Jump to content

Denon / Harman Kardon?

VincentGo
 Share

Recommended Posts

Goeiedag,

N vele rondzwervingen op zoek naar een AV/receiver bijpassen bij de al in bezit zijnde KEF KHT 2005.2, ga ik er nog steeds niet uitkomen.

Graag van jullie enige ideeen?

Denon AVR-2106 (7x90W) of Harman Kardon AV240 (7x50W)

Optisch vind ik de Harman een stuk mooier, echter is dit ook kwaliteit te vergelijken met de Denon AVR-2106?

Graag jullie advies/gebruikerservaringen etc...

Met vriendelijke groet Vincent

Goeiedag,

N vele rondzwervingen op zoek naar een AV/receiver bijpassen bij de al in bezit zijnde KEF KHT 2005.2, ga ik er nog steeds niet uitkomen.

Graag van jullie enige ideeen?

Denon AVR-2106  (7x90W) of Harman Kardon AV240 (7x50W)

Optisch vind ik de Harman een stuk mooier, echter is dit ook kwaliteit te vergelijken met de Denon AVR-2106?

Graag jullie advies/gebruikerservaringen etc...

Met vriendelijke groet Vincent

de mc intosh MHT 200.

wat een match met KEF!!!!!!! :rolleyes::rolleyes:

Piet, ik denk dat de Mac wat te duur is naast die twee eerder genoemde.

Vincent,

Persoonlijk zal ik voor de Harman Kardon gaan. Als je niet zo'n grote ruimte hebt is 7x50w genoeg. Daarbij vind ik de klank van Harman wat rustiger, niet zo spectaculair. Dat laatste in de negatieve zin. Denk dat de Denon vlugger zal vervelen. Maarja dat is mijn mening.

Andre ;)

:huh:

Hallo, :confused:

onkyo maakt ook hele goede AV/receivers. heb er eens eentje mogen beluisteren. Was de TX-SR602.E klonk zeer overtuigend. B)

Luidsprekers die er op aan gesloten waren van B&W. de 705. ook bij hoge volume bleef het geluid mooi. Geen enkele vervorming Zelf zou ik niet de denon kopen. BIJ een goede dealer mag je de AV/Receiver eerst thuis proberen. Dan kun je weet je gelijk welke het beste bij je luidsprekers passen.

succses met je keuze. Groet Ettebet.

Bedankt voor de antwoorden in ieder geval, maakt de keuze er op zich niet echt makkelijker op.

Ik heb het idee ook dat een 7x90W van denon bijvoorbeeld plotsklaps harder uit de hoek kan komen dan een 7x50W van Harman Kardon, iets wat ik wel graag zou willen bij het kijken van films etc...

Maar qua prijsklasse is de Denon met de Harman te vergelijken.

Ik vind het echter raar dat de vermogens ervan dan niet op dezelfde grootte uitkomen. Wat zou dit te betekenen kunnen hebben is Denon kwalitatief minder en kan daarom grotere vermogens leveren in verhouding tot de prijs of...........?

Vincent

Ik heb het idee ook dat een 7x90W van denon bijvoorbeeld plotsklaps harder uit de hoek kan komen dan een 7x50W van Harman Kardon, iets wat ik wel graag zou willen bij het kijken van films etc...

Maar qua prijsklasse is de Denon met de Harman te vergelijken.

Ik vind het echter raar dat de vermogens ervan dan niet op dezelfde grootte uitkomen. Wat zou dit te betekenen kunnen hebben is Denon kwalitatief minder en kan daarom grotere vermogens leveren in verhouding tot de prijs of...........?

Beste Vincent,

Het lijkt er op dat je aparatuur met elkaar aan het vergelijken bent op basis van specificaties. Heel leuk om te doen maar zegt helemaal niets. Bijvoorbeeld, ik kwam gisteren nog een verhaaltje tegen over een bepaalde Tag McLaren eindversterker, offici

Hey,

Heb een tijdje stage gelopen in een audiozaak die beide receivers had staan.

Bij mij kwam de Harman als DE WINNAAR eruit. Een aantal positieve punten:

* dynamisch en veel stroomreserve. niet alleen het aantal watts zijn belangrijk. Ook de stroom die de receiver kan leveren telt mee!

* Mooi design.

* Handige bediening.

* Genoeg aansluitingen en instelmogelijkheden

* goede controle over speakers (B&W dm604) en klinkt spectaculair als het spectaculair moet zijn. rustig als het rustig moet zijn, gewoon veel controle.

Wat ik minder vond is de afstandsbediening! beetje slap en als je de dvd bediend en je wil je versterker harder of zachter zetten dan moet je de a.b eerst op het versterkerkanaal zetten. Beetje onlogisch omdat de dvd toch niet in volume te regelen is.

Dan de Denon.

*Mooie versterker om te zien.

* Klinkt redelijk ten opzichte van de harman. Een beetje vlakker en minder dynamisch. Ik vond het snel vervelen en had de neiging om hem steeds zachter te zetten, omdat het irritant aan de oren werd.

* bediening ongeveer gelijk aan de harman.

* afstandsbediening was beter!

* de B&W DM604 had hij moeite mee om onder controle te houden bij redelijke volumes.

Kortom! Ik zou voor de Harman Kardon gaan gezien de prijs kwaliteits verhouding.

Als het budget het toelaat dan zou ik eventueel de avr340 pakken. Die heeft van alles toch net iets meer (lees vermogen en stroomreserve) en het prijsverschil maakt het meer dan goed! Je kunt ook de avr335 nemen. Dit is een ouder type receiver ( model is denk ik 1,5 jaar oud) Die zal op dit moment wel goedkoper worden!