Jump to content

Aansluitingen schoonmaken?

Robbert
 Share

Recommended Posts

Ik heb een hoop geprobeerd, maar Kontak cleaner geeft bij mij verreweg de beste resultaten.

Robert

Beste,

Dit is van hetzelfde merk, maar dan speciaal ontwikkeld voor vergulde contacten ;)

Groeten,

bas

Denk dat je je vergist:Kontak komt uit Engeland en Caig uit de USA.

Robert

Jerry sprak over remmenreiniger.... Ik heb dat toch maar niet gedaan.... :rolleyes:

Misschien dat anderen hier ervaring mee hebben... :)

In principe kan het daar ook mee. Het is licht zuur en lost idd oxidelaagjes op. Het werkt hetzelfde als Caig Deoxit. Nadeel is dat je snel moet werken en als de goudlaag er dun is, deze bij traag werken wel afgevreten wordt. Je zult daarna wel altijd nog ff "na moeten spoelen", het zij met alcohol of beter met ProGold GL100.

Er zijn meer goedjes in de handel om je vergulde pluggen mee tw verwennen. Als je echt goed klemmende pluggen gebruikt os enkele malen los halen en weer terug plaatsen een snelle en goedkope oplossing, maar het beschadigd de chassisdelen (zeker met Bullet pluggen). Schoonmaken met medicinale alcohol kan ook en werkt prima. Kontakt Gold2000 is aardig maar m.i. zijn er betere. VdH heeft ook een goeie contactreiniger in het programma: The Solution. Ik heb er alleen van gehoord. Mijn persoonlijke favoriet is ook Caig Progold GL100.

Wellicht een vreemde vraag, maar is het wijs om b.v. 1 keer per jaar de aansluitpluggen en aansluitingen p de apparatuur te reinigen en zo ja waarmee dan?

Hallo Robbert,

Ik gebruik de klankdoek van AHP ( 29 Euro ). Deze gebruik ik ook voor de CD lade van mijn speler. Zeer positief resultaat.

MvG,

Hein

Ik gebruik de klankdoek van AHP ( 29 Euro ). Deze gebruik ik ook voor de CD lade van mijn speler. Zeer positief resultaat.

MvG,

Hein

Bedoel je dat afstoffen van je cd-lade een betere klank tot gevolg heeft? :confused::confused::confused:

Zie gebruikthandleiding die je mee krijgt bij het aanschaffen van zo'n audiofiele doek :D .Voor mij de ideale tweaks dan van Harmonix produkten die voor mij onbetaalbaar zijn :unsure: .