Jump to content

luidsrekeraansluitingen

rienberends
 Share

Recommended Posts

Als ik na een jaar de kabels losmaak, is er nog geen groen te zien.

Als er binnenshuis groen te zien is aan een koperen kabel zou ik me toch zorgen maken over je binnenmilieu. Koperoxide is zwart, kopergroen is kopercarbonaat.

Nou ja, zwart worden ze ook niet. Ze blijven gewoon koperkleurig...

Ik gebruik het liefst bare-wire. Ik heb WBT geprobeerd en Ultralink (WBT clone) maar beide zorgen voor hoorbaar verlies met name de Ultralink is niet best. Mijn ervaring met koperkleurige kabel (die ik niet meer heb) is wel dat ze gaan oxideren na een paar maand tot een jaar. Ff inkorten en opnieuw strippen, helpt erg veel. Mijn interlinks heb ik laatst ook eens schoongemaakt met cassettekop reiniger die ik nog had liggen. Werkt ook goed.

Als ik na een jaar de kabels losmaak, is er nog geen groen te zien.

Als er binnenshuis groen te zien is aan een koperen kabel zou ik me toch zorgen maken over je binnenmilieu. Koperoxide is zwart, kopergroen is kopercarbonaat.

Ja idd Richard, moet wel erg zuur zijn daar in huis als het koper groen uit gaat slaan. :rolleyes:

Maar ook de weekmakers in de kunstofomhulling kunnen het koper aardig aantasten icm zuurstof.

Zelf heb ik de einden van de isolatie afgesloten en nee niet met vaseline:

Eerst een druppel lijm uit het lijnpistool en daaroverheen een krimpkousje. Als je dat goed doorverhit met de fohn dan is de kabel naar binnen toe mooi luchtdicht afgesloten. Wel eerst de lijm goed af laten koelen voor je het kousje er op schuift anders krimpt de kous gelijk vast door de hete lijm voordat je het kous op zijn plaats hebt.

;)