mart Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 ik heb jm lab micron. ik lees er haast nooit iets over. wie heeft ze ook en wie weet wat het verschil is tussen 'gewoon' micron en micron carat. blijkbaar zijn er twee versies en ik kom er niet achter wat de verschillen zijn. ik heb laatst andere speakers in huis gehad en merk dan toch dat de micron qua ruimtelijkheid en transparantie op 1 blijft maar toch in volheid een min scoort . Wie heeft ervaring met deze speakers in combi met een sub in gewone stereoset? Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Ik heb een paar JM-Lab Micron's gehad. Ik had de eerste versie, met kevlar tweeter, later is er een andere versie gekomen met zo'n titanium schreeuw tweeter en biwire. Waren best wel goede luidsprekers voor wat het is, een klein tweeweg systeem. Niet opdringerig of storend geluid. Het laag kon soms een beetje te veel van het goede zijn, luidsprekerkabels hadden hierop veel invloed. Ik heb van de units nog eens een tweeweg labyrint gemaakt naar een ontwerp dat ergens op het WWW rondzwerft, ook leuk. Zoiets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 13 januari 2006 Author Report Share Posted 13 januari 2006 verschil tussen gewoon micron en micron carat is de titanium tweeter? ik heb een tijdlang silver vd hull kabel gebruikt maar nu met een andere versterker was dat wel wat onrustig. nu weer gewoon koperen oelbach kabel. mart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 14 januari 2006 Report Share Posted 14 januari 2006 Titanium tweeter en biwire waren volgens mij het enige verschil, indertijd koste ze allebei 1200 gulden pp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 14 januari 2006 Author Report Share Posted 14 januari 2006 die van mij waren 600 gulden per stuk maar wel biwire aansluiting. tweeter is een ingedeukt geel dopje. ik zal eens moeten zoeken naar de documentatie die ik er toen bij kreeg of daar iets over die tweeter staat. ik heb ze toen gekozen vanwege de ruimtelijkheid. ik heb toen ook vloerstaanders geluisterd maar ik hoorde vooral de kast naar mijn idee. maar inmiddels wil ik wel toe naar een wat voller geluid, maar ik ben bang dat ik dan een behoorlijke financiele stap moet doen . tweede hands zou kunnen maar lastige daarvan is dat je ze niet thuis kunt uitproberen. tja, allemaal keuzes... Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 14 januari 2006 Report Share Posted 14 januari 2006 ... tweeter is een ingedeukt geel dopje. Dat is het kevlar tweetertje. De titanium is glimmend (zonder coating) of grijs (met oxidecoating). Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 14 januari 2006 Report Share Posted 14 januari 2006 Ik wist niet dat er een versie bestond met kevlartweeter en biwire. ik heb toen ook vloerstaanders geluisterd maar ik hoorde vooral de kast naar mijn idee. Da's ook zo verleidelijk, je kan voor heel weinig een inferieure kast kopen die er toch heel dapper uitziet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts