Guest UKSub Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Hoi hoi, we zijn van plan een klein TVtje te kopen voor de kindjes... Out of the blue heeft de winkel (waar ik grotendeels mn audio koop) een Metz Accent 70 staan in 2e hands. Deze TV is 4j oud ongeveer. Breedbeeld 100Hz veel aansluitmogelijkheden en 2X35W speakers, ultraflat beeld Zelf twijfel ik enorm omwille van die 4j, de prijs is gelijk alsof ik een nieuwe 55 cm zou kopen. Iemand vertrouwd met deze TV of merk? Verleden jaar is er iets van transformator veranderd We sluiten de optie uit om bvb 150 euro bij te leggen en een nieuw eindereeks model te kopen Kunnen we hier nog minstens 5j mee kijken? Zou pas mn 1e TV worden na bijna 10j samen wonen ... oei oei oei wat haal ik in huis Groetjes Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Metz was altijd wel een goed merk dus .................. german quality Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Stef, die wil je echt niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Sodejuu Tell me more!! Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Mijn zoektocht van 2 jaar geleden Op de laatste pagina staat kort wat over een Metz. De Accent heeft dezelfde beeldopbouw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Heb je verslagje gelezen Sodejuu... verrijkend zelf ben ik al gecharmeerd geweest door Loewe en Grundig Panasonic valt ook goe mee. Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Heb je verslagje gelezen Sodejuu...verrijkend zelf ben ik al gecharmeerd geweest door Loewe en Grundig Panasonic valt ook goe mee. Gr stef Beste Stef, Voordat ik over ben gegaan op een plasmascherm heb ik een loewe xelos gehad. Beeldkwaliteit bij een loewe zit wel goed, alleen wil er nog wel eens een voeding kapot gaan. Wat betrouwbaarder en ook met een zeer goed beeld zijn de tv's van Panasonic. Suc6 met je keuze, Jkr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Het is idd een bekend gegeven dat de lijntrafo's van de eerdere Loewe TV's na 3 jaar de geest gaven. Tot nog toe doet mijn TV het nog prima. maar die is dan ook nog geen 3 jaar. Ze zeggen iig dat ze het probleem verholpen hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 20 januari 2006 Report Share Posted 20 januari 2006 bedankt beiden!! Moeilijkheid is kleintje en binen aantal jaren de grote stap nr LCD en digitaal of middenmaat en langer mee spelen... Tot nu toe, zal het een panasonic worden, is bij mn dealer iets duurder maar heb ook een hele goeie service en hij weet waar de mankementen liggen en kan alles desnoods zelf herstellen! Ik geloof dat het de PX10 (of PM10) is van verleden jaar 70 cm 16:9 100Hz Prijs 500 euro Voor alle duidelijkheid, we leven al 10j zonder TV dus dat w effe wennen en inpassen in de woon/luisterkamer Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Goeiemorgen Het zal zeer waarschijnlijk een panasonic worden (zal straks eens bellen) TX28Pm11F Lijkt mij een mooi compromis! Sodejuu, ik heb gn moeite met die zilver-grijze Tv's Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Heb je verslagje gelezen Sodejuu...verrijkend zelf ben ik al gecharmeerd geweest door Loewe en Grundig Panasonic valt ook goe mee. Gr stef Beste Stef, Voordat ik over ben gegaan op een plasmascherm heb ik een loewe xelos gehad. Beeldkwaliteit bij een loewe zit wel goed, alleen wil er nog wel eens een voeding kapot gaan. Wat betrouwbaarder en ook met een zeer goed beeld zijn de tv's van Panasonic. Suc6 met je keuze, Jkr Beste Stef, AUB geen Loewe ! Ze gaan allemaal kapot en niet 1 keer maar veel vaker . Ik ben gestopt met Loewe omdat er zeer veel reparaties aan zijn , meestal lijntrafo , steeds weer opnieuw. Loewe heeft wel een prima beeld MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Goeiemorgen Het zal zeer waarschijnlijk een panasonic worden (zal straks eens bellen) TX28Pm11F Lijkt mij een mooi compromis! Sodejuu, ik heb gn moeite met die zilver-grijze Tv's Gr Stef Goede keuze qua beeld ( verkoop ze zelf ook ) maar kijk ook even naar de philips 28pw9520 ( pixelPlus2 ) Echt veel beter in beeldkwaliteit, en geen last van een overdreven compressie bij niet-breedbeeluitzendingen! Om deze reden heb ik zelf vorig jaar de Panasonic 28ps10 geretourneerd, want dit gaat echt storen!!! ( brede-schouder-effecten ) In CRT is Panasonic nog n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Sodejuu, ik heb gn moeite met die zilver-grijze Tv's Gr Stef Ik dus wel .... en m'n zus en d'r man ook, want die zijn nu ook een nieuwe TV aan het zoeken, maar dan in een lagere prijsklasse. Hetzelfde probleem. Geen zwarte kast te vinden. Ze stellen alleen niet zo'n eisen aan het beeld (alles is beter dan wat ze nu hebben ). Ik denk dat zij voor de goedkopte JVC breedbeeld gaan. Die waar ik qua beeld van walg. @Haudio, Dat "gevalletje lijntrafo" had ik al aangehaald Ik wacht nog ff af. Over 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Goede keuze qua beeld ( verkoop ze zelf ook ) maar kijk ook even naar de philips 28pw9520 ( pixelPlus2 ) Echt veel beter in beeldkwaliteit, en geen last van een overdreven compressie bij niet-breedbeeluitzendingen! Om deze reden heb ik zelf vorig jaar de Panasonic 28ps10 geretourneerd, want dit gaat echt storen!!! Philips valt buiten het budget. Ik weet dat deze heel mooi is maar we houden ons aan de max 500 euro Panasonic vraagje Je spreekt van de PS, was die niet iets minder dan de PM? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Vorig jaar hadden we geen PM van Panasonic! En de 28ps11 was beste koop geworden, iets wat ik dus niet deel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Wie kan wachten wacht beter. De vrije-val van de prijzen lijkt niet op te houden voor de platte tv's. Ik zou voor een 94 cm Plasma vaan van Panasonic. Hier te lande met digitale box en voet te koop voor zo'n 2.250 Euro. Tendens.... dalend..... Argument voor de CRT is dat je als verzamelaar nog snel zo'n relekwie in huis moet halen voor ze er niet meer zijn. Alle beiden hebben ze hun voor en nadelen. De nadelen van de LCD en Plasma smelten langzaam voor de zon en er is geen weg meer terug. We hebben de opkomst van de CD ook niet kunnen tegenhouden door Elpeetjes te blijven kopen. Succes met je Loewe Roger. Ik vind dat machtige toestellen die wat Design betreft dicht aanleunen bij Bang & Olufsen. Bang en Ofufsen slaagt er nog steeds in hun behuizingen tijdloos te maken, zelfs toestellen van 20 jaar oud lijken niet oud te worden.... Henri (bezig met voorbeidingen van een verhuizing) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Wij hebben ons verleden jaar een Loewe Profil aangeschaft voor 100euro in een lokale TV zaak/electrohandel; 100Hz, stereo enz... kunnen we nog een paar jaren traditioneel genieten en als deze "op" is, zullen de "platsmoelen" wel goedkoper geworden zijn, en minder verbruiken, hoop ik. mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Persoonlijk moet ik nog altijd de 1e LCD tegenkomen minstens 82 cm onder de 2500 euro die kan wedijveren met een degelijke CRT. Geen enkele haalt het volgens mij... Voor DVD allemaal prima die LCD maar kabel, ola een ander verhaal, en dan zwijgen over het NIET kunnen volgen van live uitzendingen!! Persoonlijk denk ik niet dat de prijs nog serieus gaat dalen voor LCD en Plasma, integendeel men voorspelt terug een lichte stijging. Wat wel zou kunnen is dat de kwaliteit verbetert en prijs constant blijft. Serieuze afwijking van mn startpagina @Lestat Als ik 1000 euro veil had, dan ging ik voor een Panasonic uit de PX serie Als ik nog meer veil had, een Grundig CRT die HDTV ready is Heel persoonlijk en puur afgaand op beeld en klank zonder de technische kant te kennen, zonder enige twijfel B&O Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts