Aussi Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Goedemiddag allemaal, ik heb dus een vraag en ik hoop dat jullie mij daar bij kunnen helpen. ik heb zelf pas geleden een Yamaha RX-V557 versterker gekocht. ik wil nu een aantal speakers kopen, ik wil gewoon beginnen met 2 aangezien ik als arme student weinig centjes te makken heb De versterker heeft een DIN Norm uitgangsvermogen (4 ohm) 6 x 135W, en standaard geeft hij 6 x 90W. Heb toch wel een budget en dat is niet meer als 200 euro per speaker heh. Zelf had ik de Wharfedale DIAMOND 9.5 ingedachte aangezien die 200 euro zijn. Ik zelf hou van de muziek met de wat hardere bassen dus ik hoop dat ik dan wat aan deze speakers heb. als jullie suggesties hebben of informatie graag. dank jullie, Sander Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Die Wharfedale ken ik niet. Maar voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aussi Posted 13 januari 2006 Author Report Share Posted 13 januari 2006 Goed ik zal er eens naar gaan kijken, harstikke bedankt maar zijn Wharfedale aan te raden opzich ? Ze zijn namelijk in de aanbieding van normaal 250 euro en nu 200. Maar ik gaat even opzoek naar die JBL speakers Edit: hier trouwens de infolink Wharfedale DIAMOND 9.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Da's best wel veel luidspreker voor je geld. Persoonlijk zou ik voor een setje JBL CONTROL1/B gaan voor 149 euro per paar maar ik ben dan ook een beetje raar. Spec Sheet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aussi Posted 13 januari 2006 Author Report Share Posted 13 januari 2006 Tjah ik zou toch liever voor een vloerstand gaan, als je het niet ergt vind heh Maar jah ik ben eigenlijk benieuwd of Wharfedale een beetje goed is, ik ken niemand die er een setje van heeft staan helaas. Maar laat de info maar komen hoor graag al bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Tjah ik zou toch liever voor een vloerstand gaan, als je het niet ergt vind heh Maar jah ik ben eigenlijk benieuwd of Wharfedale een beetje goed is, ik ken niemand die er een setje van heeft staan helaas. Maar laat de info maar komen hoor graag al bedankt Aangezien ze bij een winkel te koop staan, zou ik er gewoon eens heen gaan en vragen of je ze mag beluisteren (op je eigen versterker). Met de kwaliteit op zich zal het wel goed zitten denk ik. Het is aan jou of je ze mooi vind klinken... Kijk anders hier eens: http://www.heinhuis-luidsprekers.nl/ Deze man heeft vaak de goedkopere speakers van JBL en Magnat staan (is ook vaak te vinden op marktplaats). Bijvoorbeeld de Magnat Quantum 505 ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Wanneer je per s Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Het zal wel geen optie zijn maar voor iets meer dan 200 per stuk bouw je in twee dagen twee Jordan breedband luidsprekers.... Het laag is prima, het heel hoog kan ermee door maar wat daar tussen zit is fenomenaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aussi Posted 14 januari 2006 Author Report Share Posted 14 januari 2006 Bouwen hehe dat is voor mij niet echt een optie maaruh niet zetten jullie me wel voor een keuze hoor Wharfedale DIAMOND 9.5 , KEF-Q4 , JBL Northridge E60 , Magnat Quantum 505 ik weet trouwens niet of het bij elke winkel mogelijk is om de speakers te testen op mijn versterker is dat wel ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 14 januari 2006 Report Share Posted 14 januari 2006 Kijk ook even bij De Harense Smid, die verkopen jouw receiver, en hebben ook nog wat JBL MK1000 speakers voor maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aussi Posted 14 januari 2006 Author Report Share Posted 14 januari 2006 Ik zal is even gaan kijken dus naar magnat of jbl speakers, bedankt voor alle info mensen hopelijk ga ik er uitkomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 14 januari 2006 Report Share Posted 14 januari 2006 Hoi Aussi, Toevallig dat ik je vraag lees, ik heb vanmiddag voor een kennis een set Wharfedale Diamond 9.5 opgehaald. Ik ben echt heel erg verrast door zowel de geluids- als bouwkwaliteit van de speakers. Afgezien van het kunsstof fineer, heb ik echt helemaal niets aan te merken op deze speakers. Fraaie (kevlar)units, mooie aansluitterminals, netjes afgewerkt, en klinkt gewoon heel erg goed. Ik had geen idee dat er voor zo weinig geld nog zoveel kwaliteit te koop was in audioland.... Groetjes, Vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aussi Posted 14 januari 2006 Author Report Share Posted 14 januari 2006 Ooh kijk iemand met ervaring dat is niet verkeerd. heb je enig idee of de bassen er een beetje mooi uitkomen ? ik ben toch wel opzoek naar een paar speakers die de bassen behoorlijk goed laten overkomen. zwaar mag ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 Hoi, Ik vond het laag erg mooi, maar het was niet overdreven aanwezig, maar ook niet te "dunnetjes". De baspoort zit aan de achterkant, ik denk dus dat het laag door de speaker wat verder van/naar de muur te schuiven goed aan je eigen smaak aan te passen is. Het blijft natuurlijk ook een kwestie van smaak, ik vond het laag erg goed, misschien dat jij het te mager vind.... Probeer ze eens ergens te beluisteren. Groetjes, Vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 Ooh kijk iemand met ervaring dat is niet verkeerd. heb je enig idee of de bassen er een beetje mooi uitkomen ? ik ben toch wel opzoek naar een paar speakers die de bassen behoorlijk goed laten overkomen. zwaar mag ook. There's more to life than bass you know Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aussi Posted 15 januari 2006 Author Report Share Posted 15 januari 2006 Tjah ik weet dat er meer is dan bassen maar mijn voorkeur gaat daar toch echt wel naar uit, sorry ik zal inderdaad eens proberen om ze ergens is te beluisteren dank jullie wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts