Erikatn Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Daarom is mijn Van de Hul Mainstream Hybrid te koop ( 50 euro) Da's vergeleken met de nieuwprijs een kopie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Een stukje koper, leuk kleurtje, paar connectoren.. 50 euro is zeker 45 te veel. Ik zou wel een boek willen uitgeven met daarin alle bekende kabel benamingen. Clear Crystal Blue Pro Accoustic, Diamond sensitivity wire ultimate, Platinum line advanced.. <Youp van 't Hek modus> ###### toch op man! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Jongens daar gaan we weer. zelf maken hoe vaak moet ik dat nog zeggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 gebruik van afgeschermde netsnoeren vermindert de wolk electromagnetische ellende rondom de installatie, tenminste als de afscherming ook aan apparaatmassa ligt, waardoor wat meer lucht - minder ruis zou kunnen ontstaan.dit zijn dan kleine verbeteringen die echter als enorm groots beleefd kunnen worden. Hoor jij met standaard dropveternetsnoeren ruis uit je speakers komen dan, als je geen muziek afspeelt en de boel gewoon 'stationair' laat draaien? En die is dan ineens weg als je afgeschermde snoeren gebruikt? Ik hoor geen ruis met standaard snoeren. Ik maak me dan ook niet druk om de troep die er via het net binnenkomt. Die komt met afscherming ook wel binnen namelijk. Want als je alleen het laatste stukje (hooguit 2m zeg maar) afschermt en de kilometers kabel/railsystemen die daarvoor nog allemaal zit niet, hoezo zou je dan met die laatste 2m EMC-troep uit je kabels houden? En dan nog, die EMC-troep is werkelijk niks (verwaarloosbaar) in vergelijking met de 220/230V die op het net staat, dus waar maak je je druk om... Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Het mooiste plaatje wat ik ooit heb gezien was dat van een exotische netkabel (geen idee van merk / type / prijs)... ingeplugt op een Gamma verdeeldoos, en zo weer 2 meter verderop in het stopcontact.. Dan heb je nog mensen die een apparte groep aanleggen voor audio. Misschien dat de koelkast of magnetron wat zou kunnen doen, maar eigenlijk is dit net zo stom, alleen wel erg audiofiel. Toch komt het beide op hetzelfde neer: ENORM veel meters van de centrale naar het transformatorhuisje, dan nog HEEL veel meters naar je deur, en DAAR (of nog iets verderop) doet de laatste 0.001% lengte van de kabel nog wat met het geluid? Zo moeilijk is het toch niet? De akoestiek en de speakers zijn de boosdoeners. Vele decibellen, faseproblemen (of dat hoorbaar is weet ik niet) en andere problemen. En waar geeft de audiofiel geld aan uit? Een 'verleng' draadje van 2 meter om aan het eind van een honderd meter of meer kabeltje te knopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Het mooiste plaatje wat ik ooit heb gezien was dat van een exotische netkabel (geen idee van merk / type / prijs)... ingeplugt op een Gamma verdeeldoos, en zo weer 2 meter verderop in het stopcontact.. Dan heb je nog mensen die een apparte groep aanleggen voor audio. Misschien dat de koelkast of magnetron wat zou kunnen doen, maar eigenlijk is dit net zo stom, alleen wel erg audiofiel. Toch komt het beide op hetzelfde neer: ENORM veel meters van de centrale naar het transformatorhuisje, dan nog HEEL veel meters naar je deur, en DAAR (of nog iets verderop) doet de laatste 0.001% lengte van de kabel nog wat met het geluid? Zo moeilijk is het toch niet? De akoestiek en de speakers zijn de boosdoeners. Vele decibellen, faseproblemen (of dat hoorbaar is weet ik niet) en andere problemen. En waar geeft de audiofiel geld aan uit? Een 'verleng' draadje van 2 meter om aan het eind van een honderd meter of meer kabeltje te knopen. Jij moet nog veel leren..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Mijn smaak als het om cabaret gaat kan inderdaad beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Het mooiste plaatje wat ik ooit heb gezien was dat van een exotische netkabel (geen idee van merk / type / prijs)... ingeplugt op een Gamma verdeeldoos, en zo weer 2 meter verderop in het stopcontact.. Dan heb je nog mensen die een apparte groep aanleggen voor audio. Misschien dat de koelkast of magnetron wat zou kunnen doen, maar eigenlijk is dit net zo stom, alleen wel erg audiofiel. Toch komt het beide op hetzelfde neer: ENORM veel meters van de centrale naar het transformatorhuisje, dan nog HEEL veel meters naar je deur, en DAAR (of nog iets verderop) doet de laatste 0.001% lengte van de kabel nog wat met het geluid? Zo moeilijk is het toch niet? De akoestiek en de speakers zijn de boosdoeners. Vele decibellen, faseproblemen (of dat hoorbaar is weet ik niet) en andere problemen. En waar geeft de audiofiel geld aan uit? Een 'verleng' draadje van 2 meter om aan het eind van een honderd meter of meer kabeltje te knopen. Jij moet nog veel leren..... Ach, vertel eens, wat snapt hij allemaal niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Hi allen, Ik ben hier nu een klein weekje bezig met contactcorrosie effecten te meten, maar ik moet tot mijn spijt concluderen dat er niet veel schot in zit. Ik heb koper op messing en messing op aluminium en zelfs (vlieg)roest achtige schroef op messing gehad, maar geen vervorming waar ik van schrik. 0.002%, maar dat kan ook de ruisvloer zijn van mijn meter. Zou het dan toch met instraling te maken hebben? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 gebruik van afgeschermde netsnoeren vermindert de wolk electromagnetische ellende rondom de installatie, tenminste als de afscherming ook aan apparaatmassa ligt, waardoor wat meer lucht - minder ruis zou kunnen ontstaan.dit zijn dan kleine verbeteringen die echter als enorm groots beleefd kunnen worden. Hoor jij met standaard dropveternetsnoeren ruis uit je speakers komen dan, als je geen muziek afspeelt en de boel gewoon 'stationair' laat draaien? En die is dan ineens weg als je afgeschermde snoeren gebruikt? Ik hoor geen ruis met standaard snoeren. Ik maak me dan ook niet druk om de troep die er via het net binnenkomt. Die komt met afscherming ook wel binnen namelijk. Want als je alleen het laatste stukje (hooguit 2m zeg maar) afschermt en de kilometers kabel/railsystemen die daarvoor nog allemaal zit niet, hoezo zou je dan met die laatste 2m EMC-troep uit je kabels houden? En dan nog, die EMC-troep is werkelijk niks (verwaarloosbaar) in vergelijking met de 220/230V die op het net staat, dus waar maak je je druk om... Ik vind het woord ruis hier ongelukkig gekozen. Ik ga niet beweren dat je die vervuiling autonoom kunt horen. Ik geloof w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 gebruik van afgeschermde netsnoeren vermindert de wolk electromagnetische ellende rondom de installatie, tenminste als de afscherming ook aan apparaatmassa ligt, waardoor wat meer lucht - minder ruis zou kunnen ontstaan.dit zijn dan kleine verbeteringen die echter als enorm groots beleefd kunnen worden. Hoor jij met standaard dropveternetsnoeren ruis uit je speakers komen dan, als je geen muziek afspeelt en de boel gewoon 'stationair' laat draaien? En die is dan ineens weg als je afgeschermde snoeren gebruikt? Ik hoor geen ruis met standaard snoeren. Ik maak me dan ook niet druk om de troep die er via het net binnenkomt. Die komt met afscherming ook wel binnen namelijk. Want als je alleen het laatste stukje (hooguit 2m zeg maar) afschermt en de kilometers kabel/railsystemen die daarvoor nog allemaal zit niet, hoezo zou je dan met die laatste 2m EMC-troep uit je kabels houden? En dan nog, die EMC-troep is werkelijk niks (verwaarloosbaar) in vergelijking met de 220/230V die op het net staat, dus waar maak je je druk om... Ik vind het woord ruis hier ongelukkig gekozen. Ik ga niet beweren dat je die vervuiling autonoom kunt horen. Ik geloof w Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 En toch vond ik het een grappig artikel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Al die kilometers kabel die vanaf de centrale naar jouw huis lopen, zijn allemaal onafgeschermd en een heel groot deel daarvan (het hoogspanningsgedeelte) hang aan van die masten. Open en bloot in de lucht, zelfs ongeisoleerd. Maar die hangen verticaal. Dat klinkt anders dan een snoer dat horizontaal aan je set is bevestigd. Andere polarisatie. Wereld van verschil! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Al die kilometers kabel die vanaf de centrale naar jouw huis lopen, zijn allemaal onafgeschermd en een heel groot deel daarvan (het hoogspanningsgedeelte) hang aan van die masten. Open en bloot in de lucht, zelfs ongeisoleerd. Maar die hangen verticaal. Dat klinkt anders dan een snoer dat horizontaal aan je set is bevestigd. Andere polarisatie. Wereld van verschil! Groet, Jacco Ik straal met mijn T-amp gewoon terug. Dat zal ze leren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 19 januari 2006 Author Report Share Posted 19 januari 2006 Wat zijn dan naast de v.d. Hul Mainstream nog meer goede netkabels? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Hi allen, Ik ben hier nu een klein weekje bezig met contactcorrosie effecten te meten, maar ik moet tot mijn spijt concluderen dat er niet veel schot in zit. Ik heb koper op messing en messing op aluminium en zelfs (vlieg)roest achtige schroef op messing gehad, maar geen vervorming waar ik van schrik. 0.002%, maar dat kan ook de ruisvloer zijn van mijn meter. Zou het dan toch met instraling te maken hebben? Groet, Jacco Nou, hehe. Eindelijk: 0.4 % THD bij een contact overgang. Het is wel een heel slecht contact, het koperen vleugelmoertje maakt net contact met een aluminium stripje, maar toch. Als ik hem een duw geef in de goede richting, is het weer een goed geleidend contact. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 (...)en DAAR (of nog iets verderop) doet de laatste 0.001% lengte van de kabel nog wat met het geluid? (...) Neen, maar wel met de inhoud van je portemonnee, en dat is een groot bestanddeel van de zin/onzin Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Hi allen, Ik ben hier nu een klein weekje bezig met contactcorrosie effecten te meten, maar ik moet tot mijn spijt concluderen dat er niet veel schot in zit. Ik heb koper op messing en messing op aluminium en zelfs (vlieg)roest achtige schroef op messing gehad, maar geen vervorming waar ik van schrik. 0.002%, maar dat kan ook de ruisvloer zijn van mijn meter. Zou het dan toch met instraling te maken hebben? Groet, Jacco Nou, hehe. Eindelijk: 0.4 % THD bij een contact overgang. Het is wel een heel slecht contact, het koperen vleugelmoertje maakt net contact met een aluminium stripje, maar toch. Als ik hem een duw geef in de goede richting, is het weer een goed geleidend contact. Groet, Jacco Dit doet me denken aan de keren dat ik mijn auto niet meer kon starten doordat de accupolen gecorrodeerd waren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Een ketting is niet sterker dan de zwakste schakel. Dus 2 meter exotisch netsnoer aan je set hangen en dan weer overgaan op de onafgeschermde bekabeling van je huis/distributienet is klinkklare onzin en geldklopperij. Ik ben een non-believer.... Zolang er niet iemand mij hier per plaatse het tegendeel kan komen bewijzen zal ik ook een non-believer blijven. Waar ik wel aan geloof zijn betere interlinks en speakerkabel. Die transporteren tenminste een audiosignaal. Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 ik heb zelf recent ervaren dat netkabels een enorm verschil maken. Om die reden zit er nu geen duur ding op mijn CD speler maar een krijgertje dat in de doos zat. het dure spul matchte niet of weet ik veel wat, en dat simpele ding doet het heel goed. bij mijn vorige CD speler was het andersom. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Waar ik wel aan geloof zijn betere interlinks en speakerkabel. Aha, de semi-non-believer! Heb je een sluitend bewijs gevonden? Scheelt mij een hoop werk. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Waar ik wel aan geloof zijn betere interlinks en speakerkabel. Aha, de semi-non-believer! Heb je een sluitend bewijs gevonden? Scheelt mij een hoop werk. Groet, Jacco Bij het afschermen van interlinks kan ik me nog wel wat voorstellen. Het signaal op een interlink is vrij klein (een paar honderd mV?). Bij het kabeltje van platenspeler naar phono-pre is het nog veel kleiner. Ik kan me er nog wel iets bij voorstellen dat je daarbij last van storing kan krijgen, als je het niet afschermt. Ik heb het nooit uitgeprobeerd overigens, want ik heb alleen maar afgeschermde interlinks... Bij luidsprekerkabels heeft afschermen weinig zin, lijkt me. Het signaal is daar veel hoger en bovendien is een speaker veel te laagohmig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Waar ik wel aan geloof zijn betere interlinks en speakerkabel. Aha, de semi-non-believer! Heb je een sluitend bewijs gevonden? Scheelt mij een hoop werk. Groet, Jacco Hoe bewijs je, anders dan via het gehoor, dat een versterker of speaker het beter doet dan een andere? Zijn daar (ook) metingen voor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Waar ik wel aan geloof zijn betere interlinks en speakerkabel. Aha, de semi-non-believer! Heb je een sluitend bewijs gevonden? Scheelt mij een hoop werk. Groet, Jacco Hoe bewijs je, anders dan via het gehoor, dat een versterker of speaker het beter doet dan een andere? Zijn daar (ook) metingen voor? Ehh... waarom niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Waar ik wel aan geloof zijn betere interlinks en speakerkabel. Aha, de semi-non-believer! Heb je een sluitend bewijs gevonden? Scheelt mij een hoop werk. Groet, Jacco Hoe bewijs je, anders dan via het gehoor, dat een versterker of speaker het beter doet dan een andere? Zijn daar (ook) metingen voor? Dat kun je inderdaad vrij eenvoudig meten, ja. Geen gezeur over "er zijn nog steeds dingen die we niet kunnen meten" graag. Dat slaat nergens op. Nee, het is denk ik veel belangrijker te bewijzen dat iets NIET waar is. En dat is ook veel moeilijker, in ieder geval veel tijdrovender. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts