wim Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Wie weet een betaalbaar altenatief voor de powerstrip van kemp elektroniks van 500 euro. Zoek wel iet met de zelde eigenschapen als Overspanningsbeveiliging, ontstoringsfilter, sterbedrading, en een parallel filter. wim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 Zelfbouwen, een stuk Furutech voedingskabel, een metalen powerstrip - wel moeilijk te vinden - en een los parallelfilter. Heeft iemand zicht op wat er in de handel is aan stekkerblokken ? Heb bijv. Pulti gevonden, is niet erg gemakkelijk in het gebruik, althans eigen bedrading toevoegen - steraansluiting - is niet te doen. Er moewt toch wel iets te vinden zijn........ Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 Zelfbouw geen flauwidee! Maar ik speel zelf wel met een netfilter van Ratio. Hier een link.. www.ratio.nl/electric/products De 3e van links het stekkerblok wat ik thuis gebruik. Specificaties zijn te vinden op de site.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 Dezelfde plastic dozen die VLS ook gebruikt, hiervan heb ik er ook eentje liggen, zou de filteringen hiervan niet gebruiken..................... Ben opzoek naar de dozen zoals Kemp en Audio Agile die gebruiken............. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 Ha beste mensen, Ik heb al verschillende keren geswitched tussen stekkerblokken. De seriele netfilter doet in mijn situatie in iedergeval niets verkeerd. Het laag wordt niet slordiger, het geluid wordt niet gecomprimeerd en de dynamischheid gaat niet achteruit. Het geluid wordt er alleen een klein stukje opener van (positieve zin). Verder denk ik maar zo: Baadt het niet, dan schaadt het ook niet.. Overigens heeft hij mij ook geen fortuin gekost! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 Mensen, Wat te denken van "onze" internationale trots SEEC? Klik hier voor de website! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 RITTAL heeft een gamma kontaktdoosstroken. Polycarbonaat contactdoosopeningen in een aluminium blank geeloxeerd profiel en verkrijgbaar in 4 lengtes. Je kan kiezen voor gewone stekkers of IEC exemplaren. Je kan ze voorzien van een netschakelaar of een overspanningsbeveiliging en ontstoringsfilter. Het EMC ontstoringsfilter biedt bescherming tegen hoogfrequente stoorspanningen uit beide richtingen, het netwerk en de aangesloten apparaten. Ze worden gebruikt voor inbouw in elektrische, maar vooral datanetwerkkasten voor de voeding van netwerkapparatuur en computers. Niet goedkoop, maar heel professioneel materiaal. typenummer DK 7240.XXX ( deze xxx wijzigt naargelang de gekozen uitvoering ) vb DK 7240.330 voor een exemplaar met 9 contactdozen en overspanningsbeveiliging en ontstoringsfilter. groeten Geert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Ga op de VAD even bij Nutters langs, er wordt dan een killer doos gelanceerd van Powerlab Tegen scherpe prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wim Posted 10 oktober 2003 Author Report Share Posted 10 oktober 2003 Wat is een scherpe prijs ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Geplaatst door wim:Wat is een scherpe prijs ? Deze kost volgens hun site Link to comment Share on other sites More sharing options...
wim Posted 10 oktober 2003 Author Report Share Posted 10 oktober 2003 Ziet er uit als mijn aluminium stekkerdoos van de bouwmarkt van 40 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Het is een nieuw model, staat niet op de site. Zit wel in de wat hogere prijsklasse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 11 oktober 2003 Report Share Posted 11 oktober 2003 Waarom maken ze trouwens geen audio apperaten die ongevoelig zijn voor netstoringen of invloeden van andere apperatuur (noodzaak sterbedrading). Gebruik op mijn werk apperatuur die gevoeliger is dan mijn audio apperaten en die hebben geen speciale stekker dozen of filters nodig, hoe kan dat? (helaas spelen die geen cd's af trouwens) Groet van een afvragende (en nog ongelovige) 'audiofiel(?)' Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 oktober 2003 Report Share Posted 11 oktober 2003 Geplaatst door Matthias:Waarom maken ze trouwens geen audio apperaten die ongevoelig zijn voor netstoringen of invloeden van andere apperatuur (noodzaak sterbedrading). Gebruik op mijn werk apperatuur die gevoeliger is dan mijn audio apperaten en die hebben geen speciale stekker dozen of filters nodig, hoe kan dat? (helaas spelen die geen cd's af trouwens) Groet van een afvragende (en nog ongelovige) 'audiofiel(?)' en dit vraag ik me ook wel eens af . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 oktober 2003 Report Share Posted 11 oktober 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Het is een nieuw model, staat niet op de site. Zit wel in de wat hogere prijsklasse. Voor de geiteresseerden wat details: "koperen behuizing bekleed met bitumen, fase indicatie doormiddel van een LED, rubberen voetjes, IEC inlet aan de bovenzijde, 6 zwarte outlet's gefilterd en twee grijze outlet's ongefilterd en verder de gebruikelijke overspanning beveiliging, sterbedrading enz. Gewicht 3.7 kilo!! " fotootje is een beetje onduidelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 11 oktober 2003 Report Share Posted 11 oktober 2003 en dit vraag ik me ook wel eens af Gelukkig was al bijna bang dat ik de enige was. Overal specs van hoe goed de voeding van versterkers of cd spelers wel niet zijn (heb zel f een sphinx cd32 met 3 trafo's erin ) en dan nog een speciale stekkerdoos nodig hebben? Als (goede) audio fabrikant zou ik me dan diep diep schamen. Groet PS iemand een netfilter te leen kan ik ook eens kijken hoeveel het uitmaakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 oktober 2003 Report Share Posted 18 oktober 2003 Deze is ook best aardig (220 euro) Niet gefilterd geloof ik http://www.hifi-tuning.com/Preisliste.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 18 oktober 2003 Report Share Posted 18 oktober 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Deze is ook best aardig (220 euro) Niet gefilterd geloof ik http://www.hifi-tuning.com/Preisliste.htm Maar ziet er wel professioneel uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 oktober 2003 Report Share Posted 18 oktober 2003 Ik denk dat een beetje handige knutselaar zelf wel een condesatoren parallel aan een paar van de contactdozen kunnen monteren Wat kost zo'n condensator, 5 euro of zo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 oktober 2003 Report Share Posted 18 oktober 2003 Hier ook nog wat (199 euro) moet een 8-weg zijn, gefilterd. Typisch Duits chroom (ik noem maar geen link) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 oktober 2003 Report Share Posted 18 oktober 2003 Als je dit soort onderdelen zoekt kan je ook hier contact opnemen http://www.soundline.nl Startend 2 mans bedrijfje, levert veel van dit spul tegen concurerende prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 oktober 2003 Report Share Posted 18 oktober 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Ik denk dat een beetje handige knutselaar zelf wel een condesatoren parallel aan een paar van de contactdozen kunnen monteren Wat kost zo'n condensator, 5 euro of zo? Vergeet het parallel filtertje niet................ Als je aan de juiste onderdelen kunt komen en een schemaatje hebt van hetgeen je wilt maken, zal dit altijd goedkoper zijn. Een fabrikant verdient, een distributeur/importeur, ook de winkelier wensen in stand te blijven, terwijl tussendoor ook nog een aantal zaken als transport, belastingen etc invloed uitoefenen op de uiteindelijke prijs. Zelf werken we ook niet helemaal voor niets, ook deze kosten worden ergens op een ander afgewikkeld......................toch ? Ben overigens nog steeds op zoek naar een goede - metalen - powerstrip zonder allerlei toegevoegde zaken, om zelf iets moois te bouwen................ Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 oktober 2003 Report Share Posted 18 oktober 2003 Geplaatst door PD:Ha beste mensen, Verder denk ik maar zo: Baadt het niet, dan schaadt het ook niet.. Zou toch maar voorzichtig zijn met het baden van stekkerblokken, zelfs met een filtertje............................... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 18 oktober 2003 Report Share Posted 18 oktober 2003 wat voor parallel filtertje, er zijn honderden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 oktober 2003 Report Share Posted 18 oktober 2003 Geplaatst door JSA:wat voor parallel filtertje, er zijn honderden. In de getoonde doos zit er natuurlijk eentje van Kemp zelf.............. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts