Marshall Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Beste Hear-ers, Geheel nieuw op deze site wil ik jullie advies even vragen. Ik ben (nog) geen audiofiel maar houd wel enorm van een mooi geluid. Al geruime tijd geleden ben ik begonnen met mij in te lezen op alles op het gebied van audio. Zo lees ik bijvoorbeeld Vi-Fi, HVT, HomeStudio, Music Emotion (sinds een maandje of twee) en heb bij tijd en wijle wel eens een Duits magazine gekocht (naam even kwijt). Maar nu vraag ik me af, en ik kom het nergens tegen, waar begin ik nou? Ik heb een leuke speakerset en een leuke speler maar mijn versterker is bijvoorbeeld een tijdje terug overleden dus draait de speler nu op een tweederangs geval. Maar waar en hoe moet ik nou verder? Kabels? Versterker? Akoestiek? Hoe, wat, waar? Ik heb momenteel: Speler CEC CD-3300 Speakers Magnat Quantum 907 Magnat Quantum Sub 932 Dank u! Marshall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Normaliter bij de speakers, maar als je daar tevreden over bent lijkt de versterker mij voor de hand liggen. CD speler is goed. De bijpassende CEC amp is ook best goed, maar wellicht zijn er mooiere voor dit geld (1000 eur) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Marshall, wat is je budget? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marshall Posted 19 januari 2006 Author Report Share Posted 19 januari 2006 Henrie, ik zou bijna willen zeggen 'oneindig' maar dat zou te mooi om waar te zijn zijn... Nee, serieus. Het is niet zozeer wat mijn budget is maar meer wat ik mijn budget maak. Voor een versterker wil ik bijvoorbeeld eigenlijk niet meer dan 1600,- uitgeven (maximum!!!) als het het geld waard is... Van de prijzen van kabels word ik zo strontmisselijk dat ik me uberhaupt afvraag of de invloed daarvan het geld wel waard is... Maar het schijnt toch zo te zijn (Aspera Audio stond bijv op de VAD met een systeem van 30k dat beroerd klonk... Zou aan de kabels liggen zei men...). Dus tsja, 1600,- voor versterker en verder is het nog even bekijken hoe, wat en waar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Als een set beroerd gaat klinken door de kabels, dan moet je die kabel heel hard de deur uitschoppen, want dan is er iets mis mee. Als er al verschillen zijn tussen kabels, dan is dat heel subtiel. En in mijn ogen (oren) is het onhoorbaar, maar dat is hear vloeken in de kerk... Overigens zou ik sowieso de kabels zelf maken (nou ja, niet de kabel zelf natuurlijk, maar de eventuele pluggen die er aan komen, er zelf aansolderen; als je dat kunt). Dat scheelt een hoop geld t.o.v. kant en klare kabels... Je budget voor de versterker is genoeg om een heel mooie versterker van te kopen. Je hebt bovendien de wereld aan keuze. Ik zou voor dat bedrag voor een (dikke) geintegreerde versterker gaan. Maar je zou ook een losse voor- en eindversterker kunnen doen. Bijna elk merk (op de heel exotische na) heeft wel wat staan voor dat bedrag. Marantz, Denon, Rotel, Onkyo, NAD... Dat zijn zo ongeveer de bekende namen. Maar onbekendere merken kunnen ook wel mooi spul hebben binnen jouw budget. Sonneteer bijvoorbeeld, of CEC, zoals Duck al noemde... Keuze te over... Zeker als je ook nog eens de 2e hands markt er bij betrekt (maar das natuurlijk niet per se nodig met jouw budget)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marshall Posted 19 januari 2006 Author Report Share Posted 19 januari 2006 Henrie, let wel: maximaal he?! En ja, kabels, dat was wat men zei bij Aspera... CEC vind ik wel mooi en past natuurlijk wel goed als het hetzelfde merk is. Maar hoe is de kwaliteit van dat spul? Heb er volgens mij nog nooit een nederlandse recensie van gelezen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bedrock Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Heb er volgens mij nog nooit een nederlandse recensie van gelezen... Hear is er ene... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Henrie, let wel: maximaal he?! En ja, kabels, dat was wat men zei bij Aspera... CEC vind ik wel mooi en past natuurlijk wel goed als het hetzelfde merk is. Maar hoe is de kwaliteit van dat spul? Heb er volgens mij nog nooit een nederlandse recensie van gelezen... CEC ken ik allen van uiterlijk en van naam, verder niet. Ik heb alleen uitgebreide ervaring met NAD en Marantz (qua versterkers). Dat is prima spul volgens mij, al hoor je van NAD wel eens dat het wat brak in elkaar gezet wordt. Btw. Voor minder dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Ha, je bent me net voor http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2135 Overigens kijk ook even naar de vanMedevoort http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2167 Misschien kun je thuis uitproberen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Bij de Stemvork in Uden staat nog 'n mooie Consonance in de uitverkoop. Dan heb je nog geld over.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 19 januari 2006 Members Report Share Posted 19 januari 2006 Hier is nog een top-versterker, gebouwd als een tank, klinkt als een klok, en je houdt nog een paar centen in je zak... Er wordt nog wel eens lacherig gedaan over de chinese produkten, maar ik zou bijna zeggen dat je jezelf tekort doet als je er niet tenminste een keer naar zou gaan luisteren. In ieder geval succes met je zoektocht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Er wordt nog wel eens lacherig gedaan over de chinese produkten, maar ik zou bijna zeggen dat je jezelf tekort doet als je er niet tenminste een keer naar zou gaan luisteren. In ieder geval succes met je zoektocht... Ik moet er eerder om huilen etc Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 20 januari 2006 Report Share Posted 20 januari 2006 Als je nu al ziek bent van het kabelverhaal zou ik eens naar Naim gaan luisteren. Leveren eigen kabels mee met de spullen en voor speakerkabel hoef je niet verder te zoeken dan de NACA5, ook van Naim. Laat je niet voor de gek houden door de lage wattages die Naim opgeeft. Ik heb een Denon 2 x 120 watt versterker ooit vervangen door een 2 x 18 watt Naim versterker en ik wist niet wat ik hoorde. Succes met de 100 andere adviezen die je hier gaat krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 januari 2006 Report Share Posted 20 januari 2006 Kabels zou ik voorlopig buiten beschouwing laten, begin gewoon met een goede -niet te dure- standaardkwaliteit, zorg dat de rest van je set naar je zin is, en als het dan gaat kriebelen kun je altijd nog leuk met kabeltjes gaan klooien.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 20 januari 2006 Report Share Posted 20 januari 2006 Hier is nog een top-versterker, gebouwd als een tank, klinkt als een klok, en je houdt nog een paar centen in je zak... Er wordt nog wel eens lacherig gedaan over de chinese produkten, maar ik zou bijna zeggen dat je jezelf tekort doet als je er niet tenminste een keer naar zou gaan luisteren. In ieder geval succes met je zoektocht... Mmmmmmm..... 2x80 Watt in Class A ..... En als hij net zo goed klinkt als hij eruitziet is er idd niks mis mee. Specifications: (may change without notice) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harteman Posted 20 januari 2006 Report Share Posted 20 januari 2006 Ik speel zelf met deze (NAD S300), 2 x 100w, gebouwd als een tank (26kg) en klint fantastisch. Met een beetje onderhandelen moet jouw prijs haalbaar zijn. Ik zou altijd voor goed 2e hands spul gaan. Groet, Harteman Link to comment Share on other sites More sharing options...
contour 3.0 Posted 20 januari 2006 Report Share Posted 20 januari 2006 PRIMARE I 21 2 x 125 W/75W and 4W/8W Doppel-Mono-Aufbau Vorverst Link to comment Share on other sites More sharing options...
contour 3.0 Posted 20 januari 2006 Report Share Posted 20 januari 2006 ook heel mooi: UNISON RESEARCH UNICO SE R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Vergeten wij deze eventjes niet? Speelt meerdere versterkers in deze en hogere prijsklassen met gemak weg! Zie www.bluenote.it Hij staat nu bij mij in te spelen...., en zeker niet onverdienstelijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Beginnen we weer onze eigen spullen aan te prijzen Mij lijkt het verstandiger dat Marshall zelf iets uitzoekt wat hem bevalt. Tips zijn idd welkom, maar laat 'm aub de vrijheid om te luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Beginnen we weer onze eigen spullen aan te prijzen Mij lijkt het verstandiger dat Marshall zelf iets uitzoekt wat hem bevalt. Tips zijn idd welkom, maar laat 'm aub de vrijheid om te luisteren Valt wel mee, hoor!!! Ik heb nog geen definitief besluit genomen, en hij is dus ook nog niet van mij!!!! Ik weet wel dat hij qua geluid ver boven enkele anderen in deze prijsklasse uitsteekt, en dat wilde ik de topicstarter maar watgraag meegeven!!!! Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts