ravon Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 Tijd voor een klein testje. Ik heb hier vijf geluidsfragmenten van hetzelfde stukje muziek, luister er eens naar (niet vals spelen! ) en schrijf hear je bevindingen op. fragment 1 fragment 2 fragment 3 fragment 4 fragment 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 Ik hoor geen verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 Ik ook niet. Wat ik wel denk te horen, is kastresonantie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 9 januari 2006 Author Report Share Posted 9 januari 2006 Ik ook niet, bij de eerste drie fragmenten. Ik heb het originele bericht gewijzigd, het zijn nu vijf fragmenten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 Bij de laatste hoor ik geknetter, en wordt er langzamer gespeeld. Bij de vierde hoor ik nu ook ruis. Een oude lp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 Ik hoor niets, want ik krijg 'access denied' Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 9 januari 2006 Author Report Share Posted 9 januari 2006 Bij de laatste hoor ik geknetter, en wordt er langzamer gespeeld. Ik zie het al, dit wordt een leuke draad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 Dat ligt er aan. Klopt het dat het een oude lp is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 Bij de vijfde is geen geknetter meer en wordt er ook niet langzamer gespeeld. Maar het is volgens mij een oude opname op lp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 9 januari 2006 Author Report Share Posted 9 januari 2006 Dat ligt er aan. Klopt het dat het een oude lp is? Dit is een fragment uit een vioolconcert van Vivaldi waarvan ik ooit delen van een verzamel CD geript heb. D'r zit aardig wat ruis in de opname, fragment 1 is het origineel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 Dat ligt er aan. Klopt het dat het een oude lp is? Dit is een fragment uit een vioolconcert van Vivaldi waarvan ik ooit delen van een verzamel CD geript heb. D'r zit aardig wat ruis in de opname, fragment 1 is het origineel. Knap gedaan. Hoewel het hier klonk als een oude lp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 9 januari 2006 Author Report Share Posted 9 januari 2006 Dat ligt er aan. Klopt het dat het een oude lp is? Dit is een fragment uit een vioolconcert van Vivaldi waarvan ik ooit delen van een verzamel CD geript heb. D'r zit aardig wat ruis in de opname, fragment 1 is het origineel. Knap gedaan. Hoewel het hier klonk als een oude lp. Welk fragment heeft jouw voorkeur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 Dat ligt er aan. Klopt het dat het een oude lp is? Dit is een fragment uit een vioolconcert van Vivaldi waarvan ik ooit delen van een verzamel CD geript heb. D'r zit aardig wat ruis in de opname, fragment 1 is het origineel. Knap gedaan. Hoewel het hier klonk als een oude lp. Welk fragment heeft jouw voorkeur? Kan ik niet precies zeggen, omdat ik op alle fragmenten ruis hoor, wat ik in eerste instantie ook als kastresonantie bestempelde. Wel is het zo, dat er in de vierde en vijfde nog meer ruis zit. Vandaar dat ik dacht aan een oude lp opname. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 Ik hoor geen verschil. ik ook niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 9 januari 2006 Author Report Share Posted 9 januari 2006 Ik hoor geen verschil. ik ook niet... Er is tussen elk van deze fragmenten een meetbaar verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 Ik hoor geen verschil. ik ook niet... Er is tussen elk van deze fragmenten een meetbaar verschil. Ja, daar ga je weer. Meten en horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 Ik hoor geen verschil. ik ook niet... Van jou had ik ook niet anders verwacht Erik, jij hoort sowieso nooit verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 Ik hoor geen verschil. ik ook niet... Er is tussen elk van deze fragmenten een meetbaar verschil. Hoe kwam je tot die meetbare verschillen? Wees eens wat duidelijker, of moeten we alles uit je strot trekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 9 januari 2006 Author Report Share Posted 9 januari 2006 Ik hoor geen verschil. ik ook niet... Er is tussen elk van deze fragmenten een meetbaar verschil. Ja, daar ga je weer. Meten en horen. Ik heb eerst iets veranderd, toen heb ik geluisterd, ik heb mijn kinderen laten luisteren en ik heb de fragmenten online gezet. Als ik de luisterresultaten naast de meetresultaten leg is dat behoorlijk confronterend. Ik had eigenlijk nog wat meer reacties willen zien voordat ik de verschillen ook hear neerzet. Maar omdat je zo aandringt: verschil fragmenten 1 en 2 verschil fragmenten 1 en 3 verschil fragmenten 1 en 4 verschil fragmenten 1 en 5 Dit zijn de absolute verschillen in het tijddomein, verkregen door het ene fragment van het andere af te trekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 (...)Ik had eigenlijk nog wat meer reacties willen zien voordat ik de verschillen ook neerzet. (...) Dan moet je "ons" wat meer tijd gunnen. Sommigen werken ook nog. Typisch techneutengedoe, snel, snel, snel... Keulen en Aken zijn ook niet op een dag gebouwd. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 Ik hoor geen verschil. ik ook niet... Er is tussen elk van deze fragmenten een meetbaar verschil. Ja, daar ga je weer. Meten en horen. Ik heb eerst iets veranderd, toen heb ik geluisterd, ik heb mijn kinderen laten luisteren en ik heb de fragmenten online gezet. Als ik de luisterresultaten naast de meetresultaten leg is dat behoorlijk confronterend. Ik had eigenlijk nog wat meer reacties willen zien voordat ik de verschillen ook hear neerzet. Maar omdat je zo aandringt: verschil fragmenten 1 en 2 verschil fragmenten 1 en 3 verschil fragmenten 1 en 4 verschil fragmenten 1 en 5 Dit zijn de absolute verschillen in het tijddomein, verkregen door het ene fragment van het andere af te trekken. Ik geloof je graag, hoewel ik nu niks hoor. Hoe kan dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 9 januari 2006 Author Report Share Posted 9 januari 2006 (...)Ik had eigenlijk nog wat meer reacties willen zien voordat ik de verschillen ook neerzet. (...) Dan moet je "ons" wat meer tijd gunnen. Sommigen werken ook nog. Typisch techneutengedoe, snel, snel, snel... Keulen en Aken zijn ook niet op een dag gebouwd. Met opgewekte groet, d'r zijn vandaag heel wat "gasten" op bezoek. Werk ze, heren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 IK vond het al mooi dat je viool in de filenaam zette, zo brak zijn nl. mijn pc speakers en geluidskaart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 9 januari 2006 Author Report Share Posted 9 januari 2006 Ik hoor geen verschil. ik ook niet... Er is tussen elk van deze fragmenten een meetbaar verschil. Ja, daar ga je weer. Meten en horen. Ik heb eerst iets veranderd, toen heb ik geluisterd, ik heb mijn kinderen laten luisteren en ik heb de fragmenten online gezet. Als ik de luisterresultaten naast de meetresultaten leg is dat behoorlijk confronterend. Ik had eigenlijk nog wat meer reacties willen zien voordat ik de verschillen ook hear neerzet. Maar omdat je zo aandringt: verschil fragmenten 1 en 2 verschil fragmenten 1 en 3 verschil fragmenten 1 en 4 verschil fragmenten 1 en 5 Dit zijn de absolute verschillen in het tijddomein, verkregen door het ene fragment van het andere af te trekken. Ik geloof je graag, hoewel ik nu niks hoor. Hoe kan dat? Denk eraan dat het absolute verschillen zijn en de verschillen zijn klein. Om het verschil tussen 1 en 4 te horen moest ik de volumeknop een flinke slinger geven, het verschil tussen 1 en 5 is duidelijker hoorbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 Het is Hear een stuk leuker met deze dingetjes Ik heb gister een cdtje gebrand met 7x een nummer van Phil Collins, van 96 tot 320kbit mp3 en het originieel. Ik weet de volgorde niet meer uit m'n hoofd maar heb het gelukkig wel ergens ingetypt. Ik bel nog even aan bij de semi audiofiele onderbuurman met de vraag of en zoja hoe hij ze zal rangschikken van slecht naar goed en of hij het origineel eruit kan halen. De verschillen tussen de viool stukjes zijn VEEL kleiner dan bij 'mijn' Phil Collins test cdtje. Ik schrik me rot wat mp3 meetbaar weglaat en wat ik (en waarschijnlijk 95% van mensen) niet kan horen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts