Robbert Posted 12 januari 2006 Report Share Posted 12 januari 2006 Wellicht een vreemde vraag, maar is het wijs om b.v. 1 keer per jaar de aansluitpluggen en aansluitingen p de apparatuur te reinigen en zo ja waarmee dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 12 januari 2006 Report Share Posted 12 januari 2006 Volgens mij is het voldoende om de aansluitingen even los te halen en opnieuw vast te zetten. Zie je direct of er sprake is van corrosie o.i.d. Even poetsen en spelen maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 12 januari 2006 Report Share Posted 12 januari 2006 Beste, Je moet contact gold hebben. Dit is speciaal gemaakt voor vergulde contacten. als je eens hoort wat een verschil dat geeft!. Als je er niet particulier aan kunt komen, stuur me maar een PM Ik heb het hier liggen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
kindval Posted 12 januari 2006 Report Share Posted 12 januari 2006 Ik heb een hoop geprobeerd, maar Kontak cleaner geeft bij mij verreweg de beste resultaten. Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 januari 2006 Report Share Posted 12 januari 2006 geheel eens, regelmatig reinigen. goed hoorbaar. ik gebruik Caig Progold100. top. gebruiken van meterkast tot luidspreker. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 12 januari 2006 Report Share Posted 12 januari 2006 Ik heb een hoop geprobeerd, maar Kontak cleaner geeft bij mij verreweg de beste resultaten.Robert Beste, Dit is van hetzelfde merk, maar dan speciaal ontwikkeld voor vergulde contacten Groeten, bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
kindval Posted 12 januari 2006 Report Share Posted 12 januari 2006 Ik heb een hoop geprobeerd, maar Kontak cleaner geeft bij mij verreweg de beste resultaten.Robert Beste, Dit is van hetzelfde merk, maar dan speciaal ontwikkeld voor vergulde contacten Groeten, bas Denk dat je je vergist:Kontak komt uit Engeland en Caig uit de USA. Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 januari 2006 Report Share Posted 12 januari 2006 Jerry sprak over remmenreiniger.... Ik heb dat toch maar niet gedaan.... Misschien dat anderen hier ervaring mee hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 januari 2006 Report Share Posted 12 januari 2006 Jerry sprak over remmenreiniger.... Ik heb dat toch maar niet gedaan.... Misschien dat anderen hier ervaring mee hebben... In principe kan het daar ook mee. Het is licht zuur en lost idd oxidelaagjes op. Het werkt hetzelfde als Caig Deoxit. Nadeel is dat je snel moet werken en als de goudlaag er dun is, deze bij traag werken wel afgevreten wordt. Je zult daarna wel altijd nog ff "na moeten spoelen", het zij met alcohol of beter met ProGold GL100. Er zijn meer goedjes in de handel om je vergulde pluggen mee tw verwennen. Als je echt goed klemmende pluggen gebruikt os enkele malen los halen en weer terug plaatsen een snelle en goedkope oplossing, maar het beschadigd de chassisdelen (zeker met Bullet pluggen). Schoonmaken met medicinale alcohol kan ook en werkt prima. Kontakt Gold2000 is aardig maar m.i. zijn er betere. VdH heeft ook een goeie contactreiniger in het programma: The Solution. Ik heb er alleen van gehoord. Mijn persoonlijke favoriet is ook Caig Progold GL100. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 12 januari 2006 Report Share Posted 12 januari 2006 Heb laatst mijn interlink schoon gemaakt met cassettekop reiniger die ik nog had liggen. Werkt goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 12 januari 2006 Report Share Posted 12 januari 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 januari 2006 Report Share Posted 12 januari 2006 Ik gebruik ook alcohol. je moet oppassen met allerlei rotzooi. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
radjiman Posted 12 januari 2006 Report Share Posted 12 januari 2006 Wellicht een vreemde vraag, maar is het wijs om b.v. 1 keer per jaar de aansluitpluggen en aansluitingen p de apparatuur te reinigen en zo ja waarmee dan? Hallo Robbert, Ik gebruik de klankdoek van AHP ( 29 Euro ). Deze gebruik ik ook voor de CD lade van mijn speler. Zeer positief resultaat. MvG, Hein Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 14 januari 2006 Report Share Posted 14 januari 2006 Ik gebruik de klankdoek van AHP ( 29 Euro ). Deze gebruik ik ook voor de CD lade van mijn speler. Zeer positief resultaat. MvG, Hein Bedoel je dat afstoffen van je cd-lade een betere klank tot gevolg heeft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
radjiman Posted 14 januari 2006 Report Share Posted 14 januari 2006 Ik gebruik de klankdoek van AHP ( 29 Euro ). Deze gebruik ik ook voor de CD lade van mijn speler. Zeer positief resultaat. MvG, Hein Bedoel je dat afstoffen van je cd-lade een betere klank tot gevolg heeft? Zie gebruikthandleiding die je mee krijgt bij het aanschaffen van zo'n audiofiele doek .Voor mij de ideale tweaks dan van Harmonix produkten die voor mij onbetaalbaar zijn . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts