uwe Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 ben sinds een paar weken in het bezit van de a5 en zeeer tevreden kan iemand mij vertellen of het slecht is om je cd speler lang aan te laten staan en hier mee bedoel ik slijt de laser hier van ? aan gezien de a5 een buis heeft als eind trap en hij steeds beter klinkt naar mate hij warmer wordt , laat ik hem wel eens een dag of 2 aan staan zonder cd erin . zou dit sneller slijtage geven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Hoi Nee, is geen enkel probleem. Sterker nog: ze klinken juist beter als je ze niet uitzet. Net als bij vertsterkers klinkt een cd speler beter als die "warm" is. Daarbij, elke keer als je een apparaat aanzet krijgt dat een flinke opdonder en dat slijt nog harder dan wannner het continu in bedrijf is. Ik heb mijn set altijd aanstaan. (mooi ding die A5! heb ik ook nog overwogen....) Link to comment Share on other sites More sharing options...
uwe Posted 24 januari 2006 Author Report Share Posted 24 januari 2006 ok bedankt voor je info maare hoe zit dat dan met die buis heeft die niet een beperkt aantal brand uren ? heb echt geeen benul van buizen . . . . . . waarom heb je de a5 niet gekocht en wat heb je nu dan ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Allereerst gefeliciteerd met je mooie cd-speler! Voor zover ik weet hebben de door MF gebruikte buisjes een lange levensduur, ze versterken niet, laten alleen een signaal door en dit zou de reden zijn dat ze lang meegaan. De speler aan laten staan lijkt mij ook beter voor de buisjes. Met aan en uitzetten krijgen ze toch een soort 'opdonder'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Het lijkt mij dat de laser alleen aanstaat als hij 'werk heeft', dus niet als hij non-aktief is. De buizen, dat is een ander verhaal. Ik ga wel helemaal akkoord met wat ijsengel zegt, maar een buis heeft idd een beperkt aantal branduren. Pas op: de buizen in je speler kunnen in principe h Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 waarom heb je de a5 niet gekocht en wat heb je nu dan ? Speel nu met de Primare CD31. Ik vond ze allebei prachtig klinken, de A5 een beetje warmer en iets minder levendig dan de CD31. De doorslag was echter dat de ccombinatie met mijn speakertjes met de Primare goud was en met de A5 net niet... Wat niet wegneemt dat het een voortreffelijk apparaat is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
uwe Posted 24 januari 2006 Author Report Share Posted 24 januari 2006 ok dat klinkt positief gewoon alles aan laten dus zal nuon blij mee zijn . . . . . . ja wat een apparaat die a5 toen ik hem thuis aan sloot wist ik niet wat ik hoorde echt bizar moet nu alleen nog andere speakers hebben . . .sugesties . . . . . ik hoor het graag zat zelf aan de ls310 van vincent te denken las er goede recenties over maar nog niet geluisterd , weet ook niet welke speakers er bij de audioanalyse passen ben nog wel tevreden over de kefs maar doen de a5 tekort denk ik . .kan nog veel mooier naar mijn bescheiden mening Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Als je budget maar groot genoeg is kan je er alles aanhangen wat je wilt Wil je jezelf niet tekort doen, ga dan vooral veel verschillende speakers luisteren en vertrouw op je eigen oren. Laat niemand je vertellen wat mooi klinkt want dat kun je alleen zelf! De winkel waar je de A5 hebt gehaald wil je vast wel een setje of wat uitlenen om te proberen. Vragen staat vrij, niet waar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
uwe Posted 24 januari 2006 Author Report Share Posted 24 januari 2006 de primare is inderdaad ook erg mooi . . . . . . wat buizen bart betreft . . . ja dat doe ik nu ook al aan zetten bij binnen komst en dan maar geduld . . .denk toch dat ik het advies van bart maar op volg Link to comment Share on other sites More sharing options...
uwe Posted 24 januari 2006 Author Report Share Posted 24 januari 2006 tja daar heb je gelijk in ijsengel mijn buget is 1500 per stuk max Link to comment Share on other sites More sharing options...
uwe Posted 24 januari 2006 Author Report Share Posted 24 januari 2006 mooie versterker trouwens jurgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Je kan altijd een mailtje sturen naar importeur of bedrijf. Krijg je antwoord op zeker bij Viertron. Overigens zijn buizen niet geschikt om op stand-bye te zetten. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 mooie versterker trouwens jurgen Dank je, overigens ook geweldig klinkend! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 de primare is inderdaad ook erg mooi . . . . . .wat buizen bart betreft . . . ja dat doe ik nu ook al aan zetten bij binnen komst en dan maar geduld . . .denk toch dat ik het advies van bart maar op volg Het zal echt geen uren duren voor ie op klank is.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts