Jump to content

Dure netkabels onzin?

Robbert
 Share

Recommended Posts

Ik heb een opdrachtgever die rollen papier en karton van een paar ton en van verschillende kleuren in een geautomatiseerd magazijn opslaat. De rollen staan kriskras door elkaar en op elkaar, het systeem houdt bij waar de rollen zich bevinden. In dat magazijn kan het licht uit.

Pfff....

Moeilijk.... :rolleyes:

Ik heb een opdrachtgever die rollen papier en karton van een paar ton en van verschillende kleuren in een geautomatiseerd magazijn opslaat. De rollen staan kriskras door elkaar en op elkaar, het systeem houdt bij waar de rollen zich bevinden. In dat magazijn kan het licht uit.

Pfff....

Wat bedoel jij dan precies?

[...] en schaken en die ook nog een liefhebbend echtgenoot en huisvader is.[...]

Oh ja, dat schaken. Mens en machine samen tegen een ander mens. Deep Blue tegen de beste schaker-van-de-wereld. Voor die bewuste computer heeft C.E. Shannon nog wat algoritmes geschreven en mede daardoor kon deze door mensenhanden en -hersencellen gemaakte robot een ander mens verslaan...

Groet,

Jacco

Kon die schaakcomputer ook vrouwen schaken...?? :lol:

Misschien wel, maar we zullen het nooit weten: die algoritmes zijn niet ingebouwd...In het geval van een blauw scherm bied ik mij bij deze aan die functie over te nemen.

Groet,

Jacco

Pfff....

Niet meer dan een vloer waarop verschillende afmetingen automatisch geplaats moeten worden. De rollen moeten in "verband" geplaatst worden. Het besturen van de automatische palletwagen (100 m/min) was het probleem.

Bovendien produceerde Michelin al 25 jaar jaar geleden automatisch autobanden (in het donker) en dat is echt veeeeeel moeilijker.

:)

[...]Bovendien produceerde Michelin al 25 jaar jaar geleden automatisch autobanden[...]

En dat terwijl "we" eigenlijk nog steeds niet precies weten hoe we autobanden moeten maken...Iets met rotatiesnelheid versus vasthouden van regendruppels.

Groet,

Jacco

Pfff....

Niet meer dan een vloer waarop verschillende afmetingen automatisch geplaats moeten worden. De rollen moeten in "verband" geplaatst worden. Het besturen van de automatische palletwagen (100 m/min) was het probleem.

Bovendien produceerde Michelin al 25 jaar jaar geleden automatisch autobanden (in het donker) en dat is echt veeeeeel moeilijker.

:)

Het magazijn wat ik ken werkt met niet met palletwagen maar met een portaalkraan. De rollen van verschilende diameter (niet op pallet) worden met een minimale tussenafstand geplaatst en gestapeld. Een 3D magazijn dus. Met "in het donker" bedoel ik dat er geen mens aan te pas komt.

Gisteren op National Geographic Channel gezien: In de haven van Rotterdam worden schepen grotendeels automatisch gelost. Over de kade rijden een paar honderd (meen ik) wagens die elk een container kunnen vervoeren naar de gewenste plek, zonder menselijke bestuurder...

Gisteren op National Geographic Channel gezien: In de haven van Rotterdam worden schepen grotendeels automatisch gelost. Over de kade rijden een paar honderd (meen ik) wagens die elk een container kunnen vervoeren naar de gewenste plek, zonder menselijke bestuurder...

Goede ontwikkeling: die havenarbeiders gaan niet in staking.

Groet,

Jacco

Nou; velen zien blijkbaar toch het nut van een (duur) netsnoer in.

Maar wat is dan het beste?

Een v.d. Hul Mainstream (of klinkt deze zoals vele v.d. hul's ook scherp?), Cardas, of Siltexh?

Hallo robbert

Ik ben zeer positief over het gebruiken van betere netsnoeren.

Ik was ook altijd erg sceptisch want stroom is stroom en die laatste 2 a 3 meter maken niets uit.

Goh wat zat ik er toen naast zeg alle genoemde cliche's werden waarheid diepere strakkere bas rustiger en opener geluidsbeeld, meer detail etc.etc.

Ik heb eerst een van den hul mainsteam aangeschaft en die bevalt nog steeds erg goed en deze "klinkt" zeker niet scherp (alleen de prijzen zijn belachelijk)

Daarna ben ik zelf wat gaan maken en dit kost erg weinig in vergelijking met commerciele netsnoeren.

Wat bij mij nu het beste bevalt is een zelf gevlochten kabel van 5 x 1,5 mm2 met 2 ferrietringen.

Deze "klinkt" bij mij beter dan kabels met een afscherming (o.a beter dan de vaak gebruikte afgeschermde conrad,Lapp

Ik ben het 100% met Daffy eens wat betreft DIY NETSNOEREN.

SCHeelt veel geld en is absoluut niet slechter dan fabriekskabels.

Gevlochten zonder afscherming SHUNYATA principe?

hallo fmjwillems

het kan inderdaad volgens de shunyata manier maar is niet perse noodzakelijk want er zijn meerdere vlecht technieken.

waar het eigenlijk om gaat is dat de fase en de nul draad elkaar kruisen waardoor het ontstane emc veld zich gedeeltelijk vereffend en dus minder word.

Daardoor "zend" de kabel minder rotzooi uit en is ook ongevoeliger voor het ontvangen hiervan.

m.vr.grtjzz Daffy ;)