Jump to content

Rega draaitafelarm

JJJimmink
 Share

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een nieuwe arm voor mijn zelfbouw draaitafel, type R3 skeleton plinth te zien op analogdept

De armen die ik hiervoor heb gehad zijn de sme 3009 II en de 3009 III

Mijn keuze is gevallen op rega omdat die de meeste upgrade mogelijkheden heeft, alhoewel op de rega site vermeld staat dat rega het er niet mee eens is en de garantie meteen vervalt bij eventuele modificaties. (bijvoorbeeld de origin live of de incognito bekabeling)

Nu is mijn vraag:

Rechtvaardigd het verschil in prijs de kwaliteit? De RB 300 kost 330 euro de RB 700 is 800 euro. Kan ik beter een 300 kopen met bijvoorbeeld de icognito bekabling ( is samen 550 euro) of de 700 en later eens upgraden.

Ik hen nu nog een eenvoudig MM element (AT110E) maar wil in de toekomst graag een MC element.

Wie weet raad?

Groet Joost

Ik ben op zoek naar een nieuwe arm voor mijn zelfbouw draaitafel, type R3 skeleton plinth te zien op analogdept

De armen die ik hiervoor heb gehad zijn de sme 3009 II en de 3009 III

Mijn keuze is gevallen op rega omdat die de meeste upgrade mogelijkheden heeft, alhoewel op de rega site vermeld staat dat rega het er niet mee eens is en de garantie meteen vervalt bij eventuele modificaties. (bijvoorbeeld de origin live of de incognito bekabeling)

Nu is mijn vraag:

Rechtvaardigd het verschil in prijs de kwaliteit? De RB 300 kost 330 euro de RB 700 is 800 euro. Kan ik beter een 300 kopen met bijvoorbeeld de icognito bekabling ( is samen 550 euro) of de 700 en later eens upgraden.

Ik hen nu nog een eenvoudig MM element (AT110E) maar wil in de toekomst graag een MC element.

Wie weet raad?

Groet Joost

Ik zou voor de RB 700 gaan. In die arm zit ook heel goede bekabeling. Daarnaast heeft de RB 700 nauwere tolleranties en zijn de lagers van betere kwaliteit.

Hoi Joost

Gebruik die 700 euro voor de Gemodde RB250 door Michell!!

Beter dan de 300 600 700 van Rega...

Zelf heb ik een RB600

Succes

Stef

Ik wil zelfs geen gemodde RB250 meer. Ik heb er 1 gehad en dat was meer dan genoeg. Niet slecht, maar zelfs met goed modden wordt ie echt niet veel beter. De RB300 is dan wel een stuk beter en de RB700 is nog weer beter. Toch verkies ik dan in dat segment nog altijd een Linn arm. Gewoon omdat die zoveel soepeler loopt. Helaas is een Linn arm eigenlijk te duur voor zijn prestaties, maar toch is een Akito al heel erg goed. Voor prijs/kwaliteit verhouding blijft een RB250 nog altijd de beste keus, ondanks dat ik het een mindere arm vind.

In die arm zit ook heel goede bekabeling. Daarnaast heeft de RB 700 nauwere tolleranties en zijn de lagers van betere kwaliteit.

Ja de bekabeling van de RB-300 schijnt tamelijk eenoudig te zijn. Dat van die tolleranties en lagers, hoor je dat terug of zegt dat meer iets over de levensduur vann de arm?

En wat voor een element rechtvaardigt een RB-700? over welk prijs segment hebben we het dan?

Groet Joost

Joost,

een dealer vertelde mij eens dat een RB300 met Incognito mooier en beter klinkt dan een RB600.

Hoe die nieuwe RB700 is weet ik niet maar de bekabeling laat naar het schijnt nog altijd de wensen over.

Ondanks de SME armen niet ken, sluit ik mij toch aan bij Jitze en anderen! Er is voor 700

Joost,

een dealer vertelde mij eens dat een RB300 met Incognito mooier en beter klinkt dan een RB600.

Ja dat zei degene ook waar ik hem wil kopen.

Verken eens kort de markt en zie wat er bestaat voor pakweg 800 euro!!

Maar zoveel is er niet voor 800 euro.

b.v. instap model van M

Omdat ik toch wel te spreken was over mijn vorige sme armen, heb ik de knoop maar doorgehakt en toch een nieuwe sme 309 arm gekocht, met een sme V kabel (van den hul) erbij.

Als hij net zo klinkt als hij eruitziet zit het wel goed. :D

Nu nog een mooi element maar daarover is genoeg te vinden hear......

Nu staat erin het boekje dat de magnesium armtube is voorbehouden aan de sme IV en V. Op het plaatje op de doos staat gewoon sme309 op de armtube, maar op de arm staat sme 309 magnesium tube erbij. Weet iemand hoe dit zit?

Vriendelijke groeten Joost Jimmink