Hans van Liempd Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 Gisteren was ik bij "de Stemvork" in Uden. Behalve de westerse merken staan daar ook erg veel Chinese spullen. Eigenlijk ongeloofelijk wat je voor de geld krijgt. B.v. een Advance 150 W klasse A versterker met voorversterker en erg goed klinkende vloerstaande luidsprekers voor nog geen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 Interessant, zullen we toch proberen iets te organiseren bj RobT ergens eind maart? Ik zou wel eens gewoon een dagje willen luisteren en alleen verder maar eens een paar test-tracks beoordelen uit het ruime aanbod en een selectie maken voor de Hear luister- en testCD. En dan mag er voor de verandering bij het luisteren maximaal 20% klassiek aan bod komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 Ik denk dat de europese merken het moeilijk gaan krijgen. ... Kennelijk is er nog wat weerstand tegen het Chinese "spul", De producten van de gemiddelde europese merken worden tegenwoordig toch ook voor het grootste deel in China gefabriceerd? Waarom zou je dan weerstand hebben tegen Chinees spul, naast de sambal die je er bij krijgt zou ik me alleen kunnen voorstellen dat de handleiding wat onduidelijk is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 Ik denk dat het langer zoeken is naar iets dat niet uit China komt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 januari 2006 Author Report Share Posted 15 januari 2006 Ik denk dat het langer zoeken is naar iets dat niet uit China komt Op zich heb je daar gelijk in, Advance b.v. is ook geen echt Chinees merk. Het is een Franse ontwikkelaar die z'n spullen voor redelijk geld in China laat maken. Net zo als Vifa dat doet. Vincent is weer iest anders, die kopen in China ontworpen spullen, maar geven wel aan wat er precies ontwikkeld moet worden. En dan zijn er nog de echte Chinese merken zoals Junson en Xindak. Merken zoals Harman Kardon en Mark Levinson hebben een fabriek in China. Ik weet niet of daar ook hun topproducten gemaakt worden. Componenten zeker wel. Quad b.v. is overgenomen door een Chinese firma. In hoeverre Quad dus nog in Engeland gemaakt wordt weet ik ook niet. Er is wel een groot prijsverschil tussen de "oude" en "nieuwe" merken. Zeker veel groter dan het kwaiteitsverschil (als dat er al is). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 B.v. een Advance 150 W klasse A versterker met voorversterker en erg goed klinkende vloerstaande luidsprekers voor nog geen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 januari 2006 Author Report Share Posted 15 januari 2006 Interessant, zullen we toch proberen iets te organiseren bj RobT ergens eind maart?Ik zou wel eens gewoon een dagje willen luisteren en alleen verder maar eens een paar test-tracks beoordelen uit het ruime aanbod en een selectie maken voor de Hear luister- en testCD. En dan mag er voor de verandering bij het luisteren maximaal 20% klassiek aan bod komen Ik vindt 't prima, maar een vergelijking tussen de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 januari 2006 Author Report Share Posted 15 januari 2006 B.v. een Advance 150 W klasse A versterker met voorversterker en erg goed klinkende vloerstaande luidsprekers voor nog geen Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 Mijn Chineesje (een Jungson van zo'n 45 kilo) bevalt prima! Geeft volgense de opgave 80 Watt klasse A, net zoals bijna alle Jungson versterkers (doet me een beetje aan Rolls Royce denken, vroeger was het antwoord op de vraag hoeveel vermogen zo'n auto had, "genoeg") Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 (doet me een beetje aan Rolls Royce denken, vroeger was het antwoord op de vraag hoeveel vermogen zo'n auto had, "genoeg") Toevallig gisteren nog een Rolls met piepende banden zien wegscheuren; heftig gezicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 Ook Chinees: m'n Opera Consonance CD 2.2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 Volgens mij komt het meeste hifi spul gewoon uit china.. Je komt regelmatig de kreet tegen designed in England*.... nou dan weet je verder wel genoeg...... Ik denk ook niet dat het kwalitatief veel slechter is... * willekeurig land Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 Misschien zit het pijsverschil tussen officieel en officieus Chinees spul in de marketing? Ik heb eens gelezen dat een Amerikaans bedrijf een percentage van de kosten in de VS moet uitgeven om het "made in usa" te laten zijn, en dat dit dan voornamelijk advertentiekosten zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 januari 2006 Author Report Share Posted 15 januari 2006 Misschien zit het pijsverschil tussen officieel en officieus Chinees spul in de marketing? Ik heb eens gelezen dat een Amerikaans bedrijf een percentage van de kosten in de VS moet uitgeven om het "made in usa" te laten zijn, en dat dit dan voornamelijk advertentiekosten zijn. Ik sta nergens van te kijken. Laat mij nou liever niet zoveel voor marketing betalen.... De nazorg zou bij die "verse" importeurs ook een probleem kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 De nazorg zou bij die "verse" importeurs ook een probleem kunnen zijn. Ja, dat zou inderdaad ook kunnen, misschien niet zo'n bijzondere service, zal ook geld kosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bedrock Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 Quad b.v. is overgenomen door een Chinese firma. In hoeverre Quad dus nog in Engeland gemaakt wordt weet ik ook niet. Door IAG (International Audio Group) en enkel de designs worden nog in hun hoofdkwartier in England (Huntington) gemaakt , al de rest gebeurt in China (Shenzhen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 Ik zal daar, buiten mijn huwelijksplannen , zeker eens rond gaan kijken deze zomer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 januari 2006 Author Report Share Posted 17 januari 2006 Ook Chinees: m'n Opera Consonance CD 2.2 Blijft 'n mooi ding. Is die kleine Consonance (bijna) net zo goed....??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Vanavond indonesisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulie Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Het grote verschil tussen alle chinese apparatuur zit hem in de schakels die men neemt om het product in nederland te krijgen. Marantz en alle andere merken hebben een distributie netwerk en die kost gewoon geld en dus hogere prijs. Ga je kijken naaar de nu aangeboden chinese merken dan worden deze buiten de grote distributie netwerken verkocht en dat scheelt veel marge. Oftwel direct voordeel voor ons. Neem de jungson AV 1000 A een HT versterker die makkelijk een vergelijking aan kan met een Marantz SR 12 en qua opbouw vele malen degelijker opgebouwd is en klankmatig op een aantal punten beter klinkt maar wel de helft kost. Mocht je meer willen weten zou ik is contact opnemen met de volgende chinese hifi leverancier. Geeft veel service en advies en is ook nog is betaalbaar met garantie. groet paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Site werkt niet goed onder Firefox Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulie Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Site werkt niet goed onder Firefox Oeps dat is niet zo mooi. Site heeft wel veel fotoos en wat ik zie is dat er meer en meer bijkomen. heb er reeds meerdere spullen gekocht. groet paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 12 februari 2006 Report Share Posted 12 februari 2006 De nazorg zou bij die "verse" importeurs ook een probleem kunnen zijn. Ja, dat zou inderdaad ook kunnen, misschien niet zo'n bijzondere service, zal ook geld kosten. Dit lijkt mij een van de laatste zaken waar je je echt druk om moet maken, zelfs bij het echte massaspul komt er niet veel meer dan plm 1% terug binnen de garantie periode. Om hier nu de enorme prijsverschillen mee te verklaren ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 februari 2006 Author Report Share Posted 12 februari 2006 Site werkt niet goed onder Firefox Oeps dat is niet zo mooi. Site heeft wel veel fotoos en wat ik zie is dat er meer en meer bijkomen. heb er reeds meerdere spullen gekocht. groet paul Jammer dat er geen prijzen bijstaan.... Of kijk ik daar overheen...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulie Posted 12 februari 2006 Report Share Posted 12 februari 2006 Site werkt niet goed onder Firefox Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts