René N. Posted 28 januari 2006 Report Share Posted 28 januari 2006 Hoi Kraus, Maar die fietsband ligt toch op een glasplaat of vergis ik mij nu? Of ligt ie direct op het frame? Kan mij wel voorstellen dat zo'n zware constuctie op zo'n verende fietsband wel erg kritsch is. En dan een klapband krijgen door al het gewicht dat erop ligt . Is ook het element total loss Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 28 januari 2006 Report Share Posted 28 januari 2006 Het aluminium profiel is vastgeschroefd in een rack; in het profiel ligt rondom een (race ))fietsbandje; ik pomp de band zover op dat de acrylplaat gelijk komt met de bovenrand van het profiel; de acrylplaat raakt het alumniumprofiel nergens. Verschil tussen een wel of niet opgepompte fietsband heb ik nog nooit kunnen horen maar het verschil tussen een glasplaatje in het rack en de zware constructie is vrij duidelijk. Ik heb de draaitafel ook wel eens gehoord op een zware multiplex plank met Stillpoints eronder bij Ruud; of het aan de opstelling of de phonopre lag, daar kwamen we niet uit maar we kregen toen de draaitafel niet aan het klinken. Ik heb thuis ook wel ondervonden dat een massaloopwerk niet zo maar neergezet kan worden. De verschillen zijn echt vrij groot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 28 januari 2006 Report Share Posted 28 januari 2006 Ik heb thuis ook wel ondervonden dat een massaloopwerk niet zo maar neergezet kan worden. De verschillen zijn echt vrij groot. Maar dat zal toch ook voor spelers met een subchassis zo zijn? Of is dat ook wel kritisch, maar een stuk minder dan bij een massaloopwerk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 28 januari 2006 Report Share Posted 28 januari 2006 Een draaitafel moet altijd pijnlijk nauwkeurig horizontaal en onwrikbaar staan; bij een massaloopwerk speelt ook het gewicht van de opstelling een rol, bij een subchassis niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 28 januari 2006 Report Share Posted 28 januari 2006 onmisbaar draaitafelaccessoire je zou af en toe de reacties eens moeten zien als ik de draaitafel op pomp alvorens een plaatje op te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 28 januari 2006 Report Share Posted 28 januari 2006 Dus voor een speler met subchassis: frame aan de muur, daarin omgekeerde verstelbare spikes gemonteerd en daarop een zo licht mogelijke en stijve plaat en daarop de platenspeler. Eventueel ook nog weer ontkoppelt met Masterbase of cones met de punt naar boven? Dat zou het moeten zijn? Even terugkomend op daar waar het topic mee gestart is: ik had ook mijn vragen met betrekking tot afstanden van mogelijke stoorbronnen tot een element door de gevoeligheid daarvan: heeft een phono pre of een voorversterker een negatieve invloed op een element? Maar dat is in dit topic dus redelijk ontkracht, mits er maar een redelijke afstand is tussen beide. Maar dan ook nog: kan ik een CD speler zonder problemen op de "plank onder de platenspeler" plaatsen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 28 januari 2006 Report Share Posted 28 januari 2006 onmisbaar draaitafelaccessoire je zou af en toe de reacties eens moeten zien als ik de draaitafel op pomp alvorens een plaatje op te zetten. Audio is topsport Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 januari 2006 Report Share Posted 28 januari 2006 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 28 januari 2006 Report Share Posted 28 januari 2006 In mijn tijd ( 3e in de ronde van de Hoeksche Waard, verder heb ik het nooit geschopt; maar ja je werd toch alleen maar gezoend door 1 van de vrouwen van de rijders uit het peloton) reden we nog op tubes; die repareer je echt niet onderweg, daar heb je een setje naaigaren voor nodig. Wel veel makkelijker om een bandje te verwisselen. Een subchassis zou ik gewoon stabiel op een wandrek oid plaatsen. Geen toestanden met spikes en masterbase; op zo'n Ariston zitten al goede voeten volgens mij. Die moet je in goede staat houden en verder niets mee doen. Electrische stoorinvloeden kun je met een geluidskaart op de PC vrij gemakkelijk vaststellen en voor de speakers/ akoestische terugkoppeling heb je genoeg aan het gezonde verstand; als het er op het oog verdacht uit ziet, dan deugt het meestal in de prakrijk ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 28 januari 2006 Report Share Posted 28 januari 2006 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 28 januari 2006 Report Share Posted 28 januari 2006 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 ....op zo'n Ariston zitten al goede voeten volgens mij. Die moet je in goede staat houden en verder niets mee doen..... Nee, er zitten geen goede voeten onder. Rubber dopjes met daarin een schroefje om ze vast te zetten op de hoekstukjes. Als je goed kijkt, zie je de gaatjes zitten: Dus is daar denk ik ook nog wel wat winst te halen. Misschien iets voor de toekomst: een mooie nieuwe plint onder de speler.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Zoiets Maar dan iets minder bruut Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Heel mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Zoiets Maar dan iets minder bruut Ja, zoiets Maar hij moet dan nog wel op een rekkie aan de muur passen Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 De speler van Frank K heeft volgens mij ook een subchassis. Hij heeft een rack aan de muur: Daarvoor laat hij een zandgevulde plaat maken. Dit kan ook voor mij een goede test zijn: wat worden zijn bevindingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Net een nieuwe camera, ander excuus heb ik niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Net een nieuwe camera, ander excuus heb ik niet Ohja, kan je er ook foto's mee maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts