dekkersj Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 Hi allen, In mijn nabije omgeving zijn er twee Philips cd-spelers die een sterke vervorming ten gehore brengen. Bij officiele cd's meer dan bij zelf (door mij) gebrande exemplaren. Vooral op het eind. Het zijn spelers uit de 900 serie en dateren van rond 1995, schat ik. Ik denk de 940 serie, maar zeker weet ik het niet. Ik weet wel dat het dezelfde spelers zijn en ik ben er van overtuigd dat er meerdere mensen hetzelfde probleem hebben. is dit een bekend probleem? en zo ja, wat is er aan de hand? (ik erger mij groen en geel als ik bij mijn schoonouders op bezoek ga...) Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 (...)(ik erger mij groen en geel als ik bij mijn schoonouders op bezoek ga...) (...) Dat is een bekend probleem Maar uit je relaas blijkt geen verband met krijsende cd-spelers. Het probleem graag duidelijk beschrijven Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 (...)(ik erger mij groen en geel als ik bij mijn schoonouders op bezoek ga...) (...) Dat is een bekend probleem Maar uit je relaas blijkt geen verband met krijsende cd-spelers. Het probleem graag duidelijk beschrijven Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Om eerlijk te zijn ken ik die serie hoofdzakelijk van uitzien. Een collega had (heeft (op zolder) ) ook zo'n ding, een 931. Ik heb het altijd een krijskast gevonden. Vers uit de doos klonk dat ding al zo. Ik weet ook niet anders dan dat deze spelers een dergelijke wanklank produceren. Ik heb er ooit een vluchtige blik in de binnenkant geworpen, maar daar werd ik niet echt blij van. Ik heb de speler nooit onder handen genomen. Ik heb wel opgemerkt dat de klank niet goed is en dat daar wel wat aan te doen is. Ik heb zo'n vermoeden dat er veel aan de analoog-sectie aan te passen is, waardoor de speler wel een redelijk bevredigend resultaat kan leveren. Ik denk daarbij aan de mute-torren, andere opamps, een degelijke (aparte) voeding en betere caps. Of de speler het waard is? Tja, loopwerk en DAC zijn gewoon goed. Betreurenswaardig zijn de voeding en de analoge trap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 januari 2006 Author Report Share Posted 16 januari 2006 Ik hou het op ernstige vervorming in het mid-hoog. Maar dan wel pas na jaren van gebruik. Misschien is het loopwerk droog en/of is er een gedeelte van de voeding naar de haaien, waardoor de analoogsectie geen stroomreserve meer heeft. Het kan ook zijn dat er een (elektronische) schakelaar aan vervanging toe. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Ik hou het op ernstige vervorming in het mid-hoog. Maar dan wel pas na jaren van gebruik. Misschien is het loopwerk droog en/of is er een gedeelte van de voeding naar de haaien, waardoor de analoogsectie geen stroomreserve meer heeft. Het kan ook zijn dat er een (elektronische) schakelaar aan vervanging toe. Groet, Jacco Welke CD-speler heeft dit krijsen niet (behalve de moderne Cd-spelers die over het geheel niet dynamisch meer zijn).?? Dat is nu precies die vervorming die ik al maanden probeer uit te leggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Welke CD-speler heeft dit krijsen niet (behalve de moderne Cd-spelers die over het geheel niet dynamisch meer zijn).?? Ik neem aan dat dit rhetorisch bedoeld is? Want anders wil ik je wel een forse lijst geven.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 januari 2006 Author Report Share Posted 16 januari 2006 Ik hou het op ernstige vervorming in het mid-hoog. Maar dan wel pas na jaren van gebruik. Misschien is het loopwerk droog en/of is er een gedeelte van de voeding naar de haaien, waardoor de analoogsectie geen stroomreserve meer heeft. Het kan ook zijn dat er een (elektronische) schakelaar aan vervanging toe. Groet, Jacco Welke CD-speler heeft dit krijsen niet (behalve de moderne Cd-spelers die over het geheel niet dynamisch meer zijn).?? Dat is nu precies die vervorming die ik al maanden probeer uit te leggen. Nee, dit is niet dat scherpe randje. Dit is vervorming. Ernstige vervorming, wel te verstaan. Althans, in mijn oren. Ik was de eerste en tot nu toe de enige die dit verschijnsel bij beide spelers heeft opgemerkt dus voor de meesten valt het kennelijk niet op. Of ze horen het wel, maar schamen zich er voor. Zo hoort een cd speler niet te klinken. Dit is een technisch mankement dat niets met het digitale formaat te maken heeft. En, Hans, als jij dit toch bedoelt, dan moet je echt eens een serieuze speler aanschaffen. Die hoeven niet duur te zijn overigens. Of een goede externe DAC, dan ben je er helemaal van af. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 (...)(ik erger mij groen en geel als ik bij mijn schoonouders op bezoek ga...) (...) Dat is een bekend probleem Geniaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Ik hou het op ernstige vervorming in het mid-hoog. Maar dan wel pas na jaren van gebruik. Misschien is het loopwerk droog en/of is er een gedeelte van de voeding naar de haaien, waardoor de analoogsectie geen stroomreserve meer heeft. Het kan ook zijn dat er een (elektronische) schakelaar aan vervanging toe. Groet, Jacco Welke CD-speler heeft dit krijsen niet (behalve de moderne Cd-spelers die over het geheel niet dynamisch meer zijn).?? Dat is nu precies die vervorming die ik al maanden probeer uit te leggen. Dat treft, ik ben al maanden op zoek naar dat randje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Ik hou het op ernstige vervorming in het mid-hoog. Maar dan wel pas na jaren van gebruik. Misschien is het loopwerk droog en/of is er een gedeelte van de voeding naar de haaien, waardoor de analoogsectie geen stroomreserve meer heeft. Het kan ook zijn dat er een (elektronische) schakelaar aan vervanging toe. Groet, Jacco Welke CD-speler heeft dit krijsen niet (behalve de moderne Cd-spelers die over het geheel niet dynamisch meer zijn).?? Dat is nu precies die vervorming die ik al maanden probeer uit te leggen. Dat treft, ik ben al maanden op zoek naar dat randje. Misschien kunnen jullie ruilen? Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Ik hou het op ernstige vervorming in het mid-hoog. Maar dan wel pas na jaren van gebruik. Misschien is het loopwerk droog en/of is er een gedeelte van de voeding naar de haaien, waardoor de analoogsectie geen stroomreserve meer heeft. Het kan ook zijn dat er een (elektronische) schakelaar aan vervanging toe. Groet, Jacco Welke CD-speler heeft dit krijsen niet (behalve de moderne Cd-spelers die over het geheel niet dynamisch meer zijn).?? Dat is nu precies die vervorming die ik al maanden probeer uit te leggen. Nee, dit is niet dat scherpe randje. Dit is vervorming. Ernstige vervorming, wel te verstaan. Althans, in mijn oren. Ik was de eerste en tot nu toe de enige die dit verschijnsel bij beide spelers heeft opgemerkt dus voor de meesten valt het kennelijk niet op. Of ze horen het wel, maar schamen zich er voor. Zo hoort een cd speler niet te klinken. Dit is een technisch mankement dat niets met het digitale formaat te maken heeft. En, Hans, als jij dit toch bedoelt, dan moet je echt eens een serieuze speler aanschaffen. Die hoeven niet duur te zijn overigens. Of een goede externe DAC, dan ben je er helemaal van af. Groet, Jacco Ik heb nu een Philips SACD 1000 een Philips DVD 963SA een Sony CDP 55ES een Sony CDP-X2202ES een Harman Kardon 760 en een CDP X707ES intensief beluisterd. Alleen de Philipsen en de 760 hadden het iets minder. maar vooral de Philips klinken wel aanzienlijk softer. Het is merkwaardigerwijs zeker niet bij alle CD's, maar wel veel. het lijkt op een soort van oversturing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Dan ligt het dus aan de muziek die kennelijk overstuurd is opgenomen/op cd gezet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Ik hou het op ernstige vervorming in het mid-hoog. Maar dan wel pas na jaren van gebruik Hallo Jacco, Mischien een paar bitjes afgebroken? De scherven kunnen venijnig scherp zijn Maar zit er niet een digitale uitgang op waarop je een externe DAC aan kunt sluiten? Dat zou ik dan eerst eens afchecken. Overigens kan er in het analoge deel van alles stuk of gaar geworden zijn zoals elco's maar ook een tor kan de geest gegeven hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Dan ligt het dus aan de muziek die kennelijk overstuurd is opgenomen/op cd gezet... Dat zou heel goed kunnen, Boudewijn de Groot "vanuit de verte" heeft daar zelfs op SACD last van.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Hoi, Ik zou niet willen beweren dat het alleen aan de opgenomen muziek ligt. De speler zelf is ook niet top ot the hill ... Ik ben ook ooit de "trotse" bezitter geweest van een CD950. Zoals Sodejuu al aangeeft> prima DAC en loopwerk ook OK en de rest ... hebben we het maar niet over. Het geluid was schel, hard, niet OK. Heb hem ook niet lang gehad. Groetjes Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts