Jump to content

Velodyne subwoofer advies

igorzzz3
 Share

Recommended Posts

Dat ziet er goed uit! B)

Het inkomende signaal wordt gedigitaliseerd en een DSP-unit stuurt dit naar een klasse-D versterker.

Crown versterkers werken toch op op deze manier?

Die klinken rete-strak in het laag volgens Bas de Vries. :D

• 7 months later...

Hoi,

Ik hoor steeds meer lovende woorden over deze subs, maar niet echt uit eigen ervaring. Spelen mensen nu al met deze subs, en hoe bevalt hij in het echt?

Ik ben ook al een tijdje over een sub aan het denken en ben nu uitgekomen bij de Velodyne SPL 800r ook vanwege de automatische afstel mogelijkheden via dat microfoontje. Maar werkt dat of krijg je dan van die verschrikkelijke fabrieksinstellingen? Ook zie ik dat Hear een Rel Stampede 2de hands te koop is voor ongeveer 600,- dus voor de helft van de Velodyne prijs, wat is dan de beste keus? Toch de Velodyne of is deze Rel even goed?

Alvast bedankt,

Marjellak

Ongetwijfeld zullen er ook Rel fans zijn, Marjellak. En MJ Acoustic fans en SVS fans.

Wat deze allemaal niet hebben is de enorm krachtige versterker en digitale equaliser die je in staat stelt om ALLES te doen wat je met voornoemde merken kunt...

PLUS deze sub kun je op JOUW kamerakoestiek inregelen middels een onboard 6-bands digitale equaliser.

B)

Daarom is dit mijn #1 keuze als ik een nieuwe sub ga aanschaffen.

Met :) groet,

Erjee

Al stopt velodyne er 100 equalizers in,

je zal ook die zelf moeten afstellen.

Dat automaatje moet je je niet te veel van voorstellen (hoewel hij best veel kan en doet).

Lees de downloadbare gebruiksaanwijzing maar eens goed door.

er klinkt niets slechter dan een schijn afstelling (daarmee bedoel ik, zien dat het goed staat, maar horen dat er niets van klopt).

met de hand afstellen gaat prima dankzij het microfoontje,

de automaat is fijn voor HT waar niet op een graadje meer of minder word gekeken, door al dat 'ruimtelijke' geklooi met fases hoor je niet meer dat een bas er achteraanhinkelt, met stereo word je daar gek van.

Ik heb zelf 3x een Rel gehad en ben nu zeer tevreden met een MJ en ja,

ik heb ook met Velodyne mogen spelen (bij een maat die er dus niet uitkwam,(inmiddels wel ,dit wel na meerdere weken)).

Uiteraard heb ik de handleiding van de SPL-R al uitgeprint. :)

Dat afregelen van de equaliser gebeurt automatisch, dus daar kun je zelf niet veel aan veranderen / verprutsen.

Maar je kunt, door goed luisteren wat je akoestiek doet, handmatig ingrijpen;

* bepaal met de neutrale afregeling (default instelling) de beste plaats voor de sub.

* bepaal de juiste fasehoek en output (middels bijgeleverde AB. ;) )

* laat daarna de Auto Eq. lopen.

* beoordeel het resultaat (met of zonder hulp van meetinstrumenten).

* verander de Auto Eq. instelling door de mic. van je sub in stappen van 10 ~ 30 cm. per keer naar voren en naar achteren te plaatsen.

* door de Auto Eq. op deze andere locaties te laten doen, neemt de mic. andere geluidsdrukken waar en zullen de instellingen anders worden en

daarmee de output / klankbalans van de sub veranderen.

Ik ken geen ander subwoofermerk dat zo'n flexibel product biedt.

Met :) groet,

Erjee

ja de DD-18 is weer een stapje hoger

zelf gebruik ik de rel stadium II voor muziek, 2de hands voor 675 euro gekocht

en voor films de MJ Acoustics reference 1 mk1

de MJ sub koop je voor rond de 450 euro

mocht je interesse hebben dan even mailen, heb er nog 3 in de kleuren zwart en

aluminium en licht eiken fineer

de mj sub is vooral een snelle en muzikale subwoofer, heb deze sub met een rel strata III vergeleken en ik vond de MJ strakker en dieper gaan in het laag, toch beiden subs die een jaar of 3-5 op de markt zijn en nieuw ruim 1300 euro kosten

http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/classif...507ba79075aa620