Jump to content

van zilver naar koper

rienberends
 Share

Recommended Posts

Ben sinds 2weken weer terug op koper. Van Siltech naar Burmester. Achteruitgang? Integendeel. Goedkoper ? Nee ,ook niet ,Burmester is niet zo goedkoop. Maar het gaat niet om de prijs , het gaat om de klank.Nu nog mijn dig. Siltech hf g9 tussen het loopwerk en de Dac weg. Moet ook koper worden. MAAR WELKE??? Suggesties????

Ben sinds 2weken weer terug op koper. Van Siltech naar Burmester. Achteruitgang? Integendeel. Goedkoper ? Nee ,ook niet ,Burmester is niet zo goedkoop. Maar het gaat niet om de prijs , het gaat om de klank.Nu nog mijn dig. Siltech hf g9 tussen het loopwerk en de Dac weg. Moet ook koper worden. MAAR WELKE??? Suggesties????

Hoi Rien,

Dan zul je deze link ook wel kennen:

Siltech HF9 vs. Ginshi

Daarom heb ik een tijdje met de Ginshi gespeeld. Bij aankoop zag ik het gelijk al: het was een stukje JK acoustics Type III met goede kwaliteit bullit-pluggen. JK acoustics heeft inmiddels zijn eigen SP/DIF interconnect op zijn programma - en deze klinkt beslist nog beter. Ook in andere combinaties doet deze kabel het bijzonder goed - zo heb ik van meerdere eigenaren mogen vernemen.

JK acoustics heeft inmiddels zijn eigen SP/DIF interconnect op zijn programma - en deze klinkt beslist nog beter.

Ik ben erg benieuwd. Heb jij hem al gehoord?

Ik zie net dat de digitale interlink ook al op de website staat. Ben erg benieuwd of ze goed hebben geluisterd toen ze met afscherming gingen werken...in mijn ervaring verslechterd dat het geluid alleen maar. En wat mag ik verstaan onder 'high-end' RCA pluggen (is het neutriks?)? Zoveel zijn er voor digitaal niet beter dan de Bullit Plug.

Uiteraard is de Bullit plug de beste plug voor een sp/dif connectie. Deze plug is immers;

- niet afgeschermd

- geen 75 ohm

- een gammel ding

;)

Neuh, niet de beste plug, dat zei ik niet.

Maar wat is een 'high-end rca' plug nou weer? ;)

Ik weet niet zo heel veel van de Bullit Plug, ik heb er alleen diverse keren in op verschillende kabels naar geluisterd.

Gewoon zelf maken spaart veel geld en het resultaat is meestal heel goed.

Mijn ervaring.

MvrG Frenske :rolleyes:

Kon ik dat maar

bplugfrontexp6zq.gif

Soldeer hier nu b.v. een trafodraadje (van 0,2 mm in diameter ) aan.

Of voor mijn part nog dunner.

Prik dit er eens tussen en ga eens op je gemak luisteren.

Vind je het een te kostbaar experiment vervang dan de Bullit dan voor het goedkoopste plastic cinchplugje ( ca.

JK acoustics heeft inmiddels zijn eigen SP/DIF interconnect op zijn programma - en deze klinkt beslist nog beter.

Een kabel zelf 'klinkt' natuurlijk niet - maar in mijn set verricht de kabel al weer ruim een jaar buitengewoon goede diensten tussen de JK Reference CD Transport en de Ultimate DAC (MkI-1996). Als ik dat vergelijk met de Ginshi, geef mij de Digigold van JK dan maar.

Een kabel zelf 'klinkt' natuurlijk niet - maar in mijn set verricht de kabel al weer ruim een jaar buitengewoon goede diensten tussen de JK Reference CD Transport en de Ultimate DAC (MkI-1996). Als ik dat vergelijk met de Ginshi, geef mij de Digigold van JK dan maar.

Ok, dank je! Ik ga proberen om een exemplaar hier te krijgen om te proberen.