Robbert Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 In het Duitse blad "Audio" staat een uitgebreid artikel over netkabels. Volgens een uitgebreide bestaat in 99% geen hoorbaar verschil met standaard netsnoeren. Conclusie: dure netkabels weggegooid geld en onzin. Wat is jullie ervaring? Ik ervaar wel een positieve invloed met de v.d. Hul Mainstream, maar misschien suggestie? En sluiten jullie ze alleen op de versterker aan of ook op de cd-speler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 zie tig andere topics.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Dure netkabels hebben wel zin. Ze geven in ieder geval de trotse koper ervan het gevoel goed bezig te zijn. Verder zorgt het voor werkgelegenheid, niet onbelangrijk. Ook is het leuk voor de koper dat de mensen die op bezoek komen vol bewondering de netkabel in hun opnemen. Toys for boys. Altijd leuk. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 zie tig andere topics.. Waaronder een identieke vraag door dezelfde poster gesteld op 5 Jun 2005 onder de titel: "Ander (duur) netsnoer, Levert dit echt wat op?". met als resultaat 77 pagina's aan (turbulente) reacties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Dure netkabels hebben wel zin. Ze geven in ieder geval de trotse koper ervan het gevoel goed bezig te zijn. Verder zorgt het voor werkgelegenheid, niet onbelangrijk. Ook is het leuk voor de koper dat de mensen die op bezoek komen vol bewondering de netkabel in hun opnemen. Toys for boys. Altijd leuk. Groet, Jacco En het geeft ruziemakers uitgebreid de mogelijkheid de tegenstelling te zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Wat heeft het dan voor zin om weer opnieuw te beginnen? Iedereen heeft toch zijn eigen idee. De fabriekskabels zijn inderdaad veel te duur. Daarom zijn mijn kabels allemaal diy snoeren en ik mag zeggen met een verbluffend resultaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Dure netkabels hebben wel zin. Ze geven in ieder geval de trotse koper ervan het gevoel goed bezig te zijn. Verder zorgt het voor werkgelegenheid, niet onbelangrijk. Ook is het leuk voor de koper dat de mensen die op bezoek komen vol bewondering de netkabel in hun opnemen. Toys for boys. Altijd leuk. Groet, Jacco En het geeft ruziemakers uitgebreid de mogelijkheid de tegenstelling te zoeken. Ik zie mijzelf niet als ruziemaker, maar meer als positief denker. Het staat toch niet verantwoord (estetisch dan) om een mooie, met moeite, bij elkaar gespaarde set af te maken met een lullig snoertje. Nee, daar moet in dezelfde lijn een mooie kabel aan. Kwestie van gevoel voor dingen-die-bij-elkaar-passen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 17 januari 2006 Author Report Share Posted 17 januari 2006 Helemaal mee eens. Op dit topic kan een slotje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
markh Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Hallo, Ik heb deze test momenteel in de verhuisdoos zitten, doch ik meen het anders begrepen te hebben. In puntenwaardering praten zij (als ik me niet vergis) over een maximaal verschil van 1 punt, dit terwijl ze normaliter in stappen van 5 punten werken om eventuele 'kwalitatieve geluidsverschillen (?) weer te geven. Ik meen dat ik mij binnen deze test ook een kader kan herinneren waarin wordt vermeld dat er gehoormatig zeer zeker verschillen kunnen zijn. Dus het zijn niet de gehoormatige verschillen die als zeer miniem worden bestempeld, maar eerder de kwalitatieve vooruitgang welke wordt betwijfeld. Met vriendelijke groet, Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioForce Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Het ziet er ook nog leuk uit aan de achterkant als de kabels een aardige doorsnee hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 En op die manier krijgen de verkopers ook hun pensioen bij elkaar. Ik bedoel natuurlijk als ze dat duur spul veel verkopen. Dit heeft niets met luisteren naar muziek of kwaliteit te maken. maar ik bedoel maar als jullie toch aan het auwe hoeren zijn wil ik ook wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 verschillend klinken ze wel (fors zelfs) , maar ik heb nog geen relatie met prijs ontdekt. ik doe mijn best, wie weet komt het nog. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Weer een welles-nietes discussie hoef ik niet, wel vond ik het interessant dat zoiets in een audioblad stond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 In alle eerlijkheid geloof ik wel in kleine verschillen die in de ene situaties anders zullen uitvallen dan de andere. Ik heb dat echter nooit "wetenschappelijk" getoetst. Ik zou het artikel overigens graag willen lezen. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Carl er zijn geen kleine verschillen maar soms grote. Dit kun je niet wetenschappelijk toetsen dit kan alleen met je oren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 gebruik van afgeschermde netsnoeren vermindert de wolk electromagnetische ellende rondom de installatie, tenminste als de afscherming ook aan apparaatmassa ligt, waardoor wat meer lucht - minder ruis zou kunnen ontstaan. dit zijn dan kleine verbeteringen die echter als enorm groots beleefd kunnen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Wat is jullie ervaring? Ik ervaar wel een positieve invloed met de v.d. Hul Mainstream, maar misschien suggestie? En sluiten jullie ze alleen op de versterker aan of ook op de cd-speler? Gebruik de Mainsstream voor de eindversterker en de lichtere/dunnere Mainsserver voor voorversterker en cd-speler. De Mainsstream (overige kabels waren al VdH) voor aankoop, ruim twee jaar geleden, vergeleken met zowel standaard kabel, Lapp en Belden en het resultaat werd tot m'n verbazing (deelde de sceptici kritiek vooraf) meer open, zachter, voller, rustiger, natuurlijker en vooral muzikaler dan tot dan toe. Mainsservers vorig jaar zonder verder vergelijk aangeschaft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 18 januari 2006 Author Report Share Posted 18 januari 2006 Waarom ook geen Mainstream voor de cd speler? Lijkt mij toch beter dan de Mainserver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
verkoef Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Beste Kabelaars Ik hoor wel verschillen Daarom is mijn Van de Hul Mainstream Hybrid te koop ( 50 euro) Gebruik nu Heavens Gate Ultra Silence en Sign (Audio Technologie) met zeer goed resultaat. Met vriendelijke groet Christobal Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 1 ding.. Pas op om in dingen te geloven waar geen aantoonbaar bewijs voor is dat ze, voor audio toepassing, ook maar enig effect hebben. Als je dan toch kabels gaat kopen dan is het een 'aanwinst' voor het 'gelovigen' kamp hier. Ik hoop dat je je (meet)gek laat maken, veel gezondere instelling, maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Weer een welles-nietes discussie hoef ik niet, wel vond ik het interessant dat zoiets in een audioblad stond. Het blad Audio is inderdaad in mijn waardering gestegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Carl er zijn geen kleine verschillen maar soms grote.Dit kun je niet wetenschappelijk toetsen dit kan alleen met je oren. Dit is wel wetenschappelijk te toetsen, maar ik denk eerder aan psychologie.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 gebruik van afgeschermde netsnoeren vermindert de wolk electromagnetische ellende rondom de installatie, tenminste als de afscherming ook aan apparaatmassa ligt, waardoor wat meer lucht - minder ruis zou kunnen ontstaan. Minder ruis is meer lucht dus. Wat is trouwens lucht? Gebakken lucht? En die wolk van ellende, schitterend! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Carl er zijn geen kleine verschillen maar soms grote.Dit kun je niet wetenschappelijk toetsen dit kan alleen met je oren. Dus je oren zijn niet betrouwbaar. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Waarom ook geen Mainstream voor de cd speler? Lijkt mij toch beter dan de Mainserver. Mainsserver is speciaal vervaardigd voor lagere ampere lasten zals cdps, vv, e.d. Zie VdH's kanttekening onderaan deze review Hij is de helft goedkoper dan de grotere broer en makkelijker weg te werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts