Jump to content

toonladder 64 voet tongwerk

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Het begint met een brom die ik nog ken uit mijn beginjaren cassettedeckje-opnemen. Het vervolg is veel ruis en iets dat op een orgel zou kunnen lijken. Ik kan niet echt zeggen dat ie laag gaat.

Groet,

Jacco

Het begint met een brom die ik nog ken uit mijn beginjaren cassettedeckje-opnemen. Het vervolg is veel ruis en iets dat op een orgel zou kunnen lijken. Ik kan niet echt zeggen dat ie laag gaat.

Groet,

Jacco

beste jacco,

de laagste toon van deze pijp is 8hz.

maar zoals je hoort is het een tongwerk,

een soort bazuin dus,

of een fagot.

het riet kleppert dus 8 keer per seconde.

en als ze de bekerlengte nou echt 20 meter hebben gemaakt , dan kun jij wel zeggen dat ie niet laag gaat , maar dat doet ie dan zeker wel.

ps: een labiaal pijp van 32 voet die daar hoor je de onderste 5 tonen niet meer van.

ons gehoor laat het dan afweten.

Industrielawaai.

Hmm, dat woordje 'industrie' trok mijn aandacht (Ik hou wel van wat industrial, en ik kan ook genieten van live heimachines bv) en toen ben ik toch maar eens Erik's orgelshit gaan beluisteren. Helaas kan dat momenteel alleen op mijn allergoedkoopste PC-boxjes, maar HET KLINKT COOL!!!! :)

Mmmmm, met een sample daarvan een fijn stukje popmuziek gaan maken... Leuk bij optredens -als de P.A. dat aankan :unsure:

Dus Erik, ik ben erachter gekomen dat orgels cool kunnen zijn. Fijn h

tongwerk,bazuin, labiaal pijp

:blink::wacko: Even de dikke Van Dalen erbij halen :D

Bij 'tongwerk' stel ik mij toch iets anders voor :rolleyes:

Het begin klinkt meer als de 'bijwerkingen' van iemand die 'n flink bord bruine bonen gegeten heeft :ph34r:;)

Industrielawaai.

Hmm, dat woordje 'industrie' trok mijn aandacht (Ik hou wel van wat industrial, en ik kan ook genieten van live heimachines bv) en toen ben ik toch maar eens Erik's orgelshit gaan beluisteren. Helaas kan dat momenteel alleen op mijn allergoedkoopste PC-boxjes, maar HET KLINKT COOL!!!! :)

Mmmmm, met een sample daarvan een fijn stukje popmuziek gaan maken... Leuk bij optredens -als de P.A. dat aankan :unsure:

Dus Erik, ik ben erachter gekomen dat orgels cool kunnen zijn. Fijn h

Een rootsblower heeft niks met diesels te maken. Ze worden gebruikt als compressor of vacuumpomp en ze kunnen ongelooflijke geluidsnivo's produceren.

een rootsblower word veel gebruikt als drukvulling op (diesel)motoren.

de Detroit tweetakt diesel had er

Een rootsblower heeft niks met diesels te maken. Ze worden gebruikt als compressor of vacuumpomp en ze kunnen ongelooflijke geluidsnivo's produceren.