pieters Posted 20 januari 2006 Report Share Posted 20 januari 2006 Van Dynaudio is algemeen bekend dat ze nogal wat stroom vragen van een versterker. Ik heb zelf de Contour 3.0. Ik wil graag overstappen naar een buizenversterker en vraag me af of er mensen hier zijn die ervaring hebben met Dynaudio op buizen? Aangezien het een beetje betaalbaar moet blijven, is het niet de bedoeling om op grote (dure) krachtige buizen (mono)blokken - a la Audio Research etc. - over te gaan. Ik zit zelf meer te denken aan 30 tot 50 W (pure klasse A), bijv de nieuwe geintegreerde Graaf of een Unison Research S6/8, en vraag me af of dit samen gaat met de Contours. bij voorbaat dank voor jullie reacties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 20 januari 2006 Report Share Posted 20 januari 2006 Geen idee of deze versterkers goede matches voor de Cotour 3.0 zijn maar hier: http://www.stereophile.com/loudspeakerrevi...337/index5.html heb je een overzicht van de meetgegevens van de speaker. Wellicht handig in de discussie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bentodicarmo Posted 20 januari 2006 Report Share Posted 20 januari 2006 De vermogens dat zou ik niet zo durven zeggen maar ik heb laatst een paar heel fraaie buizenversterkers van Prima Luna gehoord. Gebouwd in China, ontworpen in Nederland, en zeker in Nederland zeer betaalbaar. Ook de Engelse bladen zijn er weg van! Kijk eens op: Prima Luna punt NL Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanC Posted 20 januari 2006 Report Share Posted 20 januari 2006 Beste, Mijn PrimaLuna ProLogue Two laat een stelletje Magnepannen zingen en die lusten ook wel een stroompje! Speelt de sterren van de hemel Gegroet, Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmikid Posted 20 januari 2006 Report Share Posted 20 januari 2006 Ik heb gespeeld met een 300B PP versterker en de Contour 3.1 SE. Ik weet niet meer hoeveel watt de versterker had, ik dacht rond de 2*17. I.i.g de dynamiek was weg! Vlakke hap. Ik vind dat je voor een sprankelend geluid uit een dynaudio een z Link to comment Share on other sites More sharing options...
contour 3.0 Posted 20 januari 2006 Report Share Posted 20 januari 2006 Welke versterker gebruik je op dit moment en waarom overstap naar buizen?? ik heb zelf de contour 3.0 ook, en hoe meer power je ze geeft des te beter ze presteren. ik vind dit eigenlijk het enige nadeel aan deze speakers. te weinig vermogen en het laag slipt dicht, wordt traag en vermoeiend.... ik ben wel benieuwd naar eventuele bevindingen voor wat betreft een buizen versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 20 januari 2006 Report Share Posted 20 januari 2006 Ik zou gewoon GEEN buizen op Dynaudio doen! Ik heb Dynaudio's gehad en zelfs vele transitorversterkers hebben er moeite mee. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraken Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Buizenversterkers gedragen zich anders dan transistorversterkers - ondanks hun geringe vermogen kunnen buizenversterkers op de een of andere manier toch heel krachtig klinken. Hoewel de specificaties op papier misschien suggereren dat Dynaudio's zich niet goed laten combineren met een buizenversterker, blijft het dus een kwestie van uitproberen. Ik had tot ongeveer een jaar geleden de Dynaudio Contour 1.8. Daarop heb ik mijn PrimaLuna ProLogue Two aangesloten en problemen met een tekort aan (stroom)reserve ben ik toen niet tegengekomen. Wel heb ik vervolgens de overstap gemaakt naar ProAcs, omdat ik die lekkerder vond klinken. Je zou de nieuwe monoblokken van PrimaLuna kunnen overwegen (bij voorkeur de ProLogue Seven). Die leveren 70W per kanaal. Samen met de bijbehorende voorversterker ben je dan ongeveer 4.000 euro kwijt - minder dan de adviesprijs van de Graaf GM 50... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioresearch Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 heb de unison research s 8 gehad had moeite met mijn sonus faber cremona auditor. heb nu de t&a v 10. brobleem op gelost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
contour 3.0 Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Ik had tot ongeveer een jaar geleden de Dynaudio Contour 1.8. Daarop heb ik mijn PrimaLuna ProLogue Two aangesloten en problemen met een tekort aan (stroom)reserve ben ik toen niet tegengekomen. Dat ga ik niet tegenspreken, maar het is niet verstandig om alle Dynaudio's uit de contour lijn over 1 kam te schreren! zelf heb ik in eerste instantie met 1.3 mk2 gdraaid op een Denon PMA 2000R, dit ging prima, maar de contour 3.0 dat ging weer niet!! nu met de marantz is dit vele malen beter!! er zijn mensen die prima kunnen leven met een 1.3 aangestuurd door bv een Marantz PM17(60 watt), maar stuur er geen 3.0 mee aan, dat wordt dus helemaal niets! uitproberen dus!! Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
pieters Posted 22 januari 2006 Author Report Share Posted 22 januari 2006 bedankt voor de reacties tot dusver. Ik heb zelf momenteel de Musical Fidelity A3 CR voor/eindversterker en deze is (meer dan) krachtig genoeg. De suggestie van de hybride Nuvista, daar heb ik ook aan zitten te denken, gezien de buizen in de voorversterker en de kracht van de eindversterker. Wellicht ook een goede optie, maar vrij moeilijk te verkrijgen/beluisteren. De Primaluna's komen zeker op mijn shortlist. Ik ben geen techneut, maar als ik het goed begrijp, is het impedantieverloop van de Contour niet zo kritisch, hij komt nauwelijks onder 4ohm en trekt een versterker dus niet leeg. Als ik het dan goed begrijp, zorgt met name de lage efficiency ervoor dat de versterker veel stroom moet leveren. En ik begrijp dat bij buizenversterkers het lijkt alsof ze meer vermogen hebben. Daarom voldoet wellicht een buizenversterker met een niet al te hoog vermogen? groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
pieters Posted 1 februari 2006 Author Report Share Posted 1 februari 2006 heb de unison research s 8 gehad had moeite met mijn sonus faber cremona auditor. heb nu de t&a v 10. brobleem op gelost. hoe klinkt de V10 tov de S8? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioresearch Posted 1 februari 2006 Report Share Posted 1 februari 2006 de v 10 klink iets minder als een buis als de s8. maar heeft wel meer controle. ben zeer content met de v 10. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts