Jump to content

Tip: Microvezeldoekjes

Pjotr
 Share

Recommended Posts

Bij de Gammel liggen op dit moment microvezeldoekjes: 4 stuks voor 5 eu.

Perfect voor het schoonmaken van CD's en je apparatuur. Vette vingers ed vliegen er af.

En oh ja, de gele audiofiele variant zit er ook bij :D (Echter zonder duur logo'tje)

;)

Bij de Gammel liggen op dit moment microvezeldoekjes 4 stuks voor 5 eu.

Perfect voor het schoonmaken van CD's en je apparatuur. Vette vingers ed vliegen er af.

En oh ja de gele audiofiele variant zit er ook bij :D (Echter zonder duur logo'tje)

;)

Ze zijn idd erg handig! Maar vooral grondig!

Daar kan geen 1000dingendoekje of poetslap tegen op!

Gebruiken voor cds had ik nog niet verzonnen!

Ik gebruik ze ook voor de afwas!

En oh ja, de gele audiofiele variant zit er ook bij  :D (Echter zonder duur logo'tje)

;)

Geen serieus logo?! Oh, nou.... laat dan maar. :lol:

Kan je voor 25 eu (per doekje) wel een stickertje leveren als dat helpt ...

:lol:

Ja maar met zo'n stickertje (geen namaak h

Kun je met die dingen ook oppervlakkig stof van platen halen?? Dat gedoe met die platen borstels werkt dus echt niet.

Het gaat dan om statische platen die ik wil beluisteren voordat ze de wasserij in gaan.

Carbonvezel, velour, nylon borstels of zo'n rol van Nagaoka... 't stof blijft waar 't zat (op de plaat, maar dan "bijeengeveegd").

:confused:

Probleem is dat die dingen allemaal hetzelfde noemen: "Scotch-Brite"

"Scotch Brite" pads hebben we in de werkplaats in de kleuren wit, groen en bruin (in oplopende schuurkracht). Dat zijn schuurpads en die gebruiken we om staal te ontroesten en te polijsten. Die zou ik toch niet op CD en LP's los willen laten :blink: Is toch heel wat anders dan microvezeldoekjes.

Hoewel je die microvezeldoekjes licht vochtig gebruikt heeft het geen zin om ze uit te spoelen. Zijn ze vuil dan gewoon de wasmachine in, het is dan wel handig om er meerdere te hebben. Op platen heb ik ze nog niet durven proberen, maar omdat ze bij gebruik vochtig zijn zullen ze ook wel erg goed de statische elektriciteit elimineren. Ze nemen iig perfect stof op en houden dat goed vast.

;)

(En de platen duren ook ineens twee keer zo lang, het hapert af en toe wel wat :D  :D  :D )

Je moet die doekjes er ook niet op laten liggen als je de plaat afspeelt :P:lol:

Maar hoezo haperen? Blijft er dan nog vuil achter?

;)

:D Ach, ik suggereerde even dat je toch krassen maakt met zo'n doekje , al kan je ze met het blote oog niet zien...

;)