Jump to content

Speaker versus versterker

Brian
 Share

Recommended Posts

Heb recentelijk een nieuwe versterker de Primare I30 en CD speler de Unison Research aangeschaft. Nu overweeg ik de aanschaf van een paar Amphion Xenos luidsprekers. Nu zijn deze speakers aanmerkelijk duurder dan wat de versterker heeft gekost.

Is dit nu overkill en kan ik met een relatief goedkopere speaker hetzelfde resultaat behalen. Ik vraag dit n.a.v. postings hier over voor- en eindversterker combinaties die gemakkelijk ver over de 5000 euries gaan.

Iemand verder nog ervaring met de hierboven vermelde combinatie.....

Alvast bedankt voor jullie reacties.

het kan natuurlijk nooit kwaad om dure speakers te kopen dit kun je zelfs beter doen dan een duurdere versterker kopen en deze op goedkopere speakers aan te sluiten want de speakers moeten tenslotte het geluid weergeven en dat is toch waar het om gaat.

Die vlieger gaat niet altijd op, er zijn (dure) speakers die totaal niet uit de verf komen met simpele versterking.

toch een kwestie van veel luisteren. er zijn goedkopere speakers die beter klinken dan duurdere. meestal is de combinatie bepalend en de bekabeling kan een flinke duit in het zakje doen.

Op welke speakers heb je de spullen nu staan? en heb je op basis van die speakers ook je keus voor de versterker en cd speler gemaakt?

Mart