Henrie Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Wat Metallica betreft: goeie muziek (tot en met Black Album wat mij betreft), maar qua opname niks bijzonders toch? Voor een metal opname vind ik het wel goed klinken. Wat Tool's Lateralus betreft, misschien heb ik dat niet goed omschreven, maar er is iets aan de opname wat me niet bekoord (heb ik een CD-R van, daar kan het ook aan liggen). Ik heb Lateralus alleen op mp3 (256kbps). Ik vind er niks vreemd aan. Maar ja, wat jou niet bekoort, kan mij misschien wel bekoren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 18 januari 2006 Author Report Share Posted 18 januari 2006 beste allemaal. ik ben op zoek naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Ja, dat weten we nu wel van Erik, maar ik wil hem wel eens een stukje Dimmu Borgir flink hard laten horen. Met een beetje geluk valt ie van zijn geloof (en wordt satanist! ) beste Bart ik hoor hele dagen metal, krijsende slijptollen, ratelende luchtmoersleutels, tikkende kleppen, kantelende zuigers, kapotte lagers, allemaal heavy metal zeg maar, vandaar dat ik s'avonds maar klassiek draai Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 18 januari 2006 Author Report Share Posted 18 januari 2006 Ja, dat weten we nu wel van Erik, maar ik wil hem wel eens een stukje Dimmu Borgir flink hard laten horen. Met een beetje geluk valt ie van zijn geloof (en wordt satanist! ) beste Bart ik hoor hele dagen metal, krijsende slijptollen, ratelende luchtmoersleutels, tikkende kleppen, kantelende zuigers, kapotte lagers, allemaal heavy metal zeg maar, vandaar dat ik s'avonds maar klassiek draai sta je dan ook te head benge Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Ministry : Oh ja, "Jesus built my hotrod", "Stigmata (met f*ck you, f*ck me, f*ck everyone...)", "Psalm 69". Echt goed. Ik heb die 12 inch remixes. Op cassettebandje. Snoeihard op de koptelefoon. "There is only one thing I can do mamma, and that is ring my ding a lang ling ding a lang ling long". Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Ministry : Oh ja, "Jesus built my hotrod", "Stigmata (met f*ck you, f*ck me, f*ck everyone...)", "Psalm 69". Echt goed. Ik heb die 12 inch remixes. Op cassettebandje. Snoeihard op de koptelefoon. "There is only one thing I can do mamma, and that is ring my ding a lang ling ding a lang ling long". Groet, Jacco "Soon I discovered that this rock thing was true Jerry Lee Lewis was the devil Jesus was an architect previous to his career as a prophet All of a sudden I found myself in love with the world, so there was only one thing that I could do, was ding-a-ding dang my dang-a-long ling-long" Alain "alien" Jourgensen kicks ass! ("Yeah, and he ROCKS too huhhuhhuhhuh!!") Goh Jacco, verkeerde ik toch even in de veronderstelling dat jij alleen van klassiek hield, kom je ineens met Jesus built my hotrod aan You kick ass too!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Ik vind dit trouwens g Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Goh Jacco, verkeerde ik toch even in de veronderstelling dat jij alleen van klassiek hield, kom je ineens met Jesus built my hotrod aan Mijn interesse is vrij breed. Nu draai ik het niet vaak meer, maar af en toe is het leuk om te knallen. Overigens doen die cd's het nog prima (over het algemeen), niet verroest oid en de geluidskwaliteit is zelden goed. Maar dat was ook onderdeel van de beleving, toen. Op halfgare koptelefoontjes op de walkman, nou dan waren die extra hoge tonen een fijne bijkomstigheid... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Ja, de walkman, , dat was toen mijn meest hifi-e apparaat... Kon ik ineens de hi-hat horen! Hmmm goeie ouwe tijd... Ministry oid draaien in de trein, zodat er niemand naast me kwam zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Ik vind dit trouwens g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Ik vind dit trouwens g Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Ik vind dit trouwens g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 19 januari 2006 Members Report Share Posted 19 januari 2006 Kijk, net terug van vakantie, en gelijk een topic in mijn (muzikale) hoekje... Het is misschien wat moeilijker om goede opnames te vinden in het hardere genre, maar ze zijn er beslist. Jammer alleen dat veel metal opnames op vinyl beter klinken, maar dat heeft misschien meer met de tijdsgeest te maken (dit valt vooral op bij de albums van bv Iron Maiden) maar dat is een andere discussie. Velen zij er al genoemd, maar welke ik ook niet onvermeld wil laten: *Mudvayne (fantastisch samenspel tussen bassist en drummer) *Motley Crue (niet alles, maar er zit een enorme power in de opnames) *System Of A Down (vooral Mezmerize/Hypnotize) *Queensryche *Staind (beetje de Pipo's van de rock, maar wel goed opgenomen) *De unplugged albums van Alice In Chains en Godsmack (Beiden geweldig goed opgenomen) Zo zullen er ongetwijfeld nog veel meer zijn, moet maar weer eens door m'n platenkast gaan struinen. Wat betreft Laterales van Tool, dat moet haast wel een exemplarische fout zijn, hier wolkt het laag een partij de kamer in... Datzelfde heb ik trouwens ook met het And Justice-album van Metallica, maar hier moet ik bij vertellen dat ik die op 180 grams vinyl draai. De cd heb ik wel ergens, maar die draai ik dus eigenlijk nooit. Ben benieuwd wat er verder nog voorbij gaat komen, het is altijd leuk om je muzikale horizon weer te verbreden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Bij ...And Justice For All hoor ik ook wel laag, maar alleen van de bass-drum. De bassist hoor ik niet of nauwelijks... Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Beste, Misschien effe t Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 21 januari 2006 Author Report Share Posted 21 januari 2006 Beste, Misschien effe t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 23 januari 2006 Report Share Posted 23 januari 2006 Heb je ze al eens live gehoord, dat klinkt toch wel iets vetter dan dat kale gekrijs op de cd's. Ja, twee maal. De eerste keer vele maanen geleden ergens eind jaren tachtig begin negentig. Hun sound was toen zeker niet vet, eerder kaal en spaarzaam. Maar in die tijd was wat ze deden ook veel minder industrieel. De laatste keer dat ik ze zag is een paar jaar geleden en de sound was inderdaad veel vetter dan op cd, maar ik vond ook dat veel van de gelaagdheid verloren ging. Veel kleine details/effecten verzopen gewoon. Al met al kan ik nog steeds zeer van hun werk genieten zowel live als van CD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 januari 2006 Report Share Posted 23 januari 2006 Ik vind dit trouwens g Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 23 januari 2006 Report Share Posted 23 januari 2006 Ik vind dit trouwens g Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Ja, dat ligt aan jou Maar ook aan jou dus : Ik heb er van het weekend nog naar geluisterd en veel te veel vervormd hoog Wat bedoel je nou eigenlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Ja, dat ligt aan jou Maar ook aan jou dus : Ik heb er van het weekend nog naar geluisterd en veel te veel vervormd hoog Wat bedoel je nou eigenlijk? Jazeker, ook aan mij. Met vervormd hoog bedoel ik dat ik erg moe werd van het geweld dat uit mijn tweeters kwam. Niet schel, maar te zeer aanwezig. Mijn cassettedeck is een Kenwood KX-1000D, destijds opgenomen met een Technics RS-M250 op een TDK MA (metal) bandje. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Ja, dat ligt aan jou Maar ook aan jou dus : Ik heb er van het weekend nog naar geluisterd en veel te veel vervormd hoog Wat bedoel je nou eigenlijk? Jazeker, ook aan mij. Met vervormd hoog bedoel ik dat ik erg moe werd van het geweld dat uit mijn tweeters kwam. Niet schel, maar te zeer aanwezig. Mijn cassettedeck is een Kenwood KX-1000D, destijds opgenomen met een Technics RS-M250 op een TDK MA (metal) bandje. Groet, Jacco Dan begrijpen we elkaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts