Jump to content

Media Markt

Haudio
 Share

Recommended Posts

Prijsstunters elektronica vaak duurder

Uitgegeven: 8 januari 2006 08:26

Laatst gewijzigd: 8 januari 2006 14:18

FRANKFURT - Duitse prijsstunters voor elektronica zoals Mediamarkt zijn vaak duurder dan hun concurrenten. Dat concludeerde de krant Frankfurter Allgemeine Zeitung na steekproeven in de regio's Berlijn en M

Uitgegeven: 8 januari 2006 08:26

Laatst gewijzigd: 8 januari 2006 14:18

FRANKFURT - Duitse prijsstunters voor elektronica zoals Mediamarkt zijn vaak duurder dan hun concurrenten. Dat concludeerde de krant Frankfurter Allgemeine Zeitung na steekproeven in de regio's Berlijn en M

Moraal van het verhaal: Koop je thuisbioscoop bij de HEMA.

Dat de Mediamarkt helemaal niet de goedkoopste is kwam ik al achter toen ik een simpele digitale camera wilde kopen maar ze zijn wel goedkoper dan de lokale Expert. De Block was nog iets goedkoper maar het goedkoopste was via internet bij een gernommeerde PC supplier in Nederland.

;)

Imago doet wonderen!

Zolang de meerderheid denkt dat MM het goedkoopst is, kijkt dezelfde meerderheid niet verder dan de neus lang is. Dat is niet iets van nu. Pakweg 20 jaar geleden had de Kwantum net zo'n imago. De koopjes bij de MM staan op pallets en de CD's/DVD's zijn er vaak goedkoop. Voor de rest loont shoppen. Hier in Utrecht is Steenweg of Staffhorst vaak goedkoper dan MM. Maar de MM heeft wel een lekkere grote keuze.

De Makro is ook van de Metro-groep. Je denkt er goedkoop uit te zijn, maar dat geldt alleen maar voor de 'winstpakkers'. Voor de rest zijn ze gewoon duur.

Mediamarkt vind ik alleen maar nuttig voor goedkope cd's.

En daar kosten de meeste gangbare pop en jazz CD's net zo veel (soms duurder!) dan bij de ''gewone'' CD winkels. :huh:

In Heerlen ligt ook een Mediamarkt, en vergelijk de prijzen wel eens. ;)

Guest tubejack

Ik hecht meer waarde aan advies en service, dus

naar een prijsstunter zou ik zowiezo niet snel gaan.

Of het moet voor iets simpels zijn.

Bovendien heb ik ervaren in een winkel in Sneek dat

eerlijk advies en service helemaal niet duur is! :)

Ik kwam met 2500 euro voor een nieuwe draaitafel en

ging weg met een nieuw element van 580 euro.

Voor het afstellen van mijn complete draaitafel, halen

van het element bij de importeur kwam er zegge en schrijven

19euro en 20 cents bij zie http://www.xs4all.nl/~brede01/nieuws.html

Kom daar maar eens voor bij een Mediamarkt ;)

Vriendelijke groet,

Jack

Oh, wat zijn we weer lekker aan het stigmatiseren. Ik heb laatst een Canon EOS 350D gekocht voor 864 euro bij een fotospeciaalzaak. Je weet wel, met al die service enzo. Twee weken later een MM krantje op de deurmat: 777 euro. G**verd*@!m*!. K*@! nog @@n toe. Goed bezig, mannen!

Groet,

Jacco

Perfecte zaak die MediaMarkt.

Vooral voor "ons" audiofielen, wij weten toch wat waar te koop is?

Je hoeft niet te kopen.

Het zijn prima handelaren, die niet gaan lopen janken als je ergens anders iets wil kopen.

Laats diverse LCD tv's geprobeert, men had bij een zoveelste ruil niet de JVC, op voorraad, men verwees mij meteen naar de concurent, die had zover bekent nog wel.

Ga dat maar eens proberen bij de audio-zeikert op de hoek,

daar laten ze je niet 5 tv's proberen, men moet zelfs alles bestellen dus ruilen....

hetzelfde met DVD-hdd recordereerst een paar die thuis toch erg tegen vielen geprobeert, teslotten een goed merk en type inhuis.

Je bent handelaar of niet.

media verkoopt als beste, niet door de concurent af te zeiken, gewoon prima service, veel merken, nooit moeilijk doen.

En m'n bij de MM gekochte Yamaha av staat nu nog voor 2x de prijs, zelfs bij de RAF. :D

Je moet hier pragmatisch (of misschien wel opportunistisch) mee omgaan vind ik. Mijn Braun scheerapparaat heb ik bij Blokker gekocht, een paar simpele boeken over componisten vorig jaar bij het Kruidvat, de schoenen die ik nu draag in Kleve in Duitsand, allemaal aanbiedingen waar ik geen weerstand aan kon bieden :rolleyes:

Maar voor serieuze zaken als audio, echte boeken, brood en dergelijke ga ik uit misplaatste nostalgie naar de "speciaalzaak".

Ik hink dus op twee gedachten; enerzijds ga ik voor een koopje, anderzijds gun ik een goede middenstander zijn nering van harte. Om Sonneveld te parafraseren: "Er is al genoeg waardevols naar de kloten gegaan".

Met opgewekte groet,

Perfecte zaak die MediaMarkt.

Vooral voor "ons" audiofielen, wij weten toch wat waar te koop is?

Je hoeft niet te kopen.

Het zijn prima handelaren, die niet gaan lopen janken als je ergens anders iets wil kopen.

Laats diverse LCD tv's geprobeert, men had bij een zoveelste ruil niet de JVC, op voorraad, men verwees mij meteen naar de concurent, die had zover bekent nog wel.

Ga dat maar eens proberen bij de audio-zeikert op de hoek,

daar laten ze je niet 5 tv's proberen, men moet zelfs alles bestellen dus ruilen....

hetzelfde met DVD-hdd recordereerst een paar die thuis toch erg tegen vielen geprobeert, teslotten een goed merk en type inhuis.

Je bent handelaar of niet.

media verkoopt als beste, niet door de concurent af te zeiken, gewoon prima service, veel merken, nooit moeilijk doen.

En m'n bij de MM gekochte Yamaha av staat nu nog voor 2x de prijs, zelfs bij de RAF. :D

En daar ligt nu mijn grote bezwaar tegen MM. Je zal toch maar zo'n apparaat kopen wat al bij 5 anderen thuis gestaan heeft. Nee, dan toch maar liever de vakhandel, waar je ook nog een degelijk stukje voorlichting mag verwachten.

En daar ligt nu mijn grote bezwaar tegen MM. Je zal toch maar zo'n apparaat kopen wat al bij 5 anderen thuis gestaan heeft. Nee, dan toch maar liever de vakhandel, waar je ook nog een degelijk stukje voorlichting mag verwachten.

En waar je net zo goed een apparaat mee kunt krijgen wat al bij anderen heeft gestaan :rolleyes:

Reclameren kan daar soms best lastig zijn. De goede niet te na gesproken overigens.

;)

Bij MM is de drempel veel lager. Als ik lees dat iemand na een zoveelste ruil (kennelijk was hij al de tel kwijt) weer terug kwam, dan denk ik dat dat bij een goede vakhandelaar niet zal voorkomen. En daarmee voorkom je dat je een apparaat een aantal keren door ondeskundigen is meegesleept, nog los van het gegeven dat het nog maar zeer de vraag is of er zorgvuldig mee omgesprongen is.

De consument zit soms wat vreemd in elkaar. Wel de spullen terug willen brengen (geopende verpakking) maar niet een al geopend exemplaar willen kopen.. Toch is het een beetje het 1 of het ander, de winkel kan het natuurlijk niet allemaal weggooien of terugsturen!

Bij welke andere winkel krijg je je geld zo terug als je een order ongedaan maakt? Ik had al een nieuwe oven besteld bij MM, en toen bleek de oude weer te gaan werken. Nou, toen was ik erg blij met de service van deze zaak. :)