dynamisch, zeer neutraal, open en bovenal muzikaal..hij versloeg (bijna) mijn sonneteer sedley Ik zeg bijna, want de sonneteer kost 1000,- en de array 2000,- en hij was niet een keer zo goed... Maar ik was zeker onder de indruk van de array...evenals de prima luna prologue 2 waarop hij aangesloten was, maar dat is erg off topic Grt Frans Tja... het blijft natuurlijk altijd baas boven baas. Of zou het gewoon smaak of misaanpassing zijn... Ik weet het niet.... Beste Hans, Je wijst hear op iets heel belangrijks, denk ik. De aanpassing van het element op de phonoversterker, en de aanpassing van de phonoversterker op de voorversterker, zijn ongetwijfeld van doorslaggevend belang. Laatst was ik er in de coulissen getuige van hoe een bekende Westfriese vinylfreak te A. (Frsl.) een paar spekstenen luidsprekertjes kwam beluisteren. Als geluidsbron fungeerde de Thorens TD 126 Mk III draaitafel met SME 3009 MkII arm met Ortofon MC200 element van de gastheer, aangesloten op de Sonneteer Sedley phonoversterker die de bezoeker had meegebracht. Nou, dat was echt n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts