Jump to content

phono stage van de groef

rene1950
 Share

Recommended Posts

kent een van jullie de phono stage van audio winkel de groef in groningen.

Ik was daar vrijdag en ene frans vertelde mij dat zijzelf een phonotrap bouwen die ongekend goed zou zijn voor ongeveer 500 euro.

Het apparaat wordt ook door anderen nagebouwd vertelde hij want iemand die 'm had gekocht had info gevraagd over alle onderdelen,om deze zelf te gaan bouwen.

Mensen van De Groef hebben mij idd hetzelfde verhaal verteld. Ik denk dat ze een zwaar gemodificeerde Vincent bedoelen. Mogelijk dat ik deze nog ga luisteren binnenkort, maar ik moet zeggen dat ik prioriteiten elders in mijn set heb. Dan is het een beetje sneu om toch die phonotrap te lenen als je niet gaat kopen. Maar ik ben zeer zeker benieuwd. Om een lang verhaal kort te maken, ik ken de phonoversterker niet. ;)

Geplaatst door Puur:

... . Om een lang verhaal kort te maken, ik ken de phonoversterker niet.    ;)

Goeie samenvatting :D;)

BTW: Ik ken 'm (helaas) ook niet. Ik heb een Transrotor Phono, die kost 't zelfde en is (ook confused.gif ) erg goed. ;)

Zoals eigenlijk voor elk component geldt, is het bij een phonotrapje eigenlijk nog veel belangrijker om het in de eigen set te proberen, gezien je met redelijk kleine signalen die nogal fors moeten worden opgekrikt in de weer bent.

Een phonotrapje kan vreselijk mooi klinken en net iets te weinig gain hebben en dus nogal slap, weinig dynamiek dus, presteren........

Richtlijnen en reviews geven hier niet altijd uitsluitsel over.

Groet Jitze :rolleyes: