hoegaarden Posted 7 januari 2006 Report Share Posted 7 januari 2006 Mijn trouwe cd17ki begint over te slaan alsof er een kras op de cd zit, dit is echter niet het geval. Is dit probleem herkenbaar voor iemand en hoe op te lossen. Is het op te lossen met een nieuwe loopwerk? Rob....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 7 januari 2006 Report Share Posted 7 januari 2006 Heb je al geprobeert om de lens schoon te maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 januari 2006 Report Share Posted 7 januari 2006 Idd ewrst het lensje schoonmaken. Ook kan het transport van de laser langs de CD vuil geworden zijn en stroef lopen. Maar de laserdiode slijt ook en dan is vervanging er van noodzakelijk (na 5 -10 jaar) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoegaarden Posted 8 januari 2006 Author Report Share Posted 8 januari 2006 Bedankt voor de reacties, ik heb gister op het internet een cd17 gebruiker gevonden die het probleem ook heeft gehad. Vaak is het inderdaad het de as van het transport of geleiding van de laser. Heb direct het loopwerk uit elkaar gehaald, het hardstalen asje schoongemaakt en ingevet met vaseline. Hoera inmiddels al meer dan vier uur cd opstaan en probleem is verdwenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakmeel Posted 8 januari 2006 Report Share Posted 8 januari 2006 Hmmm interessant... Mijn TEAC vertoont al tijden hetzelfde euvel en ik ben er altijd van uit gegaan dat gewoon de laser ter ziele is.... eens kijken of dat foefje ook bij mij werkt.... ---Edit---- Helaazzz... Daar had je skippy weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 januari 2006 Report Share Posted 8 januari 2006 Mijn TEAC, waarvan de verkoper zei dat ie alleen op zondagmiddag gebruikt werd (door een oud dametje, voor de boodschappen -ja, ik weet het, maar ik vertrouw hem wel) hapert sinds kort ook af en toe dacht ik dat ik een speler voor de komende decennia had, begint het gelazer weer!!! Maar ik heb al een aardig cv wat cd-spelers betreft, en ik heb al meerdere malen het euvel verholpen door schoonmaken / smeren. De VRDS heb ik alleen opengemaakt om te zien hoe de binnenkant eruit zag ( ), ik ga binnenkort maar weer es de 17 lagen koper wegslopen en wat reinigingsaktiviteiten ontplooien Het gekke is dat de TEAC anders hapert dan wat ik tot nu toe gewend was: hij slaat vrij grote stukken over, terwijl dat anders altijd kleine stukjes waren, en met gespetter, en blijven hangen. Hier merk je het meer aan een sukje muziek wat ineens weg is Ik las er ook iets over op DIYaudio, en daar ging iemand beweren dat dat kwam doordat de draaischijf gebarsten was. Nou had hij het over de VRDS met plestik draaischijf, de mijne is van aluminium, knappe jongen die daar een barst in krijgt Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 8 januari 2006 Report Share Posted 8 januari 2006 is het een oud type speler? ow ja heb me gek gegoogled maar nog niet echt wat zinnigs van john cleese gevonden dus geef je me die link toch gewoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 januari 2006 Report Share Posted 8 januari 2006 Een VRDS 10, effe gegoogeld, 2001, minder oud dan ik dacht. Klopt dat wel? www.wilsonsalmanac.com/ book/oct27.html halverwege de pagina. Het was googelen op 'Basil Fawlty' btw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 januari 2006 Report Share Posted 8 januari 2006 Tja, er zijn vele oorzaken. Bij mijn eerste Sony was het na 8 jaar echt de laser, daar kwam nog minder dan de helft aan licht uit dan volgens het service manual behoorde te zijn (kun je meten adh van het EFM signaal). Heb hem nog even opgekrikt met het daarvoor bedoelde potmetertje maar dat hielp maar een half jaartje. Toch maar uiteindelijk een nieuw loopwerk er in en hij speelt nu nog. Ook het motortje van het leeskoptransport kan wacky geworden zijn, zijn vaak goedkope speelgoedachtige motortjes. Maar schoonmaken is natuurlijk altijd het eerste begin Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 januari 2006 Report Share Posted 8 januari 2006 Luxman, wat heb je met mijn avatar geflikt?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts