Jump to content

Atlas kabels

Robbert
 Share

Recommended Posts

Ik heb afgelopen najaar uit Engeland de Atlas speakerkabel Ascent meegenomen. En dat klinkt gewoon ontzettend goed. Ruimtelijk, fraaie evenwichtige weergave en een heel goed strak laag. Atlas was echter nog niet in Nederland verkrijgbaar. Nu bij enkele dealers wel.

Ik heb nu een navigator tussen cd speler en versterker hangen. Eerst een Cardas crosslink en vervolgens de Atlas. Het is alsof er een sluier wordt weggetrokken! Heel erg mooi. En ik vond Cardas altijd zo goed. Vergeleken met de Atlas is het een muffe, saaie kabel met vaag, wollig laag en verre van evenwichtig.

Ik wil nog de Atlas Questor en de dure Navigator uittesten.

Enkele maanden geleden heb ik ter vervanging voor mijn VDH CS122 speaker kabel de Atlas 2.0 aangeschaft. Dit was de beste tweak sinds jaren, het middengebied werd door de Atlas mooi opgen getrokken waardoor bijvoorbeeld stemmen veel beter te volgen zijn en instrumenten meer hun eigen plek hebben. Bijkomend voordeel is dat de Atlas veel goedkoper is dan de VDH waardoor ik na verkoop van de CS122 en de aankoop van de Atlas zelfs nog geld over hield, een win win situatie zal ik maar zeggen :) !

Waar of wie is de importeur van Atlas kabels?

Dat weet ik niet. Maar wanneer je vanaf hun website een e-mail stuurt met de vraag waar ze te koop zijn in Nederland krijg je de dealeradressen toegemaild.

Het zijn echt erg goede kabels.