StrayDog Posted 29 augustus 2002 Report Share Posted 29 augustus 2002 Heb deze week de Marantz SR7200 receiver aangeschaft. Mooi apparaat, schitterend geluid etc etc. Helaas is het zo, dat ik er blijkbaar nog een uit een oude, "foute" serie heb gekregen. Dus met de (jullie wellicht) bekende problemen die je vaker op internet leest: het "tik/plop" geluid uit de speakers bij overschakelen tussen bronnen, opzetten van een volgend nummer, geluid op laagste niveau zetten (-75db) etc. Verder veel ruis bij analoge bronnen. Rest heb ik nog niet kunnen controleren (zoals de s-video bug), maar het is wel duidelijk dat het apparaat niet functioneert zoals zou moeten. Nu is mijn vraag: wie heeft dit eerder aan de hand gehad met een van deze types van Marantz, en hoe is dit opgelost? Ik wil dit via Marantz zelf regelen (dus Marantz in Eindhoven opbellen), omdat dat dan meestal sneller en beter opgelost wordt. Ook al omdat het apparaat bij mijn dealer niet meer op voorraad was, dus moet hij het sowieso gaan opsturen. (Ik heb het apparaat btw in Rotterdam gekocht en woon zelf in Maastricht, dus ook nogal een afstand). Wat moet ik nu "eisen" bij Marantz: dat zij mij een heel nieuwe apparaat geven uit een nieuwe serie (wat ik het liefst wil natuurlijk), of moet ik akkoord gaan met een reparatie. (Ik heb de receiver pas een paar dagen). En is het normaal dat zij zorgen voor vervoer van de reciever, of moet ik hem zelf langsbrengen? De 7200 is niet het budgetmodelletje, dus op een beetje service hoop ik toch wel. Hoe is jullie ervaring op dar gebied met Marantz? Ik wil Marantz vandaag of morgen even opbellen, hoop dat jullie wat meer ervaringen hiermee kunnen geven, dan weet ik een beetje wat ik mag "eisen" etc. Alvast bedankt voor de info, ik laat wel weten hoe het afloopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 augustus 2002 Report Share Posted 29 augustus 2002 Ik heb niet zo'n ervaring met Marantz, maar als het een beetje fatsoenlijk geregeld is betaal je voor een update nada en hoef je alleen maar de verzending er naar toe te betalen. Bryston en AVM handelen het iig wel op die manier af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medus@ Posted 5 september 2002 Report Share Posted 5 september 2002 Als je het via de dealer doet, dan duurt het misschien wel langer, maar die heeft wel betere contacten met de importeur dan jijzelf. De mensen bij de importeur kennen de dealers en weten hoe ze daar dan mee om moeten gaan. Ik zou het gewoon via de dealer doen, scheelt jou een hoop werk en jij hebt de dealer er eigenlijk voor betaald Maar goed je moet zelf maar zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bud Brigman Posted 8 september 2002 Report Share Posted 8 september 2002 Marantz zal jou waarschijnlijk terug verwijzen naar de dealer. En als jouw probleem bij Marantz bekend is dan zullen ze, in samenspraak met de winkelier, wel een oplossing hebben. Maar rechtstreeks zaken met Marantz doen is niet aan de orde. Dan zouden ze net zo goed rechtstreeks aan de consument kunnen gaan leveren... B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now