Jump to content

Huidige Denon versterker en cd speler goed?

Robbert
 Share

Recommended Posts

Een goede vriend wil na 12 jaar met zijn Denon set gespeeld te hebben een nieuwe set. Hij hield van het warme Denon geluid.

Maar is de huidige Denon stereo apparatuur nog wel zo goed als destijds?

Hij zit te denken aan de PMA 1500 AE versterker en 1500 AE cd speler. Of beter Marantz?

Het zal best aardig zijn voor die prijsklasse :mellow:

Google is je vriend:

Trigo: De Denon PMA 1500 II al enige jaren in gebruik in combinatie met de

fantastische 1500 reciever en minder goede 1550 AR CD speler. Maar volgens

meerdere dailers een beste Cd speler. Aangesloten op Jamo Classic speakers. De

Denon is onderdeel van het stereo woonkamer systeem (geen 5.1 of 7.1 of wat dan

ook). Het beste is de reactie van mijn nieuwe buren die kennis kwamen maken en

nieuwgierig waren. De reactie Wow en Zo. Mischien kan het beter, dit is een

fantastische versterker. Het nadeel is de reactie snelheid van het volume met

behulp van de afstand bediening en het gemis van de bron selectie die de 2000

wel heeft. Maar de 2000 is hoger, zwaarder en duurder. De Denon 1500 en de

bijbehorende receiver zijn een aanrader, een open en helder geluid.

Transatientie en timbre zijn prima. Voor wie meer wil zal beter in de

luidsprekers kunnen investeren dan in de verstereker waar niets op aan te

merken is.

Als je er Jamo speakers op gebruikt zullen de buren "Wow en zo" zeggen. En vergeet de 'transatientie' :confused: niet :D

Ik ben weer eens bezig.... Ik zou zeggen dat Denon nog steeds goed spul maakt, en interessant in de instapklasse, maar eigenlijk weet ik daar geen bal vanaf :unsure:

Eind verleden jaar (twee weken geleden dus), heb ik een Denon 2000 versterker gehoord (een dikke Denon dus) met een ? CD speler (wss ook Denon, niet op gelet B) ) met respectievelijk: Monitor Audio pianolak monitors (type vergeten :angry: ), een tweedehandse Pi

De moderne Denon's klinken helderder dan Denon vroeger klonk.

De PMA-2000AE vind ik heel erg goed klinken. Zeer neutraal, veel neutraler dan de meeste versterkers. En dat is wennen. De meeste audiofielen zijn verlieft op een vervorming van hun versterker en vervormen doet de Denon bijna niet.

De PMA-1500AE heb ik echter nog niet gehoord.

Hans

De meeste audiofielen zijn verlieft op een vervorming van hun versterker

Oh, interessant zeg.

Overigens dacht ik dat de meeste vervorming werden veroorzaakt door platenspelers en (vooral) speakers.

Overigens is de 2000 echt een prima versterker, met veel power, goed laag (redelijk moeilijk aanstuurbare speakers) en een mooie plaatsing. Toevallig een tweetal weken geleden naar een 2000 mk. III geluisterd, ik geloof dat men tegenwoordig op een mk. IV is aanbelandt. Wat ik wel miste was de beleving, "het kippenvel-gevoel", ondanks dat de Denon gewoon alles goed deed.

Overigens is de 2000 echt een prima versterker, met veel power, goed laag (redelijk moeilijk aanstuurbare speakers) en een mooie plaatsing. Toevallig een tweetal weken geleden naar een 2000 mk. III geluisterd, ik geloof dat men tegenwoordig op een mk. IV is aanbelandt. Wat ik wel miste was de beleving, "het kippenvel-gevoel", ondanks dat de Denon gewoon alles goed deed.

En na de Mk.IV is er nu de AE-versie

Hans

De meeste audiofielen zijn verlieft op een vervorming van hun versterker

Oh, interessant zeg.

Overigens dacht ik dat de meeste vervorming werden veroorzaakt door platenspelers en (vooral) speakers.

Klopt.

Maar vervorming van versterkers ligt toch echt in het hoorbare domein. En omdat vervorming van versterkers een hele andere aard hebben dan die van mechanische apparaten, is de vervorming van versterkers toch hoorbaar omdat de vervorming van mechanische apparaten het niet maskeren.

Hans