Jump to content

Contactspree

spido
 Share

Recommended Posts

ha ha weg met de spray...........

ik heb de potmetertjes met luchtdrukschoongemaakt :D

en wel blijven draaien met de knoppe op dat moment en zie "perfect"

Hoe en waar haal je in godsnaam ''perslucht'' vandaan die krachtig en veilig genoeg is om knoppen ed mee schoon te maken? :huh::blink:

Gebruik ook regelmatig contactspray, maar dat werkt inderdaad maar tijdelijk, en is nog vettig op de koop toe. :unsure:

Conact spray hoeft echt niet altijd een tijdelijke oplossing te betekenen mits goed gebruikt .

Wat al genoemd wordt de contactspray dient na het reinigen volledig verwijderd te worden en niet met lucht maar met bijvoorbeeld een goed oplosmiddel als contact WL.

Goed doorspoelen met WL en de potmeter kan nog een hele tijd mee .

Wanneer je normale contact 60 niet goed verwijderd dan is de oplossing erger dan de kwaal daar contact 60 ook de metalen delen aantast met name koper.

Trouwens, ik heb ooit eens een oude bejaarde man horen zeggen dat de oorzaak van krakende faders of potmeters, DC spanning zou zijn. Dus als je voorkomt dat er een min of meer blijvende DC spanning blijft staan op de sleepcontacten, je veel minder last hebt van krakers.

Groet,

Jacco

:D Mijn kleine jubeltje over de spree roept zowaar nog serieuze reacties op ook! Leuk.

De door mij gebruikte spree was van het merk CFS te Goes en draagt het typenr. CS90.

Op het busje staat dat het "een universele reinigings- en onderhoudsspray is voor elektrische contacten. Lost vuil en oxyden op, verbetert de geleiding, heft storingen op en vermijdt spanningsverlies. Werkt tevens preventief bij regelmatig gebruik. Niet corrossief. Vochtverdrijvend. Smerend. Tast geen metaal en synthetische materialen aan. Toepassingsgebied: potmeters, schuif- en sleepcontacten, regelaars, etc."

De potmeters zijn die van een paar oeroude versterkers (Leak Stereo 70) van thans niet meer verkrijgbare klasse: bij

:D Mijn kleine jubeltje over de spree roept zowaar nog serieuze reacties op ook! Leuk.

De door mij gebruikte spree was van het merk CFS te Goes en draagt het typenr. CS90.

Op het busje staat dat het "een universele reinigings- en onderhoudsspray is voor elektrische contacten. Lost vuil en oxyden op, verbetert de geleiding, heft storingen op en vermijdt spanningsverlies. Werkt tevens preventief bij regelmatig gebruik. Niet corossief. Vochtverdrijvend. Smerend. Tast geen metaal en synthetische materialen aan. Toepassingsgebied: potmeters, schuif- en sleepcontacten, regelaars, etc."

De potmeters zijn die van een paar oeroude versterkers (Leak Stereo 70) van thans niet meer verkrijgbare klasse: bij