Jump to content

SME 3009III is het wat?

Leon S.
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Momenteel draai ik met een Systemdek II S draaitafel, Mission 774 arm met daarin een Goldring 1022 element (MM). Zie ook mijn profiel.

Nou zag ik op Hear bij 2ehands een SME 3009III arm te koop staan voor

Hoi Werner en Headshell,

Ik heb de originele Mission 774 arm deze zat al gemonteerd op mijn huidige draaitafel en is 2ehands. Tenminste...er staat geen LC of SM op de kop van de arm geschreven.

@Headshell: dat is 'm inderdaad, die arm heb ik op mijn draaitafel.

Ik wou gewoon eens kijken wat de mogelijkheden waren, een ander element zou kunnen maar omdat mc eigenlijk al uitgesloten is vanwege de lage massa van de arm zijn de mogelijkheden eigenlijk beperkt (tot MM). Daarom zat ik eens rond te kijken naar een (niet al te dure) andere arm.

Maar om terug te komen op de SME arm: dit is dus geen vooruitgang t.o.v. mijn huidige mission arm?

Groeten Leon

Hoi Werner en Headshell,

Ik heb de originele Mission 774 arm deze zat al gemonteerd op mijn huidige draaitafel en is 2ehands. Tenminste...er staat geen LC of SM op de kop van de arm geschreven.

@Headshell: dat is 'm inderdaad, die arm heb ik op mijn draaitafel.

Ik wou gewoon eens kijken wat de mogelijkheden waren, een ander element zou kunnen maar omdat mc eigenlijk al uitgesloten is vanwege de lage massa van de arm zijn de mogelijkheden eigenlijk beperkt (tot MM). Daarom zat ik eens rond te kijken naar een (niet al te dure) andere arm.

Maar om terug te komen op de SME arm: dit is dus geen vooruitgang t.o.v. mijn huidige mission arm?

Groeten Leon

Nogmaals: is goed maar niet beter.

En je hoeft niet alle MC's uit te sluiten.

Je hebt bijvoorbeeld laagcompliante mm's en ook hoogcompliante mc's. Er zijn dus best wel goeie hoogcompliante mc's te vinden, net zoals er goeie laagcompliante mm's zijn.

Maar in de prijsklasse die ik op het oog had was het huidige element de beste optie volgens Haudio, vandaar de keuze voor dit Goldring element.

Als je voor een leuk bedrag een keer een goede (betere) arm op de kop kan tikken zou dat natuurlijk leuk zijn.

:rolleyes:

Maar in de prijsklasse die ik op het oog had was het huidige element de beste optie volgens Haudio, vandaar de keuze voor dit Goldring element.

Als je voor een leuk bedrag een keer een goede (betere) arm op de kop kan tikken zou dat natuurlijk leuk zijn.

:rolleyes:

Een betere wordt moeilijk, wegens het reeds aanwezige hoge niveau. De genoemde 2 armen kunnen wel veel betere elementen aan dan het genoemde model, maar zijn in feite superlicht. En bovendien werkt de SME met meslagers in de vertikale rotatie-richting.

Wat wel zou kunnen: zoeken naar een arm met een hogere effectieve massa. Daardoor wordt het mogelijk toe te gaan werken naar een laag- (lager-) compliant element. Laat dat dan een goeie bestemming zijn voor die 250 euro, waarna je dan weer moet gaan denken aan een ander element. Want anders heeft de toegevoegde arm weinig zin.

Hoi Headshell,

Dank je wel voor de heldere uitleg. Volgens jou is voor een verbetering dus een forse investering nodig (arm+ander element). Ik denk dat dat er voorlopig niet in zit.

Groeten Leon

Precies.

En er zijn best een paar slechtere winkels te vinden dan die ene ergens in Snits.